perjantai 22. toukokuuta 2015

~Curiosity~

~Break a bone
Got me on my knees
You break my heart
Just to watch it bleed~
-Carly Rea Jepsen -Curiosity -
Mooi!
Mä oon miettinyt pitkän, miten mä tän postauksen alku jutun aloittaisin. Mun pääs ei vaan oo mitään järkevää, ajatukset harhailee ihan koko ajan. Välillä saan itteni siihen moodin, että kaikki on oikeest hyvin, mutta sitten jokin muistuttaa jostakin ja mun mieli taas lamaantuu. Tuol ulkonki on niin nätti sää ja kaikkee, niin en kestä itteeni, et mul o näin synkkä olo. Ehk tää helpottaa illal, ku saan kunnon vastaukset. Mut mitäs mä täs kertoisin mun nyt menneest kouluviikost. Yhellä sanalla kuvattuna: sekava, ainakin mu olo tila oli sen sanan mukainen. Mut nyt on mennyt sitten vika kunnollinen viikko tätä 9lk:ta ja mä en voi vaa käsittää, et mu pitää hyvästellä ne kaikki tutut naamat ens viikon lauantaina. Onneks tiiän, et tärkeimpien kans pidetää yhteyt, mut en oo valmistautunut siihen ajatukseen, et koht taas kaikki muuttuu, ihan ku vast eilen oli tullut siiehn vanhaan Viherin rakennukseen ja jännittänyt mille luokalle joutuu, A vai B! Ja nyt jo oikeest kaikki onki jo melkee vaa historiaa. Seki on niin jotenkin inhottavan kuulost ku melkee kaikkien aineiden opet toivottaa hyvää jatkoa tulevaisuuteen ja pitää puheita, kuinka kivaa oli opettaa meitä jne. Sit itellä vaa hakkaa ajatus päässä, et "Mikä tulevaisuus? Mitä teen elämälläni? Mitä jos mä menetänkin jo huomenna kaiken mitä mun suunnitelemaan tulevaisuuteen tarvittais?" Ihanaahan se on, että peruskoulu loppuu ja pääsee lomalle, koska sitä mä oon tarvinnut ja tulee kyl oikeest nautittuu varmast joka päiväst!

Mut tän päivän postauksessa palataan viime viikkoiseen sunnuntaihin, nimittäin mul oli sillon tanssiesitys. Päätinpä sitten kuvauttaa teille "Päiväni"-postauksen siitä päivästä, kun oli vähän jotain erikoisempaa, ku kotona lahnaamista.
Aloitetaas... 

Herätys oli siis noin puol 10. Rous oli tullut meille yöks lauantaina, koska bussit meni aivan ristiin, joten päädyttiin vähän yksinkertaisempaa ratkaisuun, ettei tullut sitä ongelmaa, et toinen on jossakin ja toinen jossain muualla. 

Syötin sit tietenki aamupala, koska meil oli kenraalit kello 12 ja niit ennen piti olla tietenkin paikalla jo vähä aikasemmin. Meil lähti bussi vähän ennen 11 ja jouduttiin vaihtaa dösää, joka sujui oikeest todella hyvin! Vaik luultiin, et oltiin myöhästytty jo siit jälkimmäisest dösäst.

Päivän asuna toimi sitten illan näytös vaatteet, koska kenraaleissa ainakin ja tietenkin esitykses ne pitää olla pääl.
Ohjeena meil oli, et hiukset ponnaril, huulet vaaleenpunasiks/pinkeiks, lyhyet mustat mikrot, tollanen kellohame? ja valkoinen pitkähihanen tai sellanen valkoinen paita, jossa oli melkein täys pitkät hihat. 
Asu:
Valkoinen pitkähihanen - Z.I.P
Mustat mikrot - Piruetti
Hame - H&M

Venailtiin sitten dösää ja toivottiin kerkeävämme.

Kenraalit meni, jotenkin yllättävän ***, kaikki meni eri tahtiin, kukaan ei tehny täysil tai ainakaan silt se ei näyttänyt ja näytti siltä, ku oltais kerran treenattu. Vaikka kaikki kyllä oikeest osas sarjan. 
Mut eipä se haitannut, koska meil oli sinä päivän viel treenit niin ope sano, et siel sit treenataa oikee huolel kaikki, ettei näytä et koko ajan mentäis kaanonis.
Meil oli siin Roosan kans aikaa ennen, ku dösä tuli, joten käytii napsasee pari kuvaa siin Tapiolan kulttuuritalon siin vieres. Mul oli tollon aivan järkttävä päänsärky ja tuntu silt, ku en olis nukkunut koko yön, vaik kyl me Roosan kans 7h nukuttiin, vaik valvottiinki suht pitkää, hups!



Päästiin sitten vähän ennen yht meille ja aloin kattoo kaikkii tavaroit, mitä tarvitsin treeneihin ja esitykseen illal, koska päätettiin jäädä treenien jälkeen hengaa sinne Tapiolaan ja syömään. Joten ei oltais tultu enää himaa.

Syötiin sitten lauantai illast jäänyttä pizzaa ja vesimeloonii. Kummatki otti buranan sillee: "Helvetti, mikä päänsärky" Eli mitä tästä opimme, ei ennen pitkää päivää kandee valvoo...



Lähettiin sit taas vähän yli kaks liikenteeseen, nimittäin isä heitti meijät dösärille, josta melkein meijän dösä meni ohi, kun plärättiin puhelint. Onneks joku vanhempi mies oli menossa samalla dösällä ja pysäytti sen. 

Venattiin jonkun aikaa, et treenit alkais. Nii mä sillä välin yritin saada mun jaloist kivun pois venyttelemäl, koska olin sillon lauantain "voimistellu" nii jalat oli menny aivan törkeen kipeiks. Huom! Nyt tällänen kunnon muistelma. Sillon joskus 1lk voimisteltiin ain Heinin kans Heinin olkkaris ja tätä jatku pitkään varmaa 3lk asti. Mut ikinä mä en oo ees sillon enkä vielä ennen lauantaina uskaltanut/pystynyt tekemään käsilläseisontaa seinää vasten. Nii arvatkaas, kuka päätti lauantain ylittää ittensä ja mä tein sen! Enkä kuollu, jota pelkäsin.

Treenit meni sitten tosi hyvin ja oli varma fiilis esityksest. Meil oli ollut alunperin ajatus siit, et oltais menty Roskan kanssa syömää Subiin, mut sit kummalkaa ei ollut sen ihmeellisemmin nälkä. Joten päätettiin suunnata kauppaan. Siel me sit pyörittiin jonkun aikaa, koska kummanki teki mieli vaan jotain terveellistä nii sit metsästettiin jotain terveellistä, joten mä päädyin salaattiin ja limuun.



Mä olin koko päivän ihaillut noit DCA:n omii paitoi, joten päätin ostaa sielt näytöksest tollasen paidan. Makso 35€ ja toi on lasten koko, koska kaikki muut koot oli mennyt paitsi tää lasten isoin koko ja aikuisten L ja  XL. Ehk toi o hihoist pikkusen lyhyt, mut en anna sen häiritä, koska toi on niin ihana! Sekä lämmin.



Meikattiin ja venailtiin siel kulttuuritalol ja vaihdettiin taas treenivaatteist tanssivaatteesiin. Sekä laitettiin hiukset kuntoon, mul ei varmaa oo ikin ollut niin paljon lakkaa hiuksis ku tuolloin!
Erityisint täs esitykses oli se, et oltiin toikii, koska ollaan ain oltu toka vikoi, heh! Sekä se, että Aapo tuli kattoo mun äitin kanssa. Ne ei oo nähnyt, ku kaks kertaa nyt ja mä ehk jännitin enemmän niiden puolest, ku ne toisiaan, koska mä pelkäsin, et äiti alkaa selittää jotain noloo musta. Mut sain sellaisen käsityksen, et ei se mitää noloo ollu kertonut tai sit Aapo ei vaa oo sanonu.

Esitys tuli ja meni! Se meni aivan tajuttoman nopee ja mun mielest se meni oikeestaan tosi hyvin. Mä en muista esityksest muut, ku sen et hoin päässäni "HYMYILE, HYMYILE!" ja sen, et yhes kohas mä tanssin kulisseis, koska ope oli sanonut, et jos hyppy menee kulisseihin nii sit se menee, et mielummin isosti ja täysii, kun pienesti ja varovaisesti. Mitään muut mä en oikeest muista ja ku pääsin lavalt niin mu sydän hakkas ihan tuhatta ja sataa! 

Mentiin sit kattoo väliajan jälkeist näytöst, joista omat suosikkini oli kolmen eri disco ryhmän yhdessä tehty esitys ja viiden tytön kilpatasolla vetämä disco esitys, jonka koreografina toimi mun ja Roosan tanssiope, joka ei varmaankaan enää ens syksynä oo meijän tanssiope, joka on aik sad...
Mut sain äitilt ruusun niin ku joka vuosi.

Olin himas vähän ennen 10 tai jotain sinne päin, koska ryntäsin heti melkein suihkuun, koska mua ällötti se lakan määrä mun hiuksis. Onneks se sit lähti, ku hinkkas kolmatta kertaa shampool.

Illalla en sit tehnyt kauheest muuta, ku jutteltin frendeil ja kuuntelin musaa sekä päätin vaatteet maanantaiks, koska meil oli tän viikon maanantaina Sellon kirjaston Anna-galleriassa näyttelyn avajaiset meidän lopputöistä. Ja mä olin siellä ripustajana, joten vietin silloin koko päivän siel Sellon kirjastossa ripustamas ysien ja lukiolaisten töitä.

Tälläinen päivä minulla oli ja toivottavasti tykkäsitte.
Poikkeuksellisesti sunnuntaina saattaa, HUOM! saattaa tulla postaus, mutta jos unohdan niin sitten valitettavasti unohdan ja silloin se ilmestyy sitten, kun sen muistan.

~Ens postaukseen ja moikka!~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti