sunnuntai 14. elokuuta 2016

~Tyhjät tunnit aamuyön~

~Jos sä lähdet,
lähde hiljaa.
Jätä avain kulhoon vihreään,
älä paiskaa ovea kiinni, etten herää ikävään.
Jos sä lähdet,
lähde hiljaa.
Muista hammasharja ja puhelin.
Vielä ehdit löytää jotain joka loistaa kirkkaammin~
-Disco - Jos sä lähdet-

Mooi!
Koulu alkaa parin päivän päästä. Henkisesti enkä fyysiesti ole yhtään valmis! Mutta toisaalta on mukavaa, että tietty rutiini tulee taas elämään. Motivaation poikanen ehkä pääsee valloilleen sitten, kun koulukin alkaa taas rullata. Lomaa on kumminkin vielä jäljellä tämä ilta ja huominen päivä. Nautin siis näistä viimeisistä tunneista aivan koko sydämestäni!
Tämän päivän aiheena olisi siis kesäkooste tuttuun tapaan! Kerätään koko kesä pakettiin.
Aloitetaas...

PÄÄTTÄRIT 
- Mulla oli periaatteessa kaksi päiväiset päättärit nimittäin meillä loppui koulu jo 3.6. kun suurimmalla osalla loppui vasta 4.6. 3.6. kumminkin riehuttiin Aapon, Heinin ja Roosan voimin ja 4.6. käytiin syömässä "perinteiseen" tapaamme Iikun, Roosan ja Ainon kanssa. Tämä perinne jää ainakin vuodeksi tauolle sillä seuraavina päättäreinä Aino puuttuu porukastamme...

SERKUILLA
 - Käytiin sitten ensimmäisen lomaviikon viikonloppuna pyörähtämässä kummitädilläni ja muutenkin serkuillani. Käytiin samalla reissulla moikkaamassa mammaa sairaalassa.

TUTOR
 - 16.6. päädyin taas koululle seuranani Marika ja Sanni. Nimittäin käytiin ottamassa vastaan lukiomme uudet ykköset tai no heistä se 11-15 henkeä, jotka sattuivat olemaan ajoissa kello 8.30-12 välisenä aikana. 

LEFFOJA 
- Tänä kesänä on tullut käytä leffassa harvinaisen usein ja on tullut taas katottua mitä ihmeellisempiä leffoja! Top 5 parhaat leffat ovat olleet: 1. Suicide Squad, 2. Suuri Puhallus 2 3. Conjuring 2 4. Riivattu 5. Side Effect.

AINOLLA
 - Ainolla tuli sitten oltua 20.-22.6. Tästä ajasta on oma postauksensa, johon pääsee tästä. Oltiin siis Ainolla koko porukka eli minä, Aino, Roosa ja Iiku.

AINON MÖKKI
 - Ainon ja Roosan seurassa matka jatkui Ainon mökille joka kesäiseen tapaan! Tämäkin perinne katkeaa ainakin vuodeksi, mutta ainakin tästä mökkireissusta ja juhannuksesta jäi ikuiset muistot. Tästäkin ajasta on oma postaus, johon pääsee tästä.

SHOPPAILUA
 - Tänä kesänä on tullut shoppailtua enemmän kuin tarpeeksi! Lupaan, että loppuvuonna ei todellakaan tule osteltua näin paljoa. Ostoksista tulee myöhemmin oma postauksensa, jossa on koko kesän kaikki ostokset!

KESÄTYÖT
 - Kesätyöt mulla alkoivat siis ihan heinäkuun alussa eli 4.7. Tykkäsin itse kesätyöpaikastani erittäin paljon ja oli todella opettava kokemus kaiken kaikkiaan. Olin "hoitoalalla" kesätöissä ja joka päivä tuntui vain vahvemmin siltä, että tämä on se minun alani! Tein 6h pituista päivää ja sairastuin juuri 1.8. kun työni loppuivat 3.8. eli kävi ihan *** huono tuuri niin kuin aina mun kohdalla. Mutta olisin milloin vain valmis menemään takaisin.

VIIKKO YKSIN
 - Tuli sitten oltua viikko "yksin" himassa. Enhän mä aivan yksin ollut, sillä täällä oli aina joku mun kanssa! Kun sen viikon "yksin" asui niin tuli kyllä huomattua, että on sen verta itsenäinen, että kykenisi jo melkein asumaan omillaan (kykenisin jo nyt, jos raha ei olisi este). Joka on hyvä juttu, koska itse olen ainakin ajatellut lukion jälkeen muuttaa omilleni mahdollisimman nopeasti. Kirjoitin myös postauksen sen "yksin" asumis viikon hyvistä ja huonoista puolista, johon pääsee tästä.

HEININ SYNTTÄRIT 
- Heinin synttäreitä tuli sitten juhlittua 26.7. ja tämä tytteli täytti vihdoin ja viimein 17 vuotta. Heinin synttäreinä tehtiin Heinille Roosan kanssa tortilloita ja ostettiin kakuksi berliininmunkki, johon laitettiin kynttilä palamaan. Syötiin, pälätettiin, mentiin ulos kuvailemaan, kuunneltiin musiikkia ja pälätettiin! Siinä se aika meni kuin siivillä.

KAVEREITA 
- Tänä kesänä olen todella paljon jotenkin ollut koko ajan pois himasta. Millon missäkin! Lähestulkoon koko ajan kavereiden kanssa. On ollut ihanaa, kun olen nähnyt esim. Arskaa kahteen otteeseen, joka on siis meidän aikaansaamattomien ihmisten keskuudessa ihme! 

WEEKEND FESTIVAL 2016 DAY 1. AND DAY 2. 
- Mä en voi edes sanoin kuvailla, kuinka onnelliset muistot mulle jäi koko festareista. Mä oon edelleenkin ihan fiiliksissä Armin Van Buuren keikasta, vaikka koko keikasta on jo päälle viikko. Kummatkin päivät olivat ihan mahtavia. Ensi vuonna todellakin uudestaan. Näistäkin päivistä on postaus, johon pääsee tästä.


TURKU
 - Lähettiin Heinin ja Roosan kanssa tiistaina 9.8. shoppailemaan Turkuun. Aamulla noin puoli kymmenen lähti bussi ja oltiin noin puoli kaksitoista jo perillä. Alku kankeudesta huolimatta alkoi pikkuhiljaa ostoksia kertymään ja käytiin syömässä Fontana nimisessä ruokapaikassa. Ruoka oli siellä todella hyvää ja suhteellisen halpaa niin hyväksi ruuaksi. Käytiin sitten syömisen jälkeen taas kauppoja läpi ja käytiin "kahvilla" Robert's Coffeessa. Bussi lähti takaisin päin Turusta vähän yli kahdeksan ja oltiin Heinin kanssa kotona loppujen lopuksi vähän ennen yhtätoista illalla. Oli todella mukava reissu ja olen todella ylpeä meistä, että saatiin vihdoin ja viimein tämä reissu edes onnistumaan. Koska se on aina ennen jäänyt vain ajatuksen/juttelun tasolle.

 LINNANMÄKI
- Keskiviikkona 10.8. päädyttiin sitten Heinin, Roosan ja Aapon kanssa Lintsille. Kyllähän nyt kerran kesässä pitää Lintsillä käydä. Ollaan Heininkin kanssa puhuttu varmaan kolme kesää jo, että pitäisi mennä yhdessä Lintsille. No arvatkaa saatiinko me se aikaseksi vasta kolmen kesän juttelun jälkeen...  Meille sattui tosi mukava sää, ei ollut liian kuuma tai liian kylmä. Hauskaa oli ja suurimmassa osassa laitteista tuli käytyä jne. 

TALLINNA
- Tallinnan reissu olikin sitten tämän kesän päätös reissu! Mä kävin ensimmäistä kertaa siis Tallinnassa... Kyllä... Käytiin siis Tallinnassa Heinin, mun äidin ja mun pikkuveljen kummitädin kanssa. Oli todella hyvä sää silloinkin, laiva matka meni todella nopeasti ja seura oli mitä mainioin! Käytiin siis päiväristeilyllä eli lähettiin puoli yhdentoista laivalla. Käytiin kahvilla, kierrettiin kauppoja ja sitten oltiinkin jo Virossa. Virossa pyörittiin aluksi Viru keskuksessa, käytiin vanhassa kaupungissa syömässä Troika nimisessä ruokapaikassa. En suosittele! Okei ruoka ihan hyvää, mutta sen takia en suosittele, sillä Coca Cola maksoi nimittäin 4.45€! Ja se ei siis ollut mikään 1l lasi tai mitää sellaista koko luokkaa vaan 25 cl. Että joo... Suomessa tuolla samalla hinnalla olisi saanut lähemmäs kolme litraa Coca Colaa?! Mutta joo! Käytiin sitten taas pyörimässä Viru keskuksessa, josta sitten päädyttiin johonkin kahville, josta sitten päädyttiin laivaan. Laiva lähti puoli kahdeksan ja oli Suomen puolella noin puoli kymmenen. Mulla meni ihmeellisen vähän rahaa ja mä ostin ihmeellisen vähän! Mutta ne ostokset näkyvät sitten siinä postauksessa, missä on koko kesän ostokset. 

Tälläinen oli mun kesä 2016 koottuna yhteen postaukseen. Tämä kesä oli ehkä parempi kuin kesä 2015. Olen ihan tyytyväinen, koska oma tavoitteeni on tehdä aina seuraavasta vuodesta/kesästä ikimuistoisempi kuin viime vuodesta/kesästä. Tämä tavoite taisi onnistua. Kiitos kaikille, jotka kuuluivat mun kesään 2016. Toivottavasti tykkäsitte!

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti