tiistai 24. kesäkuuta 2014

~Aikansa kaikella~

Yhdestä puusta meidät veistettiin,
päästä varpaisiin.
Sä oot silkkii mun sylissäni,
niin kuin lämmin vesi, joka läikehtii.
Sama virtaus, taivas ja maa,
toisensa kohtaa.
-Jukka Poika - Silkkii-


Moi!
Nyt on sitten kaikki rippikouluun liittyvä ohi. En vieläkään ihan täysin tajua, että on ollut konffis ja enkä ehkä enään ikinä näe niitä samoja kasvoja, joita kattelin vielä sunnuntaina. Tulee kyl ikävä! Mut oon onnellinen, että Heiniä, Iida-Mariaa ja Roosaa näen vielä sata varmasti, heh! 
 Mulla oli siis konfirmaatio sunnuntaina eli 22.6. Joo, joku voi ihmetellä mikä päivä, kyllä oli suoraan juhannuksen jälkeen. Vaikka kuvittelis, että kaikki olis ollut mökillä (No suurin osa ainakin mun kavereist, jotka oli kutsuttu oli mökillä) niin kirkko oli ainakin ihan täynnä samoin mun perheen koti! Juhlavierait kyl riitti, heh!

 Heräsin sunnuntaina noin 8 aikoihin. Heini sitten tuli meille kymmenelt ja alettiin heti laittaa hiuksii. Mä tein Heinille Heinin kampauksen ja Heini kiharsi mun hiukset. Heinin hiuksiin meni sellanen kakskyt minuuttia ja mulla sit menikin siihen 12 asti, millon meijän piti lähtee Heinille (Se automaattinen kiharrin, jota nyt on mainostettu telkkaris, ei oo niin helppo, mitä siin mainokses annetaan ymmärtää!) No Heinillä Heini söi, meikkas ja mä vaa chillasin. Sit puettiin mekot ja oltiinki jo lähtövalmiit!


~My Girls~
 Kirkolla piti olla kuvausta varten 13.15. Puettiin vaan albat päälle ja chillattiin aikast kauan, paitsi meist otettiin siinä välissä ennen, kun itse konffis alkoi niin yksilökuvat ja vesi sateessa yhteiskuva. Kirkko siis alkoi vasta 15, niin siinä oli sit aikaa ottaa kuvia. Emma taitavana kuvaajana on ottanut noi kuvat, missä ollaan kaikki neljä!


Mua huvittaa vaa jotenkin niin paljon näis yhteis kuvis se, että mä ja Roosa pitkinä ollaan sivuilla ja Iida-Maria ja Heini vähän lyhyempinä keskellä ja viel jotenki aik hyvä, ku kaikil oli vaaleet mekot, heh!

~Iida-Maria ja mä~
 Kirkkohan sit alko, seistiin aikasta kauan ulkona (vesi sateessa) siinä meijä hienossa jono järjestyksessä, jossa mentiin sisälle kirkkoon. Mun parina oli alunperin Roosa, mutta jostaan ihmeen syystä mä olinkin loppujen lopuks Mikon pari. Ja mun pelkäämä kaatuminenkaan ei tapahtunut, en oo tottunut kävelemään 10cm-12cm korkusilla korkokengil niin pelkäsin, että kompastun albaani siin, kun käveltäis kirkkoon tai sillon, ku käveltäis alttarille tai sitten sillon, ku käveltäis ulos kirkosta. No en onnekseni kaatunut, vaikka melkein kompastuin siinä kohtaa, kun oltiin tulossa pois siitä sinuauksesta, mutta tasapaino on se juttu, heh!

 Kun oltiin saatu todistukset rippikoulusta ja halattu kaikki isoset, työntekijät, kaverit, sukulaiset ja perheenjäsenet läpi, niin lähettiin perheen kanssa autolle, että oltais ees joskus itse juhlapaikalla. No puolet meijän vieraist seiso siel pihalla, kun tultiin autol kodin pihaan, hups...

 ~Sanna~



~By: Sanna~
Mun mekko oli Minna Lisa nimisestä kaupasta ja maksoi aikasta paljon. Senpä takia ihmettelinkin, miksi se ns "hajosi", kun päästiin kotiin? Siitä lähti tuo rusetti/nauha juttu kokonaan, koska se kaunis koriste jotenkin irtosi? Mutta senhän takia on serkut olemassa, että ne auttaa! Mun yks serkuista sai sen jotenkin pysymään tossa mekossa kiinni, heh!
Viimeiset ns "aikuis vieraat" lähti seitsemän kahdeksan aikoihin. Sanna ja Pihla oli meillä kymmeneen asti ja meni ehk pikkusen lujaa tai ainakin Pihlal meni, heh!

 ~By: Sanna~


 Mä sain kaks ristiä lahjaksi, tollasen ihan pienen (jonka jo aikasemmin kylläkin olin saanut kummitädiltäni lahjaksi, mutta sain nyt siihen lahjaksi uuden ketjun, kun vanha meni poikki) ja sit mä sain tollasen toisenlaisen ristin minkä mun serkku on itse suunnitellut kuulemma mulle ja tehnykkin itse! 



Sain jonkun verran lahjoja ja oon kiitollinen sekä tyytyväinen kaikkiin lahjoihini!


Sain mekon vasta puoli yhentoista aikaan pois ja olin ihan kuollut! Väsytti ihan hirveästi!

 Itselläni oli ainakin mukava päivä, vaik illal olikin vähän haikee olo, mutta ei voi mitään. Mutta oli ihanaa, kun ei ollut illalla pääkipeä, niinku nyt parin päivän on ollut! Sekä oli kiva kuulla, että kavereidenkin juhalt oli menny hyvin. Sunnuntai oli siis onnistunut päivä!


Toivottavasti tykkäsitte postauksesta ja anteeksi noiden joidenkin kuvien laatu, johtuen huonosta valosta! 
No mutta ensi postaukseen, moikkaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti