torstai 14. huhtikuuta 2016

~Hei ei sun tarvii mua pelastaa~

~Normaalisti mä jaksan kantaa ihan kaiken,
en tarvii mitään auttajaa.
Mut älä säikähdä jos itken ihan hetken,
ei sun oo pakko pakko lohduttaa~
-Ella Lymi - Mulle Käy-

Mooi!
Mä oon vihdoinkin takas! Mä en ees käsitä kuinka pitkän tauon oon oikeen pitänyt. Aika kuluu ihan liian nopeesti, musta itsestä tuntuu ihan kuin olisin kirjoittanut just eilen tänne! Mutta todellisuus sanoo jotain aivan toista. Tässä päälle kolmessa viikossa on tapahtunut ihan sikan kaikkee! On ollut pääsiäisloma, koeviikko, oon ollut millon missäkin ja tehnyt ihan liikaa kouluun liittyviä juttuja. Ja tämä uusi 5. jakso ei tuo helpotusta koulutöiden määrään, koska ei ole virallista koeviikkoa vaan lukkari pyörii koko ajan normaalina ja koko jakson ajan pidetään aina tietyn aineen kohalla pistareita, mini kokeita (75min pitkiä, kun normaalisti 3h aikaa), sanakokeita, tutkielmia jne. En oikein ainakaan vielä tiedä tykkäänkö tästä järjestelystä vai siitä, että on se tasan yksi iso koe, ehkä mielipide muodostuu tämän jakson aikana. 
Suuri ilouutinen on myös se, että mä sain kesätöitä! Vihdoinkin! Olen tyyliin kahtena viime kesänä yrittänyt ihan "hulluna" saada kesätöitä, mutta ehkä iän takia en silloin saanut töitä. Onneksi nyt on työ hommattu. Meitsi on sitten koko heinäkuun töissä Weekend-festivaaleihin asti, kun te kaikki muut makaatte rannalla ottamassa aurinkoo. Mutta en valita, koska tämä kelpaa minulle täydellisesti! 
Vaikka en olekkaan nyt pitkään aikaan kirjoitellut, niin olen sentään kuvia napsinut. Viime viikon perjantain vietin pitkästä aikaa Roosan, Iida-Marian ja Ainon kanssa! Vähän niin kuin koeviikon lopettamisen kunniaksi mentiin leffaan ja yöksi Ainolle. Mä päätin olle hyvin aktiivinen ihminen ja otin kamerankin mukaan, joten tämä postaus on mun perjantai päivästä 8.4.2016.
Aloitetaas...

 - Okei! Koko päivä siis alkoi 7 herätykseen. Aamu oli muuten normaali, mutta meikata en jaksanut. Lähettiin jo yli aikasin koululle, koska äiti vei pikkuveljeäni TET:iin niin päästiin Heinin kanssa samalla koululle. En olisi muuten mennyt heti aamusta koululle, jos ei olisi ollut pohjatuntia. Mutta meillä nytten uskonnosta sattui olemaan pohjatunti, joten menin sitten sinne. 

 - Koe sitten alkoi kello 9.30. Tajusin sitten siinä, että "Ahaa, mun oman kokeen piuha on jäänyt kotiin." Koska meillä oli langallinen abitti-koe, niin ainakin tässä Macbook Prossa ei ole sitä langalliselle netille tarkoitetun piuhan paikkaa, joten siihen pitää olla sellainen oma pihansa. Joka tietenkin jäi kotiin minulla. Onneks koulusta sai koneen lainaksi. Ja muuten tuo teksti tuossa kuvassa ei pidä paikkansa. Nimittäin uskonnosta tuli 10.

 - Olin kotona jo vähän jälkeen 11.00. Söin ja pakkasin kaikki kamani, joita tarvitsin Ainolle mukaan. 

- Alunperinhän mulla oli koulussa ollut lökärit ja musta t-paita, niin ne vaihtuivat johonkin pikkuisen siistimpään.

| Paita - Bikbok |
| Farkut - Veromoda |
| Septum - Bikbok |
| Käsikoru - Glitter |
| Aurinkolasit - Ginatricot |
| Farkkutakki - Ginatricot |

 - Mä en ollut meikannut mitenkään hirveästi pääsiäisloman aikana ja koeviikolla ei varsinkaan ollut tullu meikattua, niin kukaan ei ehkä arvaa kuinka paljon taidot voi ruostua meikkaamisen suhteen kahdessa viikossa! Mä pesin kolme kertaa kaiken pois ja neljännel yrittämällä en enää jaksanut alkaa pesemään pois, vaikka mieli olisi tehnyt! Koska mä vihaan niin sanottua sellaista pakkelimaista oloa kasvoilla tai siis sillee, että tuntuu kasvoissa olevan liikaa meikkiä! Hyvä etten kumminkaan alkanut niitä neljännen yrityksen meikkejä pesemään, koska olisin päässyt lähtemään max neljältä ja silloinkin varmasti ilman meikkiä, sillä olisin turhautunut siihen touhuun. 





 - Aurinkolasit päähän ja menoksi! 

 - Pääsin siis kotoa lähtemään puoli kolme, vaikka alunperin olin päättänyt olla Ainolla jo kello kaksi. Noh pikkuisen tuli mutkia matkaan bussien ja juurikin sen meikkaamisen suhteen. Historiallisesti mä olin viimeinen Ainolla, yleensä Roosa on se, joka on meikkaamisen takia viimeinen. Nyt kävi kumminkin toisin!



 - Iiku ja Aino antoivat mulle ja Roosalle synttärilahjaksi ikuisuus sitten ns. tilaisuuden mennä heidän kanssa leffaan siten, että he maksavat. Joten nyt sitten päästiin tällee päälle kaksi kuukautta myöhemmin sinne leffaan asti. Mentiin siis kattomaan Onnenonkija.

 - Itse tykkäsin leffasta, koska itse ainakin pystynin joihinkin asioihin niin selkeästi samaistumaan! Suosittelen, mutta juurikin sellainen hömppö suomalainen leffa, että kannattaa miettiä kaksi kertaa kiinnostaako tarpeeksi! Itse kumminkin antaisin leffalle 5/5.

 - Mentiin leffan jälkeen kauppaan ostamaan syötävää illaksi.

 - Sori mä innostuin kuvaa näit pulloi!





 - Meillä oli myös juomahetken yhteydessä hyvin mukava keskustelu hetki.



 - Roosalla ja Ainolla oli tavallista enemmän energiaa! Mä ja Iiku vain lahnattiin sohvilla, minä ainakin puoliunessa. 

- Lähettiin sitten viemään Lulua ulos jossain kymmenen aikaan ja minä taas aivan hirveiden kuumotusten ansoista soitin jopa kaverilleni, koska Roosasta kiinni pitäminen ei helpottanut! Johtuen siitä, että Roosa vaan lietso mun mielikuvitusta ja pelon tunnetta, on siinäkin ystävä! Oot silti Roosa ihana!

 - Sitten sisälle tultuamme mä tapoin Roosan hartiat ja selän, kävimme saunassa ja jossain kohtaa söimme? Miettikää kuinka kunnon suomalainen olen, oon viimeksi käynyt saunassa Heinin mökillä kesällä. Musta ei tule koskaan ihminen, joka tykkäisi saunassa olosta! Siellä on aivan liian kuuma! 
Saunan jälkeen esim. Aino teki meille letit, saimme Roosan kanssa kokea järkyttävää polttealua kasvoissamme. Tai ainakin minä tunsin niin! 

 - Ja hyvänä esimerkkinä tungimme päämme johonkin höyrymasiinaan, jonka piti aukaista kai ihohuokosia? tai jotain yhtä hienoa. 

- Me mentiinkin sitten jossain vähän ennen tai vähän yli 3 nukkumaan. Yleensä se menee niin, että Aino menee eka nukkuu ja me pälätetään Roosan ja Iikun kanssa päälle tunti. Kumminkin nyt sama kaava toistui, mutta me ehkä sanottiin Iikun kanssa max 10 lausetta toisillemme ennen kuin alettiin nukkuu. Mä muistan ainoastaan kuinka sanoin Iikulle tyynyliinani olevan hyvin karhea ihoani vasten, muuta en muista!

Tälläinen postaus tällä kertaa! Toivottavasti tykkäsitte tällee pitkänkin tauon jälkeen! Pyrin nyt skarppaamaan, vaikka onkin koulu juttuja. Motivaatiota on, ideoita on, mutta aikaa ei. 

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti