sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

~If somebody hurts you~

~And I'd sing a song, that'd be just ours,
But I sang 'em all to another heart.
And I wanna cry I wanna learn to love,
But all my tears have been used up~
-Tom Odell - Another Love-

Mooi!
Tänään piti tulla niin eri postaus kun olla ja voi, mutta tuli pari mutkaa matkaan. Ajattelemani postaus tulee sitten varmaan ensi sunnuntaina. Torstaina tulee ehkä ihan mielenkiintoinenkin postaus, joka ei koske tällä kertaa pelkästään minua. Mutta se riippuu toisesta osapuolesta saadaanko koko höskä kasaan torstaihin mennessä. 
Tulevasta viikosta tulee niin sanottu "koeviikko", koska joka päivä on joku mini koe/pistari. Ainoa päivä jolloin ei ole mitään on tiistai ja mä lyön mistä vaan vetoa, että rakas biologian opettajani kumminkin huomenna ilmoittaa pitävänsä meille pistarin tai jonkun mini kokeen juuri silloin tiistaina, kun juuri kuvittelin saavani edes yhden ns. vapaa päivän. Noh, mä menen sen ajatuksen voimin, että kesälomaan on enää 41 päivää. 41 päivää! Eka vuosi lukiossa on mennyt aivan liian nopeasti, yläaste aikakaan ei tuntunut menevän näin nopeasti. Mua ei muuten ahistaisi tämä ajan kuluminen näin paljoa, mutta ajatus siitä, että ensi keväänä mulla on jo ensimmäiset YO-kirjoitukset tuottavat mulle jonkinkin sorttisen paniikin...
Tämän päivän postaus koskee leipomista. Mä oon jo tovin puhunut koulussa siitä, että haluan vadelmamuffinsseja. Tänään mä sitten vihdoin päätin toteuttaa haaveeni. Sovelsin parista ohjeesta oman versioni ja lopputulos oli yllättävän hyvä! Sillä mä en oo varmaa koskaan tehnyt aivan itse muffinsseja, joten tuli sekin nyt kokeiltua. Mä tein muuten vahingossa kaksinkertaisen annoksen eli alunperin tarkoitus oli tulla 12kpl, mutta tajusin laittaneeni sokeria aivan liikaa ja olin sotkenut siihen jo leivinjauheen, joten en voinut enää aloittaa alusta niin teinkin sitten kaksinkertaisen annoksen. 
Aloitetaas...


24kpl


Ohje:
6dl venhäjauhoja
3dl sokeria
4tl leivinjauhetta
5tl vaniliinisokeria
150g margariinia tai voita
2dl maitoa
2 kananmunaa
200g pakaste vadelmia


Valmistus:

~Uuni ensiksi 230 asteeseen lämpenemään. 

~Kulhoon mitataan aluksi sokeri, leivinjauhe, vaniliinisokeri, vehnäjauhot ja margariini. Margariinin kannattaa olla hieman huoneenlämmössä pehmettynyttä. Nypi seos tasaiseksi ja siten, että margariini on sekoittunut kaikkeen jauhoon. 


~Lisää kananmunat ja maito samaan aikaan kevyesti sekoittaen. Lopuksi lisää hetken huoneenlämmössä sulaneet vadelmat taikinaan.

~Pistä paperi vuoat pellille ja jaa kahden lusikan avulla jokaiseen tasaisesti taikinaa.

~Paista uunissa 10-20min. (Itselläni meni 20min, johtuen ehkä vadelmien jäisyydestä tai sitten vuokien koosta)




Helppoja ja yksinkertaisia! Valmistukseen ei mennyt kauhean kauan, sillä ainoa "pitkä" vaihe oli tuo uunissa olo. Suosittelen lämpimästi, nää oli todella hyviä! Tuun itse ainakin tekemään toistekkin. Tälläinen postaus tällä kertaa. Toivottavasti tykkäsitte!

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti