sunnuntai 2. elokuuta 2015

Heinäkuu

~Mä huudan boy,
ootsä #finnishboy.
Nää bileet stoppaa jos nää floppaa,
MSTFJ boy~
-Arttu Lindeman - Mainstreamflownjuntti-

Mooi!
Kuukausi on tuntunut menevän todella nopeesti! Vastahan mä oikeest tein kesäkuun suosikit ja nyt oon jo tekemäs heinäkuun suosikkei. Aika kuluu liian nopeesti! Koulunkin alkuun on enään 10 päivää! Mitä ihmettä, vastahan kesäloma alko? No kaikki hyvä loppuu aikanaan, joten lopusta pitää ottaa kaikki ilo irti! Mä nimittäin aijon täst tulevast vikast kokonaisest loma viikost ottaa kaiken ilon irti, että jaksan koulus ees jotenkin. Mua ehkä eniten pelottaa ton mun unirytmin kans... Nimittäin mä meen joka päivä nykyään 1.30-2 nukkuu. En onneks sen myöhempään, mutta kumminkin se herätys tulee olemaan 8 aamusin ennen seiskaa, niin auts.. Kun nyt on tottnut nukkuu siihen 10. Niin on se aik raju repäsy, kun yrittää saada ittensä ennen seiskaa ylös sängys. Ekast päiväst ei tuu salee mitään! Äiti joutuu varmaan oikeest pukee mut, meikkaa salee syöttääkkin, kun nukahtelen pystyyn. Koska mul on tän kesäloman aikan käynyt liiankin monta kertaa niin, että oon nukahtanut pystyyn. Kerrankin olin keittiös yks aamu ja seuraavaks tajusin herääväni sohvalta ja kaikki aamiais jutut pöydi, hyvä Milla. Pitää ehk jotenkin asennoituu siihen heräämiseen jo tai sit eka puolikas kouluviikko menee aivan ohi. En tiiä houkutteleeks toi toinen vaihtoehto enemmän, heh! Okei, ehk otan kumminkin sen vaihtoehdon, että oon hereil ja skarppina. Mutta vielä viikko ja sit murheditana kouluu! Ei vielä jaksa. Ens viikon perjantaina on Weekend, jee! Itelläni on onneks kahen päivän lippu, koska muuten olis ketuttanut et olis ollut esim. vaan perjantain lippu ja lauantailt olis mennyt kaikki hyvät ohi! Tai sit olis ollut lippu vaan lauantail niin olis jäänyt David Guetta näkemät ja Hardwell. Näit kaht ehk eniten odotan, kyl se Aviciikin menee, mutta ei se oo mun sellanen ketä kuuntelisin sillee, et ettisin sen biisei jne. Toivottavast tulee hauskaa, meil o ainakin hyvä porukka kasas.
Mutta nyt postaukseen, höpötellä kerkee myöhemminkin. Postauksen aiheena tänään on heinäkuun suosikit. Kerrankin ei ollut ees vaikee keskii suosikkei, koska ne oli ihan selkeet. Nauttikaa...
Aloitetaas...




| 1. Gosh-huulipuna sävy: 162 NUDE |
Mä en oo ikin ollut mikää huulituotteiden varsinkaan huulikiiltojen tai huulipunien suurkuluttaja. Huulirasvoi oon kyl käyttänyt voisko sanoo aina, mut nykyään oon alkanut tykästyy huulipuniin. Varsinkin oon ihan rakastunut tähän Gosh:n huulipunaan. Mul on tyyliin joka päivä huulis sitä, vaikka olisinkin vaan kotona! Tykkään siit, että se on niin nude, niin se ei näy sillee selkeesti, mutta silti saa huuliin jonkinlaist väritystä. Tykkään myös siitä, että se on aika matta eikä kiillä kilometrien päähän! Mutta silti pikkusen kiiltää. Oon muutenkin pitkään ettinyt tän sävyst huulipunaa, koska oon jotenkin todennut että noi mun muut huulipunat on joko liian oranssi sävytteisiä tai sitten just sellasia, kimallamme kilometrien päähän! Ja ne jättää huuliin sellasen ihnottavan tahmasen tunteen ja tää ei onneks sellast efektiä tee! Ostin ite Sokokselt, mutta saa varmasti kaikkialta, missä myydään Gosh:n meikkejä.




| 2. Kanebo-huulipuna & Rimmel-huulipunakynä |
Täst huomaa, et meitsi on tykästynyt huulipuniin. Joten myös mun kaks vanhaa huulipunaa/huulipunakynää on tullut taas käyttöön. Mä käytän noit sillee yhes eli eka laitan koko huulet tol huulipunakynäl ja sitten tuolla Kanebo:n huulipunal siihen päälle. Se lopputulos on jotain niin taivaallista *-* Vaikka mä en kauhein usein pidä punasii huulii, mut kuvis ne näyttää kivoilt sekä tykkään vaan niin paljon siit lopputuloksest ja se tekee jonkun ihme jutun mun silmille, et mu silmät näyttää silloin jotenkin kivemmilt kun on jotain tummempaa huulis. En tiiä miks vai kuvittelenko vain, mutta noi kaks on yhdessä taivaallisia. Ton Kanebo:n huulipunan oon saanut joskus kakarana tädiltäni, mutta en oo käyttänyt sitä ja ton Rimmel:n huulipunakynän ostin viime vuonna Tuurin Kyläkaupasta, kun oltiin tyttöjen kans Ainon mökil.




| 3. Sormukset |
Mä en oo ikinä myöskään ollut sellanen tyyppi joka olis erityisemmin tykännyt sormuksist. Tai no siis oon pitänyt, mutta en oo niinku käyttänyt. Koska jotenkin aina, kun pidin jotain sormuksii pienenpän niin ne katos. Sit kerran joku mun lempi sormus katos niin sen jälkeen en pitänyt moniin vuosiin sormuksii. Paitsi nyt, viime kuussa pengoin kaikki mun korut läpi, koska katoin mitä myyn kirppiksel niistä. Niin samalla löysin sormuksia aika paljon. Mut tuntien niin mä aina innostun kaikest, joten aloin siin aattelee, et miks mä en nyt kun olen vanhempi niin alkais taas käyttää sormuksii. No nyt on sit tullut pidettyy sormuksii ja tos ylemmäs ja alemmas kuvas näkyykin mun neljä sellast pidetyint sormust. Sydän sormukset on viime kesän ostettu H&M:st, kultanen sormus on GinaTricotista ja toi hopean värinen jossa on violetteja timantteja on Bijou Brigittestä aikaa sitten ostettu!




| 4. Iso-Britannian lippu kuoret |
Nää kuoret on ainoot kuoret mitkä mulla on, joita uskallan käyttää tummien farkkujen kans. Koska mun kaikki tummat farkut värjää! Mun ihan tummansiniset farkut jotka olen ostanut VeroModasta samoin mun mustat farkut Carlingsilta värjää aivan tajuttomasti! Joten oon huomannut, että kun pidän puhelint yleensä farkkujen takataskus niin ne housut värjää sen puhelinkuporen aivan siniseks/mustaks, jos se kuori on yhtään vaalee! Mutta näihin Ainolta saamiin kuoriin ei tartu se väri! Joten oon käyttänyt näit kuorii täs kuus aina kun mulla on ollut tummat housut jne. Koska en haluu, että mun kaikki puhelinkuoret näyttää siltä että niihin on pinttynyt mustaa/tummansinistä väriä. Joten nää kuoret ovat olleet päivieni pelastus. Mutta jokaisessa hyvässä jutussa on aina huonotkin puolensa, joten kun laitan noi kuoret tähän mun puhelimeen niin tota lukitus/sammutus näppäint on aivan mahoton painaa. Se ei vaan niinku painu ala se näppäin, jos yrittää saada puhelimen sammumaan tai sitä kautta päälle tai sitten lukitsemaan puhelint, koska mulla se on siinä tilassa ettei se mene pois siitä koti-näytöltä automaattisesti vaan se pitää aina lukita. Nii se on ton kuoren huonopuoli, muita huonoja puolia nois kuoris ei oo. Tykkään muutenkin tos kuoren kuvituksest, koska se ei oo ihan sellanen basic Iso-Britannian lippu, vaan vähän tollee ns. kulutetun näkönen!


| 5. Yön Talo-kirjasarja |
Oeki, joo oon puhunut täst kirjasarjasta varmaan monien mielestä jo kyllästymiseen asti. Mutta mä en oo kyllästynyt, joten joudutte kuuntelee mun selitystä tästä kirjasarjasta. Mä en todellakaan tiiä, mikä mua koukuttaa noissa kirjoissa, mutta mä oon aivan riippuvainen! Sekin jopa tuntui oudolta kun oltiin Heinin mökil niin en ottanut kirjaa sinne, niin se etten lukenut ennen ku menin nukkuu nii tuntu todella hämmentävältä. Mä en vaan osaa käsittää kuinka hyvä juoni tossa kirjassa on. Oon ite lukenut täl hetkel 1-9 ja alotan juurikin 10 osaa. Mä en virallisest tykkää tost päähenkilöst, koska hän on vähän tollanen: minä, minä! Ainakin kirjan alkuosissa. Mutta nyt kun oon lukenut esim 6 osast eteenpäin niin se päähenkilö nimeltä Zoey ei oo enään odellakaan niin ärsyttävä kun se on 1-5 kirjoissa ja mun lempi naishenkilö on ehdottomasti Afrodite ja lempi mieshenkilö on Refaim, joka kylläkin liittyy vasta oisko ollut 7 osasan jälkeen kunnolla kirjan tapahtumiin. Mä voisin vaan pälättää noist kirjoist loputtomiin, mutta en nyt sitä tee... Mutta suosittelen koko sydämestäni lukemaan ton kirjasarjan, koska jos tykkää yhtään 1. epäluonnollisest 2. fantasiasta 3. vampyyreistä niin toi kirja on juuri sulle. Kaht vikaa osaa ei oo suomennettu? Tai edes kirjoitettu, en ole varma. Varmaan kyllä 11 osa on kirjoitettu, mutta sitä ei oo vaan vielä suomennettu. Toivottavast suomennettais pian, koska tarviin lukemista, koska tos 10 osas on vaan päälle 300 sivuu eli menee hetkessä :O Mut sitten ku kirja loppuu pitääkin siirtää katse koulukirjoihin... En ehk innostu harmi vaan niist ehk näin paljon ku täst kirjasarjast...




 | 6. Kehitetyt valokuvat |
Sain vihdoin ja viimein aikaseks kehittää kaikki 2014 vuoden tammikuusta lähtien kertyneet kuvat kunnollisiksi valokuviksi. Okei, joku saattaa kelaa et miks ihmees kehitän kuvia, kun niitä voi säilyttää sähkösessäkin muodossa. Mutta ei! Ei kelpaa mulle, mulle on tärkeit juurikin ne paperiset valokuvapaperille muodostuneet kuvat. En tiiä johtuuks se siitä, että haluun jatkaa ns. mummin jalanjäljis, koska hänellä oli kuulemma siihen aikaan kun hän vielä eli niin todella hyvin tuottava valokuvausfirma, jossa hän juurikin kehitti niit kuvii jne jne. Joten kun äiti on aina teettänyt kuvat paperisiks niin sit mulle on jäänyt se sama juttu. Jotenkaan se ei ole sama, kun ne kuvat on jossain pikseli maailmassa tietokoneen kovelevyllä kun ne olis käsin kosketeltavissa! Mutta juu, kehitin kuvat koneen kaut Ifolorilta ja kuvist tuli tosi hyvän laatusia, vaikka pari kuvaa olikin kännykällä otettuja ja pelkäsin jotain aivan järkyttävää laatua, kun se mihin niitä kuvia toin siinä Ifolorin ohjelmassa niin ilmoitti, että kuvan laatu on heikko. Niin pelkäsin, että minkälaisiksi ne kuvat kehittyy. Mutta ne oli niinku tosi hyviä, en todellakaa aatellut että niistä tulis noin hyviä! Ihan ku olis järkkäril otettu! Olin todella tyytyväinen ja kehitin 200 kuvaa niin sain 20€ ne kuvat! Verrattuna, kun kehitin labran kautta eli halvempaa kun heti tulostaminen. Niin maksoin jostakin 100 kuvasta 50€ ja kuvan laatu oli sama kuin Ifolorilta. Joten meitsi ainakin kehittää tästä lähtien kuvat koneen kautta ja kuvatkin tulee kotiin. Kun ne Rajalalta kehittämäni kuvat piti ite oikee hakee, heh! Tiedän, olen laiska.


| 7. Longchamp-olkalaukku |
Mä en oo pitkään aikaan käyttänyt tätä kyseistä laukkua kauheasti. Koska jotenkin se on tuntunut liian isolta ja se ei oikein pysy muodossa. Ainakaan enään, kun käytin sitä koululaukkuna niin ne kirjat tuhos ton laukun muodon kokonaan! Mutta nyt kun siel on ees jonkun verran kamaa niin se pysyy muodossa ja oon taas alkanut pitää siitä. Viime kuun aikana oon käyttänyt tätä laukkuu todella moneen otteeseen ja mun pieni se beige laukku on jäänyt aivan heittämällä kakkoseks. Tykkään täst laukust sen takia todella paljon, koska sisäl on iso tasku, jossa mul on aina harjat sun muut kauneus jutut. Sit se laukun oma tila on tosi riittävä esim. kamera mahtuu todella hyvin ja sen lisäksi sinne vielä mahtuu kamaa! Avaimet saa hyvin laukun sisällä olevaan vetskarittomaan taskuun, jolloin ne eivät naarmuta mitään esim. aurinkolaseja (okei, ite säilytän aurinkolasejani kotelossa, mutta kumminkin se oli esimerkki!) ja sitten tos ulkopuolel on toi pieni tasku, johon mahtuu juuri hyvin puhelin ja huulirasva, tai no siis minä säilytän puhelinta ja huulirasvaa siinä ja mahtuu todella hyvin! Metis tykkää täst laukust ja salee otan tän lukios taas käyttöön niinku koululaukkuna, jos reppu alkaa tympimään. 




| 8. Björn Borg-laukku |
Mä oon täs kuus enemmänkin ollut tien päällä/yökyläs sun muualla kuin kotona. Joten isolle laukulle on ollut käyttöä. Mul on tää liila Björn Borg:n laukku ja sitten Niken sellanen treenilaukku joihin mahtuu kamaa. Mutta oon todennut, että hän Björn Borgin laukkuun mahtuu paljon paljon enemmän kuin siihen Niken, joten jos oon tarvinnut enemmänkin kamaa mukaan, esim. Heinin mökil, Lappiin tai kummitädin niin oon ehdottomasti ottanut tän käyttöön! Tos on siis toi iso tasku, johon mahtuu esim. vaatteet ja meitsin kameranjalka! Sit nois päis on kummassakin isot taskut niin toises yleensä on kaikki mun laturit, hätäakut sun muut mikä vaan liittyy elektroniikaan ja sitten toisessa päädyssä olevassa taskussa on yleensä sitten meikit/ muut kasvojutut ja harjat. Jotenkin toi systeemi tapahtuu joka kerta kun pakkaan tai siis toi lajittelu mekanismi. (Miks mä käytän nii ihmeellisii sanoi, hah!) Hyvä laukku on ollut ja on kestänyt monia vuosia, koska toi on oikeest todella todella vanha! Ehk oon ton 4lk tai 5lk saanut ja vieläkin todella hyväs kunnos. Tos on noi niinku kantokahvat ja sitten tohon saa viel hihnan, että sitä voi kantaa olallakin, joka on suuri plussa! Koska silloin ku toi on ahdattu täyteen tavaraa, niin sitä on mukavampi kantaa olalla kuin kädessä noista kantokahvoista.


| 9. Crop top |
Tää on se vaate, joka ei todellakaan oo mun tyylinen mutta mä silti oon aivan rakastunut tähän. En oo ikinä kokoenut, että oranssi väri sopii mulle, mutta pienissä määrin näköjään sopii. Jotenkin muutenkaan toi kuviointi ei oo mun tyylinen, mutta en tiiä mikä muhun on mennyt että toi crop toppi on ihan lumonnut mut. Jos vaan olis mahollist niin salee pitäisin tota koko ajan päällä, mutta en oo niin ällöttävä niin pesen sitä tietenkin. Mutta toi on vaan jotenkin nykyään ihan mun vakkari paita, jos ei muuta keksi niin tää päälle. Tää on siis H&M:stä, en tiiä myyänkö enään, mutta tänä kesänä ostettu ja aivan ihana! Ainoo miinus tossa on se, että S kokoo ei ollut niin toi on M kokonen eli liian iso mulle, mutta en oo antanut sen häiritä. Koska kyl se niinku ylhäält on sellanen sopivan kiree, mutta sit alhaalt se on tollanen löysähkö, vaikka varmaan tarkotus olis että se olis ihan ihoa myötäilevä. Mutta ei se mua niinkään häritse, se näyttää jopa kivemmalt ettei oo ihan ihoa myötäilevä vaan vähän tollanen, että voi hengittääkkin.




|10. Raita crop top |
Mä pidin tos ennen kirppistä koko vaatekaapin siivouksen niin katos vaan mitä löysin aivan kaapin perimmästä nurkasta. En pitänyt tästä yhtään silloin kun ostin tän, mutta ostin sen äitin mieliks koska hänen mielestään se oli suloinen päälläni. Mutta ite en oikeen lämmennyt ajatukselle, joten se on ollut tuolla kaapin pohjalla 2012 kesästä asti eli siitä kesästä asti kunnes menin 7lk Sitten se on aina vaan jäänyt sinne kaapin pohjalle kun oon siivonnut, enkä oo innostunut siitä kunnes nyt sitten kun siivosin ja puin päälleni. Tajusin, että nyt se oli hyvä mun päällä, jotenkin se oli aina ollut niin että se näytti oudolt rintakehän kohalta. Mutta nyt se ei enään näyttänytkään hullummalta. Ite en vieläkään oikeen syty tolle sydämelle, mutta se nyt saa luvan olla tossa paidassa. Tuossa on siis kirjaimellisesti naruhihat eli olkaimia voi säädellä siten, että mihin kohtaan haluukaan rusetin tehä niin ylös tai alas paita menee, aik jees sinäänsä! Toikin on tuollainen löysä crop toppi, mutta se on just jees sen takii. On ollut kovassa käytössä ja itsekkin nykyään tykkään siitä. Onneks en ollut heittänyt/myynyt sitä silloin kun en ollut tykännyt siitä.


Biisit: 
&

Tälläisiä suosikkeja mul on täs kuussa ollut. Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti