sunnuntai 3. joulukuuta 2017

~Itseni kanssa solmussa~

~Jos sä oot solmussa selvitän sut,
mustan sut ulkoo oon sua lukenut.
Jos sä oot solmussa mä avaan sut,
viimeistään nyt mä oon sen luvannut~
-Pikku G - Solmussa-

Moi!
Mitä kauemmin täältä blogin puolelta on pois, niin sitä vaikeampi tänne on palata takaisin.
Mä julkaisin viime postauksen 19.11.2017 ja  siitä tuntuu olevan ikuisuus, vaikka tosiaan siitä on kaksi viikkoa. Mä en haluaisi kokea, että olisin selityksen velkaa, koska nyt kyseessä ei ole mitään kahden kuukauden tai puolen vuoden taukoa. Oikeastaan en olisi edes palannut tänne blogin puolelle vielä tänäänkään ilman, että Steffe olisi vaatimalla vaatinut...

Viime postaushan tuli päivää ennen koeviikon alkua. Jos mä nyt tällälailla koe viikkoa yhdellä sanalla kuvailisin niin se olisi "järkytys". Järkytys nimittäin oli erittäin suuresti läsnä. Nimittäin ensimmäistä kertaa koskaan mä paloin loppuun koulun suhteen. Mulla ei ollut koeviikolla oikeasti mitenkään erittäin erikoisia aineita tai mitään normaalista koeviikosta poikkeavaa. Mulla oli tuossa toisessa jaksossa siis 7,25 kurssia, joka on ihan perus ainakin mulle. 

Näistä 7,25 kurssista osallistuin kaikkiin paitsi yhteen kokeeseen. Mä otin siitäkin aivan järkyttävän stressin, että en osallistunut siihen kokeeseen, koska kyseessä oli mun viimeinen fysiikan kurssi koko lukio taipaleeni aikana. Siitä tuli sitten keskeytetty, samoin keskeytin yhden matikan kurssini kurssikokeessa vetämällä kaikkien tehtävien päälle raksit. Mulle joka tunnetaan ihan hyvänä matikassa ja ei sellaisena luovuttaja tyyppisenä ihmisenä se oli kova paikka, vaikka jonkun korvaan se saattaa naurettavalta kuulostaakin. 

Mä siis päivää ennen tätä keskytettyä matikan koetta vaan makasin mun lattialla itkien, että mä en enää jaksa. Ja se näkyi. Tämä keskytetty matikan koe oli perjantaina, maanantaina jätin tyhjän sanakoe lapun ruotsin opettajalleni ja tiistaina en ilmestynyt fysiikan kokeeseen. Mä paloin loppuun.

Sama kävi täällä blogin puolella. Kerta mä paloin koulusta loppuun niin mulla tuli niin suuri sellainen ns muuri kaiken suhteen. Tuntui kuin olisin palanut kaikesta loppuun. Ja se piti todella hyvin paikkansa, enkä sen vuoksi palannut tännekkään. Yhtenä suurana syynä sille etten palannut blogin puolella on myös se, että mulla ei ole kuvia. Mä en ole tehnyt koko viime jakson aikana mitään mielenkiintoista ja toisena ei ole valoa jonka avulla kuvata. 

Mä vihaan huonoja kuvia ja niitä mulla on paljon! Mä en halua julkaista huonossa ja keltaisessa valossa otettuja kuvia. Mä rakastan sellaisia ns. ylivalottuneita ja huoliteltuja kuvia. Johtuen ehkä siitä, että mä itse luen sellaisia blogeja, joissa on sen tyylisiä kuvia. Ja sellaisen ylivalottuneen valon saa ainoastaan tähän aikaan vuodesta 11-14:30 välisenä aikana ja silloinkin jos on todella vaalean harmaa taivas tai paistaa aurinko. Ja näin ei koskaan ole, kun mulla olisi aikaa kuvata. Joka luo ristiriidan sille, että joo haluaisin tehdä postauksia, mutta ai niin kuvien laadun pitäisi sitten olla heikompi. Ja sit jos odotan täydellistä valoa, niin siihen postauksen tekoon on vierähtänytkin sitten se kaksi kuukautta. 

Pitää nyt vakavasti miettiä, että mitä teen tälle asialle. Koska mä stressaannun siitä, että en pääse harrastukseni pariin. Joko upotan rahani siihen kuvausvaloon tai ostan jonkun erittäin valkoista valoa tuottavan lampun tai jotain. Mä uskon muutenkin, että tää mun bloggaus nousee ihan next levelille sitten kun muutan omilleni. Koska tällä hetkellä en pysty toteuttamaan kaikkea, mitä haluaisin. Tämä mun oma kuusi kulmainen huoneeni ei anna kaikkia valmiuksia siihen, mitä haluaisin toteuttaa. 

Inspiraatiota on, mutta valon puute syö sen ja toivoakin on vielä ihan vähän. Ja Steffe oli oikeassa, mulla on nyt jo paljon parempi mieli tämän mun lievästi puhki palamisen kanssa. 

Tällaista tällä kertaa. Toivottavasti tykkäsitte, vaikka tämäkin postaus oli taas tällainen avautumispostaus eikä niinkään mihinkään tiettyyn asiaan suuntautuva. Rukoilen ymmärtäväisyyttä ja pyrin palaamaan torstai- ja sunnuntai-postausrytmiin. Joka on ollut tässä hetken aikaa hakusessa. Toivottavasti se seuraava postaus jossa näemme olisi julkaistuna torstaina! 

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti