sunnuntai 9. lokakuuta 2016

~Ei kukaan tuonut ruusui eteiseen~

~Muistan kun mä kävelin skidin Vantaanjoen vieres,
mietin mitä käy jos hukkuu.
On ollut aikoi ja juttui mieles,
et oon halunnu vaa nukkuu.
Se on tuttuu monelle meist,
nostan niille hattuu.
Jokaiselle joka koittaa selvii vaikka sattuu.
Tätä tapahtuu vain elokuvis,
tai elokuus et niil ois helppoo,
jotka joukost erottuu.
Pimeet pään sisäl kukaan ei nää sitä,
ainoa ajatus on väärin toinen ääripää.
Oon tavannut tuhansii sulosii, itsetuhosii tyttöi,
noi jäbät ei vaa avaudu.
Ja ite ymmärrän sen nytten,
se aika minkä menetät ei vaan ikinä palaudu.
Mä seison sillal, ilmas oli usvaa,
mietin et mä hyppään mut vesi oli mustaa~
-Mikael Gabriel - Lumi Teki Enkelin Eteiseen-
Mooi!
Tuli pidettyy näköjään aika pitkä tauko. On tapahtunut paljon ehkä jopa liikaakin. Liian monet pettymykset, riidat ja kaikki muu veti mut aivan palasiksi ja se tietenkin näkyy postaus tahdissa jne. Sillon kolme-neljä viikkoa sitten, joo mulla oli postaus valmiina, mutta jokin oli pielessä. Se ei ollut hyvä! En ollut siihen tyytyväinen, joten jätin sen suosiolla julkaisematta. Tuolla luonnos osiossa se edelleen kummittelee, ehkä mä joku päivä saan siitä muokattua julkaisukelpoisen. Mä haluisin periaatteessa pitää tätä mun blogia vähän niin kuin päiväkirjamaisena. Mutta koen tällä hetkellä, että jutut ovat liian suuria ja henkilökohtaisia nettiin julkaistavaksi. Joten tyydytään siihen millaisina blogit halutaan mieltää eli täydellisen elämän tavoitteluna ja muutenkin täydellisinä, lavastettuineen kuvineen ja iloisineen teksteineen jne. Tällä hetkellä rehellisesti sanottuna olen hyvin hämilläni, mutta samaan aikaan onnellisempi kuin esim. viikko tai kuukausi sitten. Uskon, että kaikki järjestyy ja asiat korjaantuu ajan kanssa.
Tänään olisi aiheena kumminkin synkistelyn ja toivon pilkkeen lisäksi myday-postaus torstain retkipäivästä. Se päivä samaan aikaan aivan kamala, mutta samaan aikaan todella jees.
Aloitetaas...

- Torstai aamu alkoi 8:45 soivalla herätyksellä, joka oli kyllä periaatteessa turhan aikaisin. Koska koulu alkoi retkipäivän vuoksi vasta 10:30. 

 - Perus aamujutut tuli hoidettua ja aika kului yllättävän nopeasti. Koska yleensä mulla on sellaista aikaa, että kuuntelen musiikkia ja sitten tulee kiire. Mutta torstaina, vaikka olin herännyt turhan aikaisin niin tuli kumminkin kiire! Vaatteetkin vaihtui 5min ennen lähtöä.



 - Menin hakemaan Heiniä vähän yli kymmenen ja siitä kiidettiin junalle. Koululla käytiin läpi frisbeegolfiin liittyvää heitto tekniikkaa, jonka jälkeen syömään ja kohti bussipysäkkiä kaupan kautta. 

 - Päädyttiin Talin frisbeegolf-alueen penkeille odottamaan opettajaa. 







 - Frisbeen heittämiseen meni hermot ainakin mulla pari kertaa. Varsinkin siinä kohtaa, kun frisbee lähti mieluumminkin pusikkoon kuin suoraan eteenpäin.





 - Mä toimin aluksi kuvaajana, mutta loppupeleissä Roosalla ja Heinillä näytti menevän motivaationsa kokonaan, joten Roosa otti kuvaamisen omiin käsiinsä. Kiitos Roosalle siitä! Muuten tää postaus olisi vähän vähemmän kuvilla täytetty...







 - Paras paikka heittää sitä frisbeetä oli tuollaisessa kallion rinteessä, jossa kiekon osuessa maahan, niin kiekko lähti pyörimään kohti autotietä.

 - Heini tyttösellä taisi tulla jano frisbeen kantamisesta!

 - Piti kulkea max 5 hengen porukoissa. No me kuljettiin mieluumminkin yhtenä isona laumana.



 - Frisbeegolf oli tavallaan todella jees! Mieluummin tuota kuin esim. maastopyöräilyä tai jotain muuta vastaavaa. Kyllä tuo matikan todennäköisyys laskut ja historian voitti ihan 6-0.



 - Näytän tässä kuvassa hylätyltä ja muiden syrjimältä henkilöltä.
- Frisbeegolfin jälkeen hoidin hygieniapassikurssin suhteen kaikki asiat vihdoin ja viimein kuntoon. Lievästi paremmat mahdollisuudet saada kesätyöpaikka ensi kesälle, kun sekin todistus on takataskussa. Oltiin Heinin kanssa kotona vähän yli 15 ja muutenkin retkipäivä loppui vähän yli 14. Kotipihalla vietettiin heinin kanssa pitkä tovi jutellen.

 - Päivän asuna toimi niinkin yksinkertainen asu kuin:
~Huppari ~ Vans~
~Farkut ~ VeroModa~
~Kengät ~ Vans~
~Bomber-takki ~ Only~
~Pipo ~ Vans~
- Eli päivän teema oli todellakin Vans. Äiti aamulla vain naureskeli ennen kouluun lähtemistä mulle siitä, että Vansin kuuluisi sponssata mua. Kelpais kyllä!



 - Ilta meni Netflixiä ja Uutta Päivää katsellessa. Ja suihkun kautta nukkumaan. Tai ainakin melkein nukkumaan...

 - Nimittäin aloin poistella kamerasta turhia kuvia, koska minun muistikorttini meni täyteen! Olin aivan järkyttynyt, koska kuvittelin sen muistikortin kestävän koko mun elämän! Nimittäin siihen mahtuu niin paljon kuvia, mutta taisin todellakin kuvitella kuvaavani vähemmän. Näköjään kuvailen liikaa tai ainakin samoja juttuja todella moneen kertaan. 



- Nukkumaan "menin" tuohon aikaan. Todellisuudessa menin nukkumaan, kun kello oli lähemmäs yhtä. Tämä ainoastaan johtuen siitä, että tajusin SANNIn uuden levyn ilmestymisen juuri sinä torstai-perjantain välisenä yönä. On muuten hyvä levy! Mie tykkäsin.


Tälläinen postaus tällä kertaa! Tuntuu todella oudolta kirjoittaa tänne blogin puolelle pitkään aikaan. Samaan aikaan pirun vaikeaa, mutta jopa helpottavaa. Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti