sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Onnea, onnea Roosa

~It's just a drop in the ocean
A change in the weather
I was praying that you and me might end up together
It's like wishing for rain as I stand in the desert
But I'm holding you closer than most 'cause you are my heaven~
-Ron Pope - A Drop In The Ocean-

Hello!
Taas on viikko vierähtänyt ja onki jo viikonloppu! Mä ite päätin täs yks päivä, et alan tekee sillee postauksii, et kerran viikos ainakin, ja jos on intoo tai loma tai jotain ton tapast niin sillon saattaa tulla postausta useamminkin. Toivottavasti silti jaksatte lukee tätä mu blogii, vaik postaust ei tuu joka päivä, niinku jouluna, heh! Mut tänään aattelin kertoo teille mun toissapäiväsest päivästä. Tai no illasta mielumminkin, koska koulus ei tapahtunut mitään mieltä ylentävää, vaan mielumminkin olin ihan unes ja olin niin väsynyt. Mut onneks sit piristyin, jostaa ihan ihme syyst, mut parempi vaan! 
Mut nyt aiheeseen, nimittäin kuka tietää et kuka toissapäivänä täytti 16 vuotta?! 
Tittidiii! Roosa!
Joo, Roosa toissapäivänä täytti meidän porukast ekana 16 vuotta ja voin sanoo, et vaik mul on synttärit kahden päivän pääst (jee!) niin oon tavallaan kateellinen Roosal, et se o jo 16w! Vaik ei 16w olemises oo mitää erikoist, mut ain o kiva olla vanhempi, heh! Illalla juhlittiin Roosan synttäreit Roosal, vähän pienemmällä porukalla, ku luultiin, koska Aino tuli kipeeks niin meit jäi päivänsankarin lisäks vaan kaks eli minä ja Iiku. En siis todellakaan sano, et meil tylsää olis ollu, heh! Kosk mul oli ainaki ihan superhauskaa! 

 Me päästiin puuduttavalta yhteiskuntaopin tunnilta 15.10 ja sen jälkeen suoraan Alepaan. Mä olin aivan törkeen väsynyt tollon ja olisin voinut nukahtaa pystyyn, jos olis annettu sellanen mahdollisuus. Käytiin samal Ärräl lataa Iikun dösäkorttiin rahaa, jonka jälkeen mentiin dösäl Roosal. Hetki siin, jotaa lagattiin iha huolel. Mä jotaa yritin nukkuu samoin Iida-Maria (Huom Iiku yritti nukkuu lattialla villatakki peittonaan, mul oli tyynyn barbapapa, heh!) No sit mä sain jostaa energiaa, vaik en nukkunut sekunttiakaan ja sit riitti pitkälle iltaan se väsymättömyys.

 Mä vaihdoin myös vähän paremmat vaatteet päälle Roosal, e halunnut olla mu kouluvaatteis niin vaatteiks vaihtu:
Paita - Modtex
Farkut - Carlings
Kaulakoru - Aapolta

 Annettiin Roosalle sit lahjat. Mä annoin Roosal lahjakortin ja suklaata, Iiku anto Roosal aivan ihanan paidan ja sitä samaa suklaat, ku mä, heh! Roosa sitten lähti hakemaan äitinsä kanssa meille kajareita, joten jäätiin Iikun kans hetkeks kahestaan. Iiku lakkas kynsii ja mä kirjottelin kaikkee Roosan kalenteriin, Roosa parast nyt muistaakki mu nimpparit sit ikuisuuden pääst, ku oikee merkkasin ne sinne ;) Mut sit, ku Roosa tuli takas niin alettiin laittaa ruokaa tai no Roosa kyl laitto meil, mut kumminkin.


Sit syötiin ja juteltiin siin samal kaikkee hassun hauskaa, heh! 
Huomioikaa tyttöjeni ilmeet, heh!


Meil oli pitkin iltaa kunnon datis tuokioit, mut ei se haitannut! Ainkaan mua, koska kyl kaikki oli kumminkin keskustelus mukana, vaikka olivatkin puhelimel. Mä olin hyvä esimerkki siit, et olin koko ajan tilanteen tasal ja kuuntelin keskusteluu, vaik snäppäsin ihan koko ajan Aapol. 

Meijän ilta meni sit siin, että juteltiin ja juteltiin, tanssitiin/hypittiin, otettiin kuvii (paljon!) ja sepattiin tai no mielumminkin Roosa sepas, olisittepa nähny sen, ku se joi kokist, vadelmalimuu ja Edii samaa aikaa ja sit se vaa sekos. Se juoksi ympäri kämppää, leikki tikkail, pomppi sängyl, makas lattial ja kaikkee mahollist. Tyyppi otti ilon irti, heh! 
Mä kärsin pahast olost vähän välii heti, ku helpotti niin se sama paha olo tuli takas, mut e antanut sen häiritä, sama juttu oli se, et mua pisti tosi pahast rintakehään ain välil, mut yritin olla sillon vähän rauhallisempi ja istuu vaa keittiönpöydän ääres, et ei sattuis. Mut onneks se meni sit siit ohi ja pääsin taas sepaa ihan kunnol.


Ilta sit vaihtu yöks ja oltiin yhä hereil, ihan tarkotuksel. Ei mua sinäänsä väsyttänyt, kunnes vast kolmen aikoihin. Mut ennen kolmee me oltii jotaa ihme kysymys juttuu, Roosa etti netist kysymyksii mul ja Iikul ja meidän piti sit vastailla niihin siis nyt kaikki, jotka tuntee meijät kolme separii nii aattelee, et jotaa tosi pervoo, mut ei ne kysymykset ees ollu pervoi, koska ne oli netist eikä Roosan pääst, heh! Mut kumminkin, se oli hauskaa ja tuli taas opittuu jotaa uutta Iikust ja Roosast, jota ei ennen tienny, heh!

Kello sit alko lähestyy kolmee, sillon mä ensimmäisen kerran nukahdin. Tai no olin puoliks unessa, kunnes Iiku tökkäs mun jalkaa ja katto oonks hereil. Mä säikähdin aivan tajuttomasti, koska Iikul oli sellaset pörrösukalt niin säikähdin, et mikä eläin mu kimppuun ny hyökkäs, heh! No sit kuuntelin hetken taas, mitä Iida-Maria ja Roosa jutteli, kunnes taas nukahdin! Nyt nukahdin ihan kunnol, koska näin jotaa ihan ihme unta jostaa satamasta ja laivoista, joo älkää kysykö. No olin nukkunut ehk 10min, näin Roosa arvioi. Mutta kumminkin, heräsin siihen, ku kuulin Iikun ja Roosan juttelevan jossaa kauempana, ku siin mu ihan vieres, no heräsin ja huomasin Iikun seisovan huoneen oven luona ja sit se katto mua sillee: "Toi heräs!" Ne oli alkanut suunnittelee, et mitä ne tekee mun kans, ku nukuin ja et tuoks ne mun kamat siihen mu viereen, et e herätä niit, jos ne menee nukkuu ja tarviin jotaa. No onneks sit heräsin, et ne ei alkanut mitää roudaa! Mä sit sain ihan hirveest energiaa ja olisin voinut valvoo ihan koko yön helposti. Alettiin sit neljän aikaan miettiä, et vois mennä nukkuu. Mä olin iha sillee, ei mua väsytä! Mut olin valmis kyl menee nukkuu, jos muutki menee.
 Iikun oli tarkotus nukkuu Roosan kans samas parvisängys ja mä lattial, Roosa sit totes, et se parvisängy heiluu ihan sikan, jos siel nukkuu kaks, joten Roosa sit päätti nukkuu olkkaris äitinsä sängys. Oltii just menos nukkuu ja Roosa oli laittamas valoi pois ja sit, ku Roosa laitto ne pois, kaikki alko selittämään siitä, et pelotti jokin. Mä pelkäsin kaappeja, jonka pääl oli niinku tilaa, et siel olis mahtunut jopa joku istumaan tai nukkumaan, joten tuijotin vainoharhasena sinne koko ajan ja aloin jopa kuvittelee Kaunaa istumas sinne. Iikuu alko myös jokin pelottamaan, en muista mikä, mut ei kumminkaa pystynyt nukkuu siel parvisängys yksin! Sit Roosaki alko selittää, et siel olkkaris o pelottavaa yksin, joten loppujen lopuks roudattiin patja sinne olkkariin, jolla mä sit nukuin. Iiku ja Roosa sit nukku siin Roosan äidin sängys. No eihän se pelkääminen siihen loppunut. Kaikki kuvitteli, jotaa hahmoja jotka käveli siel keittiös tai eteises tai partsil jne. Mä menin aivan järkyttävään paniikkiin ja sain paniikkikohtauksen. Yks pahimmist paniikkikohtauksist, mitä oon ikinä saanut! Jotenkin sit rauhotuin ja nukahdin. Iikukin oli siihen mennes nukahtanut. No Roosa oli kuulemma kuullu viel jotaa äänii ja askelii, mut oli sit itekki nukahtanut lopult! 

Aamul sit herättiin 10.30, jolloin Roosan kännyn herätys rupes soimaan. Roosan herätys ääni o sama, ku mu soittoääni joten luulin sillon, et mu puhelin rupes soimaan, jolloin minä äkkipikaisesti suoraan unesta yritän pinkaista nopeasti puhelimeni luo, no minut tuntien... Löin pääni aivan täydellä voimalla sängynpäätyyn ja en ees päässy ylös, ku kirosin siel lattial mu päätä, ku pikkasen sattu. No heräiltiin sit siin ja syötii, Iiku sit lähti ja lähin itekkin melkein heti, koska bussit. Mut sattumalt just, ku olin päässyt dösäril niin mu perheen auto ajo siit ohi ja otti mut kyytiin, joka oli koko päivän pelastus, koska e olis millään jaksanut istuu puolt tuntii dösäs <3

Mut oli kyl yhet parhaist synttäreist ikinä, vaik olis Ainokin voinu todellaki olla mukana! Mut ei sil voi mitää, jos tulee kipeeks... Mut mul oli aivan sika kivaa ja aivan varmast Roosal ja Iikul myös! Onnee viel Roosal ja tos toi kollaasi, jonka unohdin IG:n laittaa sust, hups!

Mut nyt ens postaukseen ja moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti