sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

~Meis on jotain samaa melankoliaa~

~Eihän me edes tunneta kunnolla,
silti tuntuu että oisit ollut siinä aina,
kun tanssitaan sun parvekkeella.
Jutellaan selkä vasten asfalttia,
makoillaan keskellä katua,
miten helposti tässä ollaan~
-SINI YASEMIN - Kavereita-

Mooi!
Mä oon vihdoinkin päässyt kesäfiilikseen! Sää ei ole kyllä päässyt vielä kesäfiilikseen millään tasolla, mutta kuulemma ensi viikoksi pitäisi olla ihan kiva sää. Toivotaan ainakin niin! Vietin tämän viikonlopun kummitätini luona ja oli ehkä tavallaan paras reissu koskaan, mutta toisaalta jäi haikea fiilis. Ainakin haikea fiilis tuli siinä kohtaa, kun oltiin kattomassa mammaa sairaalassa. Siellä se ens kuussa 101 vuotias mammani iloisesti hymyili. Hänellä ei ole minkäänlaista lääkitystä minkään suhteen, mieli on nuori, mutta jalat eivät enää toimi ja pahanlaatuista kasvainta ei kuulemma hänen iässään enää kannata leikata. Sitten kun oltiin lähtemässä, tuntu niin pahalta jättää hänet vain sinne makaamaan ja lähteä itse pois...
Tänään tulee sellainen postaus jota olen lykännyt tyyliin päälle kuukauden laiskuuteni ja aikaansaamattomuuteni vuoksi. Nimittäin "2 totuutta ja 1 valhe". Jossa siis toisen kuuluu arvata kolmesta väittämästä se valheellinen väittämä. Tämä saattaa olla tutumpi Youtuben puolelta. Mutta minä en videoita tee, enkä tule niitä tekemäänkään, koska mun matikan videon kanssa oli niin paljon hankaluuksia... Mun arvostus kaikkia vloggaajia ja kaikkia kohtaan, jotka tekevät videoita nousi niin paljon sen 2:30min aikana. Mulla nimittäin meni sanat aivan sekaisin koko ajan, tuli ajatus katkoksia hyvänä esimerkkinä: Mä olin selittämässä sitä kuinka eliminoin neliöjuuren. Niin heti selitykseni jälkeen jäädyin aivan täydellisesti, koska mun päässä ei pyörinyt mitään muuta kuin sana neliöjuuri. Se oli sellainen kolmen minuutin tuijotus ikkunasta ulos ja sen kolmen minuutin jälkeen havahduin, että mun puhelin kuvaa edelleen mua. Sitten se editointi! Herranjumala! Se oli vain tuskaa ja sen tallentaminen tälle koneelle oli tuskaa. Joten ainakin seuraavat neljä vuotta aion pysytellä ihan täällä blogin puolella kuvien ja tekstin kera. Kumminkin siis tein tämän parhaan kaverini Steffen kanssa, koska en halunnut tehdä perinteistä "best friend-tag" tyyppistä juttua, koska sellainen on tulossa jo multa, Heiniltä ja Roosalta tänne blogin puolelle ehkä ensi jouluna viimeistään! En nimittäin ole saanut sitäkään vielä aikaiseksi. Mutta mennään katsomaan kumpi tuntee toisensa paremmin, minä vai Steffe?
Aloitetaas...

Tähän ihan alkuun tällä lailla selvennykseksi. 
Mä ja Steffe tutustuttiin lukiossa. Kummallakaan aluksi ei ollut kauhean hyvää ensivaikutelmaa toisesta. Nimittäin mä olin ekana päivänä jo päättänyt, että Steffe ei ole mun tyyppiä mitenkään, "toi on joku seinähullu, en ikinä tule tutustumaan tohon". Steffellä oli mustakin hyvin pinnallinen näkökanta, nimittäin mitä voi olettaa blondilta tytöltä Viherlaakson lukiossa, joka istuu luokan takaosassa jätkänsä kanssa. Steffe mäkin tykkään sun stereotypioistasi! Kumminkin jouduttiin sitten kemian opettajamme toimesta toistemme viereen kemian ykkös kurssilla, jossa sitten jouduttiin vähän pakollakin puhumaan toisillemme. Loppupeleissä meistä tuli Steffen kanssa hyvätkin kaverit ja nykyään Steffe on ainakin mun yksi tärkeimmistä kavereista! Ja nyt tällee alkuun minä en ole rajoittunut siihen kuplaan, että tytöt ja pojat eivät voisi olla pelkkiä kavereita, joten jos sinä olet niin pidä asia omana tietonasi. 


Steffe kysyy, Milla vastaa 


1. 
a) En ole koskaan ollut Youtube videossa
b) En ole koskaan juonut
c) En ole koskaan rikkonut lakia
VASTAUS (Milla): a)

2. Aikuisena haluaisin pilotiksi, koska...
a) ...lapsena on tullut oltua lentokoneessa niin paljon, että olen kiintynyt alaan
b) ...se vaatii täydellistä tarkkuutta ja keskittymistä ja on siten haastavaa
c) ...se on paljon tuottava työ
VASTAUS (Milla): b)


3.
a) Olen kokeillut nuuskaa
b) Olen kokeillut ajaa moottoripyörää
c) Olen ajanut autoa
VASTAUS (Milla): a)

4. Minulle tärkeätä on...
a) ...saavuttaa oma potentiaalini
b) ...tehdä vaikutus toisten ihmisten elämään ja täten parantaa maailmaa
c) ...hauskanpito ja huolettomuus
VASTAUS (Milla): b)

5.
a) Tein nämä kaikki kysymykset viimeisenä päivänä
b) Olen aina halunnut auttaa muita
c) Olen naivi
VASTAUS (Milla): a)


Oikeat vastaukset: 1. c), 2. a), 3. a), 4. c), 5. a)
Millalle 2/5


Milla kysyy, Steffe vastaa


1. 
a) Olen pienenä piiloutunut Heinin kanssa paperinkeräys roskikseen
b) Olen piiloutunut Heinin kanssa mun huoneen vaatekaappiin ja meitä ei löydetty koko iltana/yönä
c) Olen kiivennyt katolle Iiriksen kanssa ja sen jälkeen piiloutunut isältäni takapihamme vesisangon taakse.
VASTAUS (Steffe): a)

2. 
a) Olen väittänyt etten mene koskaan naimisiin
b) Pienenä leikin olevani naimisissa Antti Tuiskun kanssa
c) Pienenä sanoin aina, että minulle ei saa ostaa aikuisena kuin vain sinisiä ruusuja
VASTAUS (Steffe): c)

3. 
a) Olen joutunut pienenä sairaalaan tiputukseen nestehukan takia
b) Minulla murtui jalka päivää ennen cooper-testiä 8lk:lla
c) Päädyin heti synnyttyäni hengityskoneeseen
VASTAUS (Steffe): b)


4. Pelkään meijän... 
a) ...ullakkoa
b) ...portaita
c) ...takkahuonetta
VASTAUS (Steffe): a)

5.
a) Ensimmäisellä Thaimaan matkallani, mä meinasin hukkua
b) Koira on purrut mua nilkasta
c) Kun olin 9lk sain bussissa, jonkin sorttisen paniikkikohtauksen ja äiti joutui tulla hakemaan minut, koska en kyennyt liikkumaan
VASTAUS (Steffe): a)


Oikeat vastaukset: 1. b), 2. c), 3. b), 4. a), 5. b)
Steffelle 3/5

Täähän päättyi loppujen lopuksi niin, että Steffe tuntee mut paremmin kuin mä hänet. Tuntuu hyvin, hyvin pahalta! Tästä näkee kumpi on enemmän äänessä, vaikka mä oon yleensä se joka tykkää kuunnella mielummin kuin pälättää. Haluan kyllä joskus revanssin, koska mun kysymyksissä oli sentää järkeä, Steffen ei! No ei, Milla on vain huono häviäjä tota Urpoa vastaan! 
Tälläinen postaus tällä kertaa. Toivottavasti tykkäsitte! Pahoittelut muutenkin siitä, että torstaina ei tullut postausta. Pyrin postaamaan tämän loman aikana juuri noina perinteisinä päivinä to ja su ja mahdollisesti kolmannenkin kerran satunnaisena päivänä, jos motivaatiota löytyy. 

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti