lauantai 9. toukokuuta 2015

Huhtikuu

~Mun aivot pettää huomenna,
menetän kyvyn puhua.
En tunnista sun kasvoja~
-Vilma Alina - Ota mut niin-

Mooi!
Oon niin onnellinen, et tää viikko on ohi! On nimittäin ollu yks rankimmist viikoist aikoihin. Pelkkää tunteiden vuoristorataa, mut onneks nyt alkaa rauhottuu. Täl viikol oli kolme koetta, maanantain YH:n koe, josta tuli 9, jes! Tiistaina oli ruotsin koe ja torstaina fysiikan koe, josta tuli 9- ja englannin suullinen esitelmä, joka meni yllättävän hyvin. Koska esim. mul oli joskus helmikuussa äidinkieles esiteltävänä kirja Papin tytär, jonka oli kirjoittanut Juhani Aho, nii sillon mä jännitin sitä esiintymistä aivan järkyttävästi, enkä sen takii pystynyt seisomaan esityksen aikana. Ja nyt kun miettii, niin mä seisoin koko esityksen ajan patsi, kun näytin trailerin niin silloin istuin, mutta muuten. Mä luin eri kielellä, joka ei luonnistu multa niin ku luonnostaan mitenkään! Joten oon todella ylpee ittestäni, vaikka jalat ja kädet tärisiki ihan sikana. Mun aihe siis oli siin esitelmäs "The Fault In Our Stars", nii siis selitin siit kirjast ja leffast mahdollisimman kattavasti. Onneks sekin on nyt jo sit ohi. 
Ens viikol mul on terveystiedon koe ja matikan koe, joista pitäis saada mahdollisimman hyvät numerot, nii alan nyt ajois jo lukee. Ne onkin sit tän 9lk vikat kokeet, aik outoo sinäänsä. En oo viel ihan sisäistänyt ajatusta, enkä varmaan tuu sisäistämäänkään et en nää enää mun luokkalaisii koulun päättäjäisten jälkeen. Kyl siis niit, joist on tullu lähempii kavereit nii niit tulee varmast nähtyy ja tulee juteltuu, mut ei varmast kaikkii, joka on todella outoa. En mä viel osaa sanoo, ehk vast sit 29.5. alkaa tajuumaan, et tää porukka hajoo... Ens viikol on myös tanssiesitys, jee! Pikkasen jännittää, et onnistuuks se meijän ryhmält siedettävästi, kun ei me kauheen montaa kertaa sitä treenattu? Ja paineit lisää se, et Aapo on siel yleisös... Tuun varmasti mokaamaan pahanpäiväisesti koko oman osuuteni, heh!
Mut tänään on suosikkien vuoro niin kuin joka kuukausi! Vaikkakin nyt tuleeki pikkuisen myöhässä.
Aloitetaas...



 |1. Marimekon pussilakana+tyynyliina|
Mä en nyt mee ihan takuuseen tost Marimekost, mut tälläinen mielikuva mul on. Sain noi siis joululahjaks äidilt, koska kuulemma pussilakanoita ei voi koskaan olla liikaa, jooh! Mut siis kumminkin oon aivan ihanstunut noihin vuodevaatteisiin, koska ne on tarpeeks yksinkertaiset mut silti tyylikkäät. 

 |2. SuperDry huppari|
Tää on kyl ollut siit lähtien, ku ostin tän nii kovas käytös. Aamusin on niin kylmä, kun lähen kouluun ja mun se takki on vähän ohkanen nii tän hupparin kans se on just täydellisen lämmin. Ei liian kuuma mut ei kylmäkään, joten perfect! Tykkään myös tost liilaast värist. Muutenkin SuperDry on yks mun lempimerkki näist "merkkivaatteist", koska kaikki vaatteet mitä mul on SuperDrylt ostettu niin on ollut todella hyvä laatusii takista housuihin. Hinta laatu suhde on kyl kohallaan, vaikka SuperDry onkin kallis merkki sinäänsä, koska jotkut hupparitkin yli 100€. Mut tää oli silloin alessa, kun ostin, et olisko ollut jonkun 60€-50€?



 |3. Pitsishortsit|
Ruotsin Hollisterista viime kesänä hankitut shortsit. Aivan mun ykkös juttu, kun vaihan kouluvaatteet koulupäivän jälkeen himas, niin yleensä laitan jonkun t-paidan ja nää shortsit. Nää on niin kivan näköset päällä sekä nii ihanaa materiaalia. Eikä nää oo sellaiset perseheru shortsit, joita joutuis joka viides sekuntti vetää alas, ettei koko perse näy. Tulispa jo vaan kesä tai sellaset ilmat, et pystyis menee tonne ulos näis shortseis ilman, et jäätyy kuoliaaks! Kesää odotellessa...



 |4. Kukkakuosiset Vans-kengät|
Nää on niin ku mun luotto kengät ollut siit lähtien, ku ostin nää! Sekä nää on myös mun parhaat kaverit, joihin voi aina luottaa. Paljon nähneet ja kokeneet sekä kaikki sääolot kanssani, lumisateet, vesisateet ja ihanat aurinkoiset säät! Sekä oon ylpee, et nää on näinkin hyväs kunnos viel, vaik ovatkin olleet kovassa käytössä lähes joka päivä. Nää on yhes kauneimmist Vans-kengist mitä oon ikin nähny, toi kuosi on vaan mun mieleen <3 Mul on muutenkin joku ihme addiktio Vans:in kenkiin, joten varmaa pakko tänä kesänkin ostaa taas uudet, niin ku on nyt näköjään ollu jo kahen vuoden ajan joku tapa! Mul on jo mieles yhet kivat, jotka joko tilaan tai ostan.

 |5. Kynsilakka|
Tää on ehottomasti mun lempikynsilakka. Väriltään toi on siis aivan hempeän vaaleanvioletti, jota pidän todella paljon. Tää on siis IsaDoran ja kuivuu tosi nopeesti sekä jättää tosi kivan pinnan kynsiin. Tää on yks niist IsaDoran kevät sarjan kynsilakoist. Ostin tän jonkin aikaa sitten Kickist, mut näit saa hyvin varustelluista tavarataloista just joku Prisma esimerkkinä. Makso kai 8€? En osaa nyt heittää tarkempaa hintaa, mut on hintansa veroinen ollut. Mutta tarvii kyl laittaa kaks kerrost, koska muuten värist tulee hailakka! Viime kuun puoleen väliin mul oli kivat kynnet ja sillon lakkasin ain täl, mut sit tapahtu jotain ja kynnet katos, hups! Mut yritän taas kasvattaa nyt takas, ku stressi alkaa helpottaa nyt kesää kohden, ku mennään.

 |6. Vartalovoide|
Mul tulee näit kausii millon hoidan ihooni ihan päivittäin. No viime kuus ja näköjään täskin kuus tää kausi mulle on iskenyt taas vaiheeks. Mä siis ain suihkun jälkeen rasvaan mun kasvot, koska mun iho ei tykkää nököjää yhtää vedest sillä se aina kuivuu kun käyn suihkus jne. Joten jos en haluu kasvoiltani näyttää korpulta niin rasvaan sen, mutta nyt oon taas myös ottanut huomioon kroppani. En haluu, et se on niin kuiva, kun se aina välillä on aivan järkyttäväs kunnos, joten tää on silloin se pelastaja. Mä jopa voin sanoo, et tää on ehkäpä parempaa, ku se Victoria´s Secretin varalovoide. Tätä on enemmän ja tää imetyy kyl mun mielest nopeemmin, ku se Victoria´s Secretin varalovoide. Tää on siis We Care Icon:in varalovoide nimeltään Love Story ja oon ostanut tän aikoi sit Sokokselt, mut tätä on vielki todella paljon, joten riittoisaa on vaik käytänkin tätä lähes joka päivä. Tuoksukin on taivaallinen! Mul vaa itelläni tulee täst tuoksust mieleen Perjantai 13. - kauhuleffa, koska sillon aikaa sit, ku Heinin? Tai Roosan kans sitä katteltiin niin imppasin tätä tuoksuu, koska olin silloin vasta saanut tän putilon,

 |7. Kasvorasva|
Mul oli ennen Avénen kasvorasva, mut must alko tuntuu et kun olin käyttänyt sitä samaa kasvorasvaa niin pitkään et se ei enää imeytynyt mun ihoon ja jätti sellaisen todella rasvaisen pinnan mun ihoon. Sanoinpi siitä äitille, joka sit saman päivän iltana toi töistä Vichyn tälläisen kasvorasvan. Mä oon todennut tän paljon kevyemmäks ja imeytyvämmäks, kun sen mun vanhan kasvorasvan. Oon tykästynyt tähän todella ja oon todennut tän hyväksi meikin alle, jolloin meikist ei tuu niin tönkkö? Voiks tollee ees sanoo, mut kumminkin! Tätä saa ainakin apteekeist ja suosittelen lämpimäst, ainakin mulle jolla on kuivaiho niin sopii täydellisest.

 |8. Poskipuna|
Kummatkin ovat H&M:stä ostettuja. En halunnut tuhlata rahaa mihinkään kalliiseen poskipunaan, joten päätin ostaa tälläisen halvemman "kokeilu" kappaleen. En oo siis ennen käyttänyt poskipunaa, joten tää oli vähän uus juttu mulle. Äiti vaa yks ilta totes just, kun olin värjänny nää mun hiukset et näytän kauhean kalpealta. Et mun kandeis ehk alkaa käyttää poskipunaa, etten olis niin kalpean näköinen. No mä oon nyt kuukauden tota sivellyt mun kasvoihin, en nyt mitenkään kauheita määriä, mutta vähäsen. Ainakin äitin mielestä näytän paljon terveemmän näköiseltä, kun kasvois on jotain värii, kun oon luonnostaan niin vaalea, kun aurinkokaan ei muhun tartu siis millään! Toi on sävyltään 18. Sweet Rose ja oon tykänny!

 |9. Beatsit|
Mulla vähän niin ku hajos mun nappikuulokkeet... No mä ostin uudet ja arvatkaa kuin huono tuuri mul oli, ostin nimittäin sellaiset kuulokkeet, jotka ei mahu mun korviin, et vähän paha kuunnella sellasist jotka ei pysy korvis vaan ainoastaan tippuvat. Koton siis nykyään sitten oon kuunnellut pelkästään näil mun Beatseil musaa, koska musa kuulostaa noist tuhat kertaa paremmalt, ku rätisevist nappikuulokkeist. Nää on muutenkin parhaat kuulokkeet mitkä mul on ikin ollu, vaik noi välil vähän sattuu, tai ku mul tulee herkäst pääkipeeks nii joskus se pääkipu aiheutuu noist. Hyvät kuulokkeet ovat, suosittelen et jos haluu hyvät kuulokkeet niin Beatsin kuulokkeet on oikeest tosi laadukkaat, vaik hinta onkin sit vähän korkeahko.



 |10. Guccin lukulasit|
Te, jotka luette tätä mun blogii aktiivisesti niin ootte varmast aivan kyllästyneet näihin mun laseihin, joita hehkutan koko ajan. Mut ku nää on vaa pelastanut mun koulukäynti elämän kokonaan, koska se on niin pelottavan ihmeellist et miten yhet lasit voi auttaa niin moneen asiaan. 1. keskittyminen, se on parantunut huimasti, kun jaksaa esim. lukee tunnil sitä kappalet oikeest! Eikä sillee esitän tässä luevani, koska en pysty lukemaan, koska en näe puoliakaan tai en jaksa metsästää yhtä kirjainta, jostain toiselta puolelta sivua, kun kirjaimet leijailee. 2. päänsäryt koulus on helpottuneet, sekin sen takii ettei tarvii tihrustaa niit kirjaimii. Mut on näis yks miinuskin... Nimittäin, jos tarkistetaan läskyjä. No tietenkinhän ne vastaukset näytetään sielt smartilta sielt eest ja mul on lasit pääs, kun tarkistan samal mitä ite oon kirjoittanut. No eihän siin mitään muut ku, et joudun ain ottaa lasit pois ja laittaa takas, jos katon taulul ja sit katonki vihkooni/kirjaan. Tosi mukavaa tai sit pidän niit lasei sillee miten kirjastotädit kaikis leffois, haha! Mut siinki on se, et ne venyy silloin ku niit pitää siin nenäl sillee tyhmän näkösest.


Biisit:
&

Tälläsii suosikkei täs kuus, toivottavast tykkäsittre!
Moikka ja ens postaukseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti