sunnuntai 29. lokakuuta 2017

~Tavoitteena Harmaa~

~Sun uutta elämää en enää osta, 
kuin suora kopio sisustuskuvastosta.
Ja olisikin niin, 
että rakkaus on loppu mut se täytyy lopettaa.
Sun uutta alkua en enää huoli,
kai munki pitäis elää ku oon vielä nuori~
-SANNI - Kuka Sen Opettaa-

Mooi!
On taas sunnuntai! Kelloja on siirretty ja aamu tuntui kaoottiselta, kun elin kahden eri kellonajan mukaan, koska en ollut huomannut siirtää seinäkelloani tuntia taaksepäin. Tämä postauksen tekeminenkin venyi näin puoli kahteentoista kesäaikaan ajateltuna. 
Tänään aiheena olisi pälätystä ja mun mielipiteitä mun käyttämistä hopeatuotteista mun hiuksia varten. Tai no en mä näitä enää niin fanaattisesti käytä kuin 2015 syksyllä tai 2016 keväällä. Samoin tässä postauksessa on kuvia niiltä ajoilta, kun mun hiukset koki tätä mun pakkomielteistä tarvetta olla harmaa/platina hiuksinen tyttö...

Aloitetaas...


 
-Syksyllä 2015 mulle iski sitten aivan pakkomielteinen tarve saada platina blondit tai täysin harmaat hiukset. Tämä sota punapigmenttisyyttä vastaan suoritettiin ensiksi kampaamo käynnillä, jonka jälkeen omin keinoin! Kampaamo käynnin jälkeen mun hiukset olivat siis vaaleanpunaista ja liilaa taittavan hopean keltaisen harmaat. Mutta se ei riittänyt mulle...

| L'oréal - Silver Gloss Protect System Shampoo |
- Shampoo -
- Hinta: 16,00€ ? -
- Ostopaikka: Esim. Sokos -
Huomioita:
- Värjääkö kädet? Kyllä! Samoin seinät, kaulan, kädet! -
- Kestääkö purkki kauan?: Suhteellisen kauan, jos ottaa huomioon että purkissa on 250ml. Olen käyttänyt kaksi purkki ja tämä niistä toinen -
- Toimiko?: Kyllä, jos harmaat/ todella vaaleat hiukset haluaa -
- Vahingoittaako?: Kuivattaa hiusten latvoja ja hiukset tuntuvat lievästi muovisilta pesun jälkeen -
- Tuoksu?: Raikkain ja oma lempparini näistä kolmesta shampoosta -

 
- Jos joku on joskus miettinyt, että mitä minä ja Steffe ollaan juteltu syksyllä 2015. Niin pääasiassa aiheina oli koulun lisäksi musiikki ja mun hiukset! Siis Steffe on saanut kuulla kyllästymiseensä asti mun hiusten harmaantamisesta. 
Tässä yksi esimerkki siitä, miten kyseinen shampoo on saanut mun hiukset vaihtamaan väriä jopa sinertäväksi. Ihan tietoisesti itse olen istunut kyseinen shampoo päässä 15 min kylppärin lattialla toivoen tätä lopputulosta.

| Echosline - S6 Anti-Yellow Shampoo |
- Shampoo -
- Hinta: ?? (Olen saanut kaverilta lahjaksi)  -
- Ostopaikka: ?? ( ^^ ) -
Huomioita:
- Värjääkö kädet? Kyllä, yhtä paljon kuin L'oréal:n silver shampoo. -
- Kestääkö purkki kauan?: Kyllä, kun sitä edelleenkin on jäljellä. Vaikka runsaalla kädellä sitä on käytettykin -
- Toimiko?: Kyllä, jos violetit/ todella vaaleat hiukset haluaa -
- Vahingoittaako?: Kuivattaa hiusten latvoja ja hiukset tuntuvat venyvän ja katkeilevan -
- Tuoksu?: Kemikaalisin näistä kolmesta -

- Tällaista jälkeä nämä kaksi edellistä shampoota ovat mulle tehneet silloin joskus. 

- Jouluun mennessä mun hiukset olivat ohentuneet ja katkeilleet aivan tajuttomasti. Multa irtoili paljon hiuksia tuohon aikaan eikä ainoana syynä ollut vain blondaus.

| Maria Nila - Sheer Silver Shampoo |
- Shampoo -
- Hinta: 19,90€  -
- Ostopaikka: Esim. Sokos -
Huomioita:
- Värjääkö kädet? Ei tai ei ainakaan noin pahasti kuin nuo kaksi aikaisempaa -
- Kestääkö purkki kauan?: Kyllä! Itselläni paketissa on virhe, sillä korkki vuotanut ostosta lähtien -
- Toimiko?: Kyllä, mutta ei niin rajusti kuin kaksi aikaisempaa. Ainakaan itse en ole tällä saanut samanlaista lopputulosta kuin aikaisemmin mainituilla -
- Vahingoittaako?: Itse koen, että ei niin paljoa. Kuivattaa tietenkin latvoja niin kuin jokainen hopeashampoo -
- Tuoksu?: Todella hyvä! - 


| Echosline - Seliar Argan Blonde Conditioner |
- Hoitoaine -
 - Hinta: ?? (Olen saanut kaverilta lahjaksi ) -
- Ostopaikka: ( ^^ ) -
Huomioita:
- Värjääkö kädet? Ei, vaikka blondeille hiuksille tarkoitettu hoitoaine -
- Kestääkö purkki kauan?: Kyllä, tällä hetkellä kyllä vetelee viimeisiään -
- Toimiko?: En osaa sanoa. Ei ainakaan kuivia latvoja ole täysin yksin pelastanut -
- Tuoksu?: Aivan ihana! Jos kaikki hoitoaineet ja shampoot tuoksuisi tältä niin ostaisin pelkästää niitä! -

- Mun hiukset näytti monen pesun jälkeen tältä. Ne oli violetit, siniset tai harmaat. Mutta sekään ei mulle riittänyt! Mutta mä muistan kuinka mä ensiksi järkytyin, kun ekaa kertaa suihkun jälkeen lopputulos oli tämä! Mutta hetken shokki tilan jälkeen olin enemmän kuin mielissäni! Ja jatkoin samaa touhua. Eli istuin 15-30min shampoo tai color maski päässä kylppärin lattialla toivoen, että lopputulos olisi mahdollisimman onnistunut. En tiiä onko järkevää? Mutta silloin se tuntui tarpeelliselta.

| Maria Nila - Sheer Silver Conditioner |
- Hoitoaine -
- Hinta: 19,90€ -
- Ostopaikka: Esim. Sokos -
Huomioita:
- Värjääkö kädet? Ei -
- Kestääkö purkki kauan?: Kyllä. Tämä on mun sellainen joka kerran hoitoaine, jota käytän aina hiuksia pestessäni. Tämä on ehkä jo mun kolmas purkki? -
- Toimiko?: En osaa sanoa. Ei ainakaan kuivia latvoja ole täysin yksin pelastanut, mutta tuoksu on sen verta hyvä, että käytän vain sen takia -
- Tuoksu?: Niin kuin äsken totesin. Tuoksuu todella hyvältä - 

- Tältä mun hiukset näytti tammi-helmikuun 2016 ajan eli ne olivat todella sähköiset ja tuollaiset kuivan näköiset ja tuntuiset! Mutta mun mielestä ne olivat täydelliset. Elin lievästi sanottuna pienessä kuplassa ja ajattelin, että minkään muun väriset hiukset mulle ei sopisi enää koskaan!

| KC Professional - Color Mask - Graphite |
- Sävyttävä ja korjaava hoito -
- Hinta: 17,50€ -
- Ostopaikka: Esim. Sokos -
Huomioita:
- Värjääkö kädet? Vähän -
- Kestääkö purkki kauan?: Kyllä, mutta tuotetta saa kyllä näin paksuun, pitkään ja tiheään tukkaan tunkea paljon! -
- Toimiko?: Kyllä ja sävyttää hiuksia kylmän harmaiksi. Mulla on ollut sävytteet Graphite ja Platinum, joista itse koen paremmaksi tämän Graphiten -
- Vahingoittaako?: Ei tai ei ainakaan siltä tunnu. Hiukset jäävät silkkisen tuntuisiksi, mutta hiuksia lähtee aivan tajuttomia määriä tätä levittäessä ja suihkun jälkeenkin -
- Tuoksu?: Omenainen? Joten en oikein tykkää.

- Maalis-huhtikuussa 2016, mun hiukset oli sävyltään jo harmaat ja kylmät. Samoin silloin mukaan hiusrumbaan lisättiin sininen väri. Eli mullahan oli hiukset päältä tällaiset harmaan sävyiset ja alta turkoosi ja tummansinisen sekoitus. Siitä sinisestä osuudesta tykkäsin kovasti, mutta kyllästyin siihen tajuttoman nopeasti. Värjäsin sen sinisen osuuden KC Professional:n Color Mask Paint suoraväriellä sävyissä: Royal Blue ja Blue Sky. 

 
| KC Professional - I ❤️ Four Reasons - Silver Mist |
- Hopeasuihke -
 - Hinta: 7,70 €-
- Ostopaikka: Esim. Sokos -
Huomioita:
- Kestääkö purkki kauan?: Aika nopeasti kuluva tuote -
- Toimiko?: Siis juu. Kyllä ainakin mulla tuli sellainen olo, että hiukset olisi hohkanneet enemmän harmaina. Mutta välillä, jos suihkutti liian läheltä niin saattoi tulla violetteja pilkkuja hiuksiin -
- Tuoksu?: Hyvä! -

 | Wella - SP Luxe Oil Reconstructive Elixir  &  Schwarzkopf - BC Oil Miracle Finishing Treatment |
- Hiusöljy -
 - Hinta: 12,90€ & 21,90€ -
- Ostopaikka: Esim. Sokos -
Huomioita:
- Kestääkö shampoo kauan?: Kyllä, kummatkin. Luxe Oil:a menossa jo kolmas purkki monen vuoden sisään ja Oil Miraclea menossa edelleen eka purkki -
- Toimiko?: Omasta mielestäni kyllä -
- Tuoksu?: Kummassakin todella hyvä! -

- Kaikkea tätä tuhoa mitä aiheutin mun hiuksille yritin korjata näillä kahdella! Pakko myöntää, että kyllä ne ihmeitä teki. Vaikka joka kerta tuli pahemmassa ja pahemmassa kunnossa olevat hiukset ulos kylppäristä. Tykkää näistä tuotteista aivan tajuttoman paljon! Edelleen joka suihkun jälkeen ovat käytössä. 
 -Toukokuussa 2016 mä sitten päätin, että nyt tämä sinisen kanssa leikkiminen saa riittää. Olin kyllästynyt siihen, että hiusteni alla oleva sininen osa haalistui ja haalistui ja jos sen antoi haalistua niin siitä tuli vihreä. Päätin sitten samalla yrittää pelastaa harmaan hopeita hiuksiani takaisin lämpimän sävyisiksi. Kampaajani onnistui tehtävässään hyvin! 
Nykyään yritän kasvattaa blondia ehkä jopa kokonaan pois hiuksistani. Eli tarkoitus olisi seuraavan kerran mennä kampaajalle vasta ennen ylioppilasjuhlia, että siihen asti saan luvan sietää tyvikasvuani. 

Tällainen postaus tällä kertaa. Toivottavasti tykkäsitte ja toivottavasti joku sai vastauksen kysymykseensä, joka on esim. koskenut jotakin noista tuotteista. Pitää kyllä huomioida, että jokainen hopeashampoo yms. ei ole hyväksi hiuksille. Itse menin aikalailla liiallisuuksiin, kun annoin shampoiden ja muiden aineiden vaikuttaa hiuksissani jopa 30min, vaikka suositeltu aika oli 10min tai pari minuuttia. Samoin käytin tuotteita joka kerta kun pesin hiuksiani. Esimerkiksi hopeashampootahan ei suositella käytettäväksi joka hiusten pesu kerralla... Joten otin itse omat riskini enkä suosittele sitä kenellekään mulle! 

~ Moikka ja ens postaukseen ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti