sunnuntai 11. joulukuuta 2016

Marraskuu 2016

~Ethän korjaa minusta mitään,
ethän yritä mua pelastaa.
Ethän hio minusta mitään pois,
ei siinä onnistuneet toisetkaan~
-Anna Puu - Ota minut tällaisena kuin oon-

Mooi!
Viikko on mennyt aivan tajuttoman nopeasti. Okei, mulla oli siitä viikosta koulua periaatteessa kaksi päivää tai tavallaan kolme. Tiistaina oli itsenäisyyspäivä, jonka mä vietin kotona tehden koulu juttuja ja katsellen Linnan juhlia. Meillä on koko mun elämän ajan joka vuosi katottu Linnan juhlat. Mutta viime vuosina se perinne on tippunut mun osalta lähes kokonaan pois. Tänä vuonna tapahtuikin poikkeus. Mä olin nimittäin ainut, joka katsoi Linnan juhlat alusta loppuun + Linnan juhlien jatkot. Ihmeellistä, mutta totta. Torstaina käytiin Sannin kanssa hoitamassa oma osuutemme tutorien tehtävistä. Nimittäin käytiin yhdessä yläkoulussa selittämässä lukiossa opiskelusta ja omasta lukiostamme. Olin yllättynyt, että pystyin suhteellisen luontevasti puhumaan siellä auditorion edessä. Koska pelkäsin pahinta! Nimittäin esim. paniikkikohtausta, änkyttämistä tai sitä, että multa olis kadonnut kaikki kokonaan pääkopasta. Perjantaina oli etäpäivä opettajien koulutuksen takia! Ja nyt viikonlopun vietin kummitätini luona.
Tänään postauksen aiheena olisi menneen marraskuun suosikit. 
Aloitetaas...

| 1. Suolasaippua |
- Itse ostin tämän kyseisen suolasaippuan Turun Ruohonjuuresta elokuussa. Siis noita suolasaippuoita saa varmankin mistä vain Ruohonjuuresta, en tiedä. Kumminkin itse olen nyt tässä parin-neljän kuukauden aikana tätä kyseistä suolasaippuua käyttänyt. Ja olen todennut, että 1. kuivattaa ihoa aika paljon, mutta 2. olen huomannut eron elokuisen ja nykyisen ihoni välillä. Esimerkiksi musta tuntuu, että suurin osa mun kasvojen epäpuhtauksien katoamisista on tämän kyseisen sydämen muotoisen suolakimpaleen ansiota! 

| 2. Ripsiväri |
- Jos mua yhtään tuntee niin mä olen itse vannonut sieluni Maybelline:n The Rocket Volum Express ripsivärin nimeen. Oli vihdoin aika tapahtua muutos. Nimittäin mulla paloi hermot, että tuo kyseinen aikaisemmin mainittu ripsiväri varisi aina mun alaluomelle ja ei kestänyt 1. itkemistä 2. vesisadetta, vaikka kyseessä oli vedenkestävä ripsiväri. Marraskuussa äitini kanssa Sokoksella pyöriessä tuli kyseinen ripsiväri pulmani mieleen. Maybelline:n hyllyä tutkiessa mieleeni pomppasi, että olin joskus lainannut Roosalta, jotain todella hyvää ripsiväriä. Kyseisen ripsivärin kohdalle, kun silmäni sitten harhautuivat niin uusi rakkaus oli löytynyt. Nimittäin Maybelline:n Lash Sensational ripsiväri vedenkestävänä. Mä rakastan tämän kyseisen ripsivärin harjasosaa, koska sillä saa helposti tehtyä kaarevat ja pitkät yläripset ja erotellut alaripset! 

 | 3. Irtoluomivärit + luomivärin pohjustusaine |
- Minulla on ehkä vieläkin lievästi henkilökohtaisesti ongelmia tuon NYX:n luomivärin pohjustusaineen kanssa. Tykkään siitä ja tavallaan en. Tykkään sen takia, koska oikeasti luomivärit pysyy koko päivän aloillaan sen avulla. Mutta sen takia en tykkää, koska se on valkoinen ja siinä on aivan tajuton määrä glitteriä. Okei, oma moka kun ostin juuri valkoisen ja glitteri version... Itse en muutenkaan NYX:stä kauheasti välitä, paitsi kyseisen merkin luomiväreistä. Nimittäin kesästä lähtien olen niitä hamstrannut ja tässä ovat minun tämän hetken lempparini. Nimittäin  harmaa eli HS15 Over the taupe taupe, kakin vihreä eli HS53 Zen ja "punainen" eli HS06 Bad seed rebelle. Kyseisiä irtoluomivärejä olen siis ostellut Sokoksilta.

| 4. Kasvojen pohjustusaine |
- Mä oon ostanut tämän kyseisen Lumenen pohjustusaineen jo aika päiviä sitten Sokokselta. Mutta vasta nyt syksyllä olen alkanut tykkäämään siitä erittäin paljon. Jättää kasvojen ihon todella pehmeäksi ja sileäksi. Itse en meikkivoidetta käytä, niin tämä tuo kumminkin kasvoille sen tietyn laisen "käsitellyn" pinnan.

 | 5. Shampoo ja hoitoaine |
- Mä olen käyttänyt niin monia erilaisia hopeashampoita ja hoitoaineita. Mutta mun on pakko tässä kohtaa sanoa, että nämä kyseiset Maria Nilan Sheer Silver shampoo ja hoitoaine ovat vieneet mun sydämen. Itse olen kyseiset tuotteet ostanut Sokokselta. Mua jopa hirvittää käyttää loppuun sitä mun vanhaa hopeashampoota, koska se jättää hiukset yhdeksi purkkapalloksi. Kyseiset tuotteet jättävät ainakin mun hiukset sileiksi, pitävät yllä hiuksissani olevaa vaaleaa sävyä ja näissä on aivan ihana tuoksu! Mä voisin vain suihkun jälkeen tuoksutella mun hiuksia, koska se tuoksu on niin ihana.

| 6. Hiusöljy |
- Mä käytän joka kerta hiusten pesun jälkeen hiusöljyä. Siis se on niinku pakko. Ensinnäkin sen takia, koska mulla on käsitellyt hiukset, joten latvat eivät ole missään maailman parhaimmassa kunnossa. Samoin myös siksi, että haluan pitää hiukseni kiiltävinä ja enkä katkeilevana heinäpeltona. Viime kerralla, kun kävin kampaajalla eli toukokuussa. Niin mun hiukset tuntuivat vaalennuksen jälkeen niin pehmeiltä ja sileiltä, että mun oli pakko ostaa kyseinen hiusöljy, jota kampaajani käytti hiuksiini. Mä en osaa sanoin edes kehua, kuinka tärkeä tästä hiusöljystä on tullut mulle! Kyseessä siis Schwarzkopfin hairtherapy.

| 7. Kehitetyt kuvat |
 - Tuli marraskuussa kehitettyä taas kesän kuvat talteen. Ihanaa, että kerrankin tein tämän kuvien kehityksen "näin" ajoissa kesän jälkeen. Koska joskus mulla vain kertyy niitä kuvia ja kehittäminen venyy. Loppujen lopuksi mulla on läpi käytävän 10 000 kuvaa, joista yrität sitten siinä valita sen lähes 200 parhainta... Siinä on vasta työtä kerrakseen! Joten oon niin tyytyväinen, että kuvat on jo nyt kansioiden taskuihin sujutettu.

| 8. Laturi |
- Siis tämä jos joku on ollut nyt tässä talvikuukausien aikana käytössä enemmän kuin koskaan! Nimittäin mun puhelin on jo kolme vuotta vanha ja sen huomaa siitä, että akku loppuu lähes koko ajan. Kyseinen laturi ei ole itse Applen laturi. Koska mä vihaan Applen latureita enemmän kuin mitään! Ne menee nimittäin parissa kuukaudessa rikki. Tai ainakin mulla meni. Tämän takia kyseessä on Teknikmagasinetin myymät iPhonen laturit. Itselläni on niitä kaksi, koska toista käytän laturina ja toista kuvien siirtämiseen. Eli ei haittaa, että esim. laturi jää poikaystävälleen... Niinkuin on aivan liian usein jäänyt! Mulla ei ole yksikään näistä latureista mennyt vielä rikki ja lähes kolme vuotta kummatkin olleet mulla käytössä. Itse siis ostin nämä kesällä 2014, joten en tiedä myydäänkö näitä enää.

| 9. Reppu |
- Tämä kyseinen reppu on ollut mun kouluelämän pelastus. Nimittäin kuvitellaan tilanne, että sulla on sellainen perus koulupäivä 8:15-14:30 ja sen jälkeen sulla olisi vielä treenit. Sulla on ainakin neljän aineen kirjat mukana + tietokone + treenivaatteet, juomapullo jne. Kaikki mitä tulet sen päivän aikana tarvitsemaan. Ja sitten yrität taiteellisesti asetella ne kaikki keskikokoiseen Fjällräven Kånken reppuun... Niin... Nyt mulla mahtuu kaikki tavarat mukaan ilman, että mun tarvii jättää joku koulukirja kotiin sen takia, että ei yksinkertaisesti reppu mennyt kiinni! Tämä Vansin reppu eli mun nimityksellä pilvirinkka on pelastanut tämän lukiolaisen kouluelämän. Kaikki mahtuu mukaan samoin kaksi edessä olevaa taskua on aika luxusta. 


| 10. Kynttilät |
- Oon polttanut kynttilöitä jo varmasti syyskuusta lähtien, mutta marraskuussa tuli poltettua kynttilöitä enemmän kuin koskaan! Saa nähdä tuleeko tässä joulukuussa poltettua kynttilöitä vielä enemmän.

| Biisit |
Elämäni tarkoitus - Johannes Brotherus, Maria ylipää yms.
- Elokuvasta Ollaan Vapaita. Itse en kyseistä biisiä löytänyt Youtubesta, mutta Spotifystä löytyy.

Etsi mut - Aleksanteri Hakaniemi


Tälläistä tällä kertaa ja pitkästä aikaa. Nimittäin näköjään viime "kuukauden suosikit"-postaus on tullut kesäkuun suosikeista, hups! Harmittaa sinäänsä, koska oletin tänä vuonna pystyväni tekemään joka kuukaudelta oman "kuukauden suosikit"-postauksen. No ehkä ensi vuonna sitten. Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen!~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti