sunnuntai 25. joulukuuta 2016

Jouluaatto + joululahjat 2016

~Muiden kanssa en halua,
mä sopia en yhteen enkä riitoja.
Ja kirjoitan vieraskirjoihin lauseita
vain sinusta.
Milloin saan piilottaa sinut muilta?~
-Samuel Edelmann & Jippu - Pimeä Onni-

Mooi!
Viime viikolla meitsi pärähti kipeeksi. Sen takia ei tullut postausta, mutta nyt tulee! Ja nyt on loma, jota olen odottanut niin paljon. Oon nauttinut jokaisesta sekunnista! Ensi viikon sunnuntainakin on jo vuosi 2017. Eli vuosi 2016 alkaa lähentyä loppuaan aivan tajutonta vauhtia.
Tänään postauksen aiheena on siis perinteiseen tapaan jouluaatto-päiväni postaus. Okei, mä en tehnyt mitään erikoista? Mutta perinteet on perinteitä, joten niitä pitää noudattaa! + Lisään tähän samaan mun joululahjojen esittelyn. Tähän postaukseen on valittu vain jotkut randomisti valitut joululahjat ja en leveile näillä jne perus pälätys. Mennään postaukseen!
Aloitetaas...

 - Itselläni tuli herättyä vähän yli 11 äidin joulu musiikin huudatukseen. Pyörin ja hyörin sängyssä kahteentoista, kunnes äitini melkein kädestä pitäen raahasti mut katsomaan joulurauhan julistusta. 

 - Kyllä, täytän 26 päivän päästä 18 vuotta ja minulla on muumi-joulukalenteri. Olisin kyllä oikeasti halunnut Dumle-joulukalenteri, mutta ne oli kaupasta loppu... Mutta ei voi mitään! Muumi-joulukalenteri oli täydellinen. 

 - Tässä asukokonaisuudessa tuli vietettyä suurin osa jouluaatosta.

 - Kello puoli kaksi aikaan päädyttiin sitten syömään perinteiseen tapaan riisipuuroa!



 - Pari viikkoa takaperin naurettiin serkkuni kanssa sille, kuinka samanlaisia siskokset voi olla eli meidän äidit. Ainakin joulun suhteen! Muuten hirveän vaatimattomia, mutta itseltään vaativat täydellisyyttä. Esimerkiksi kuulemma kummitätini pukeutuu mekkoon ja laittautuu joulupöytää varten samoin mun äiti. Ja muille kumminkin sanovat: "Voitte ottaa rennosti". Hyvänä esimerkkinä äitilläni oli mekko päällä ja hiukset laitettuna, kun mä tulin huoneestani keittiöön aivan järkyttävän näkösenä ja yökkärissä. 

 - No mähän sitten pingoin suihkuun.

 - Suihkun jälkeen kuivasin hiukset, meikkasin ja puin yökkärin sijaan vähän siistimmät vaatteet päälle.

 - Äiti halusi ottaa musta aivan välttämättä kuvan kuusen kanssa... 
| ASU |
- Paita - Ginatricot -
- Farkut - Veromoda -

 - Ruokaa odotellessa tuli jo toiseen kertaan katottua Frozen. Katoin perjantaina englanniksi ja nyt lauantaina suomeksi. 



 - Meidän ruuassa kesti kauemmin kuin oletettiin. Syynä kinkku, joka ei meinannut paistua siis millään kypsäksi! Itse en niinkään välitä jouluruuasta... Syön vain kalaa, perunaa ja salaattia.

 - Syönnin jälkeen tuli lahjojen vuoro! Sain aivan ihania lahjoja ja aivan liikaa!

- Lahjat 2016 -

 - iPhone 6s -
~ Kultaisena, 128GT Siis mitä!? Samaan aikaan joulu sekä synttärilahja isältä. Oon ikuisesti kiitollinen, sillä mun vanha puhelin kärsi 1. akkun heikkoudesta 2. kosketus ongelmasta 3. näytön liimausten irtoamisesta 4. jonkin sorttisesta ylikuumentumisesta 5. ilmoitusten pois jäännistä. Teoria siitä, että vanha puhelin astii sen, että tilalle on tulossa uusi puhelin pätee! Nimittäin jouluaatton juurikin se mun 5s sammu koko ajan itsestään tai akkua oli koko ajan jäljellä 10% vaikka en ees käyttänyt sitä ja se oli laturissa...

 - Tech21 puhelinkuoret 
~ Äiti halusi näköjään varmistua siitä, että en heti ensimmäisenä saa tuosta uudesta ihanuudesta näyttöä irtoamaan.

 ~Iittalan kastehelmi-sarjasta  kulho
~ Siis mun suku on keskenään päättänyt, että Milla on alkanut keräilemään Iittalan kastehelmi-sarjaa? Sillä sain viime synttärilahjaksi kummitädiltäni kaksi kastehelmi-sarjaan kuuluvaa juomalasia. Siis ei sillä etten tykkäisi kastehelmi-sarjasta! Musta se on aivan ihana, että hyvä maku mun suvulla. Sain tämän kyseisen kulhon serkuiltani.

 - Marc O'Polo kaulahuivi & termosmuki
~ Mä toivoin pitkää huivia no sen näköjään sain ja toi on ihanampi kuin olisin osannut kuvitellakkaan! Sain myös äidiltä tuon termosmukin. Syynä sille, että tämmöisen mulle joululahjaksi osti oli se, että hän yritti tätä kautta saada mun luvan siihen, että saisi heittää Pepsi Vipistä saadun ison muovisen pepsi mukin roskikseen. No äidin mieliksi annoin luvan heittää sen mukin roskiin!

 - Sokoksen lahjakortti & Invisi bobble puhelinlanka ponnareita & Tangle teezer & ruusupurkillinen suklaata
~ Suuri kiitos kummitädilleni ja isotädilleni näistä kaikista ihanuuksista! Tangle teezer löysi paikkansa ja jo mun repusta samoin lahjakortti paikkansa lompakostani. 

 - Harry Potter ja Kirottu Lapsi-kirja & pörrösukat
~ Äiti näköjään muisti, että olin kyseisestä kirjasta maininnut joskus ohimennen. Samoin olin joskus ohimennen maininnut siitä, että mulla on ehkä kahdet pörrösukat. Kaikki mun pörrösukat on kadonneet johonkin? En ees jaksa odottaa, että pääsen tuota kirjaa lukemaan!

 - Coca Cola-collegepaita & 2x huulirasva
~ Siis Stefu osu joululahjojen ytimeen! Mä en olisi koskaan osannut olettaa, että kukaan pystyis kuuntelemaan mua noin tarkkaan. Nimittäin olin aivan ohimennen joskus kävellessämme pysäkille maininnut punaisesta Coca Cola-collegepaidasta. Huom! Mä siis olin maininnut kyseisestä paidasta kerran ja jätkä muisti sen!? Niinku mitä!? Kyseinen collegepaidasta tuli ihan mun lemppari! Samoin Stefu onnistu huulirasvojenkin suhteen aivan täydellisesti, koska mä olen huulirasva-addikti. Mä käytän ympäri vuoden huulirasvaa ja noi kyseiset kaksi tulee niin loppumaan ennen kesää tätä menoa! Kiitos vielä kerran Stefulle, vaikka hänkin on kuullut tätä kiittelyä jo tosi monta kertaa.

 - Tähti-tyynyliina & ananas kynttilä/purkki & kasvopyyhe & pallokynttilä
~ Kyseiset lahjat ovat Iida-Marialta ja Roosalta! Tyttöset onnistuivat näissä joululahjoissa täydellisesti! Niinkuin joka vuosi... Iikulta sain siis tyynyliina ja ananas kynttilä, josta teen säilytysrasian kynttilän poltettuani. Ananas kynttilää olin katsonut jo kesällä Turussa ja silloin Heini ei antanut mun ostaa sitä. Joten olin aivan tajuttoman onnellinen, kun avasin paketin ja näin ananaksen siellä! Roosalta sain sitten kasvopyyhkeen ja pallokynttilän. Roosakin oli kuunnellut mua hyvin, koska sanoin hänelle, että jos mitään muuta ei mulle keksi niin aina voi ostaa hopeisen pallokynttilän! Kiitos tytöille aivan tajuttomasti!

- Ilta menikin uudella puhelimella leikkiessä ja koneen tallennustilaa tyhjentäessä. Mun koneessa nimittäin on tilaa 120GT edestä ja suurimman osan siitä määrästä vie mun kuvat ja videot... Ennen poistelun aloitusta mulla oli tilaa mun koneessa 2GT ja nyt mulla on jo yli 10GT ja enkä ole päässyt mun kuvissa kun vasta tämän vuoden kesäkuuhun! 
Tuli nukkumaankin mentyä ennen kello 5 aamulla. 


Tällainen postaus tällä kertaa! Toivottavasti tykkäsitte. Seuraava postaus tulee uutenavuotena eli jo lauantaina ja sen takia sunnuntaina 1.1.2017 ei tule postausta. Eli ensimmäinen postaus, jonka julkaisen vuonna 2017 niin on 8.1. 
Toivottavasti kaikilla oli hyvä ja rauhallinen joulu! Oma jouluni oli onnistunut, vaikka lunta ei ollutkaan...
~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti