torstai 7. joulukuuta 2017

~Biisit, joilla on merkitys~

~Ja kun huvittaa,
 alas taas itelle hokemaan,
et kilsat on, kilsat on, kilsat on kilsoja vaan~
-Päällekkäin - Ida Paul & Kalle Lindroth-

 Mooi!
Täällä kirjoittelee lievästi kuumehouruissa ja väsymyksessä vellova tyttö. 
Hyvää itsenäisyyspäivää tällee tyylikkäästi myöhässä ja onnea Suomi 100v. Tuli Linnan juhlat äidin kanssa sohvalta katottua ja mekot arvosteltua. Lempparini olivat Minttu Räikkösen mekko samoin Mansikkka eli Maiju Voutilaisen mekko. Ei ollut niin näyttäviä mekkoja kuin viime vuosina? Vai onko mulla vain maku muuttunut. Kuitenkin hienot Linnan juhlat oli ja tykkäsin erittäin paljon Jenni Haukion kieloista tehdystä hiuskoristeesta.
Tänään postauksena olisi 9 biisiä, jotka ovat täydellisesti kuvanneet tätä vuotta 2017:sta. Kiitos Spotify, kun julkaisit "suosikkikappaleesi vuonna 2017"-listan jo tässä vaiheessa vuotta!


   
| 1. Another Day of Sun - La la land Cast |
- Yllätyin jopa vähän, että tämä oli mun kuunnelluin biisi tänä vuonna, mutta kun alkaa miettiä niin ei  se kyllä ole mikään ihme! Koska käytiin pari päivää mun synttäreiden jälkeen katsomassa Steffen kanssa tämä kyseinen leffa La la land ja siitä lähtien olen ihan säännöllisin väliajoin tätä biisiä kuunnellut! Eikä kyllästyminen vieläkään pukkaa päälle, vaikka kohta lähes vuoden olen tätä popittanut.


   
| 2. Oops!... I Did It Again - Britney Spears |
- Oi joi... Tämä biisi tuo lapsuuden mieleen samoin wanhojen tanssien omantanssin tyttöjen osuuden. Johon minä ja Roosa suunniteltiin koreografia. En kyllä vieläkään tajua, miksi me edes suostuttiin toteuttamaan sen koreografian tekeminen, mutta tulipahan tehtyä. Ja tulipahan löydettyä kyseinen biisi uudelleen lapsuudesta. 


   
| 3. City Lights - Blanche |
- Kaikista Euroviisu biiseistä mä rakastuin aivan täysin tähän Belgian Euroviisu kappaleeseen. Tykkäsin eniten pelkistetystä lavaesityksestä, joka oli toteutettu vain valoilla ja itse laulajalla. Harva mun tutuista tykkäsi tämän tytön lauluäänestä, mutta itse lumouduin täysin! 


   
| 4. Trampoliini - SANNI |
- Oi tämä biisi... Jos mä osaisin kirjoittaa lauluja niin olisin halunnut kirjoittaa juuri tämän biisin! Itse olen jotenkin omistanut tämän biisin täysin Steffelle, koska tämän biisin sanat! Steffe on se joka nostaa mut suosta kuin suosta.


   
| 5. Taivas ei oo rajana - Mikko Harju |
- Tätä Harjun biisiä mä tykitin koko sen aamun ennen mun toista inssi yritystä. Ja mä uskon, että tämä biisi sai mut uskomaan itseeni ja sen uskon voimalla pääsin siitä inssistä läpi. Ihan hyvä kuski musta tuli, vaikka aika traumaattiset kokemukset ajotunneista jäikin takataskuun. Ennen kevään jokaista ylioppilaskoetta mä taidan kuunnella pelkästään tätä, jotta hyvä onni suosisi minua samallalailla silloinkin! 


   
| 6. Young - The Chainsmokers |
- Tämä biisi on ylivoimaisesti ihan mun lempibiisi kaikista maailman biiseistä, mitä on tähän mennessä kirjoitettu! Erityisen tästä tekee se, että sain elokuussa kuulla sen livenä Weekend Festivaaleilla. Se fiilis, kun Young alkoi soimaan niin sade, sadetakki, tungos tai Roosan kaulassa roikkunut jätkä ei haitannut siis yhtään! 


   
| 7. Syypää Sun Hymyyn - Cheek |
- Uus vanha suosikki nousi pinnalle uudestaan, kun Kaija Koo veti oman versionsa viimeisimmässä Vain Elämäässä. Tämä Cheekin versio tuo mieleen yläasteen ja parhaiten jotenkin sen ajan, kun oltiin kaikki neljä vielä samassa kaupungissa tai paremminkin sanottuna samassa maassa. Ikävä on kova, eikä näytä laantuvan. Se joka keksi sanoa, että ikävä hiipuu ajan kanssa, niin ei kyllä ollut ikävää koskaan kokenutkaan! Tämä biisi tuo myös mieleen ne ensimmäiset ihastukset, joita juostiin kaappien taakse piiloon! Kumminkin, jokainen näistä meidän tyttöjen ihastuksista kylläkin paljastuivat ennen pitkään mätämuniksi. 


   
| 8. Wing$ - Macklemore ft. Ryan Lewis |
- Tämä biisi ja tanssisarja nosti mun tanssin harrastuksen ihan uudelle levelille. Olin jo aivan liian kyllästynyt herkkiin tyttömäisiin keijukais tansseihin ja pelkkiin piruetteihin. Nykyään tanssitunnit koostu pyörimisen lisäksi lattialla möyrimisestä ja vihan tunteiden vuodatuksesta. Rakastan, rakastan ja vain rakastan! 


   
| 9. Love Story - Taylor Swift |
-  Tämä vanha uusi tuttavuus hyppäsi mun silmille samana päivänä kun Steffe kosi mua. Siitä lähtien mä oon pitänyt tätä biisiä sellaisena kihlajaispäivä biisinä. Okei, olen lievästi outo! Kuulun niihin ihmisiin, jotka kiteyttävät jonkun tärkeän muiston tai tunteen tiettyyn biisiin. Ja tämä on yksi niistä tärkeimmistä muistoista ja sen takia tästä biisistäkin on tullut erittäin tärkeä mulle.

Tällainen postaus tällä kertaa! Mä oon viimeksi julkaissut tällaisen biisi-postauksen 25. lokakuuta vuonna 2015. Jolloin kovassa huudossa oli Sian Chandelier ja Norlie & KKV:n Ingen Annan Rör Mig Som Du. Nämäkin biisit ovat edelleen kuuntelussa tällee kahdenkin vuoden jälkeen. Toivottavasti tykkäsitte ja ehkä löysitte uusia biisejä soittolistoillenne.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti