sunnuntai 19. helmikuuta 2017

~Wanhat 2017 - OSA 1~

~Jos sä et pysy aina mun tahdissa,
Anna mun opettaa miten liikkua.
Jos sä pidät kiinni nyt tiukempaa,
Hetkeks voidaan kaikki muu unohtaa~
-Evelina - Tanssi mun kaa-
Mooi!
Mulla on takanani kaksi ikimuistoista päivää! En olisi koskaan voinut kuvitella, että nämä kaksi päivää olisi voineet onnistuneet näin hyvin. Suurkiitos Sisulle! Mun mahtavalle tanssiparille, joka suostui vähän ennen koko vanhojen kurssien alkua mun pariksi. Suurkiitos myös kampaajalleni Helille, joka taikoi mun hiukset & samoin mun kummitädille, koska hän toimi valokuvaajana + äidille, joka otti pari kellertävää kuvaa omalla 2000-luvun alkupuolen kamerallaan.... & Minnalisalle, joka toimitti mun mekon pienellä viivellää, mutta kumminkin Kiinasta Suomeen. Mä oon niin onnellinen! Ja voin luvata, että tulen muistamaan tämän koko wanhojen farssin ikuisesti ja positiivisuuden kautta! 
Tänään postauksen aiheena olisi kuva saldo wanhojen tanssien ensimmäiseltä päivältä eli torstai illalta.
Aloitetaas...

- Minä tunnollisena tyttönä menin ennen kampaajaani kouluun katsomaan abi-showta. Vaikka periaatteessa minun ei olisi tarvinnut. Mutta kuka ilmaisesta karkista kieltäytyisi! Okei, jos tarkasti ajattelee niin salee mä kieltäytyisin. Sillä en tykkää niinkään karkista... Kumminkin mulla oli kampaaja kello 12. Ja mä olin pakahtua jännitykseeni, koska pelkäsin että kampauksesta tulee aivan järkyttävä! No onneksi pelkoni oli turhaa, sillä tätä hienompaa kampausta en olisi voinut edes toivoa itselleni! 

 - Kotiin tultuani alkoi raivokas meikkaaminen ja kummitädin odottelu. Jonka ansiosta tässä postauksessa on edes tansseista kuvia. Meikin valmistumisesta tein oman postauksen, johon pääsee tästä. Kello viideltä alkoi mekon pukeminen, jonka jälkeen lähdettiinkin kohti koulua.

 - Koululla kaikki räpsi kuvia ja pyörivät ympäriinsä. Mun kummitädillä oli kunnon operaatio pysyä mun perässä, kun kiisi salin, aulan ja luokan väliä.


- Katsokaa kuinka kauniisti Roosan mekko meni, kun hän kävi maahan istumaan. Ja verratkaa sitä tohon mun kermakakkuun, hups! 

 - Porukka puolen vuoden jälkeen taas koossa! Siis en pysty sanoin kuvaamaan minkä tunne sysäyksen koin kun näin Ainon luokan edessä vilkuttamassa. Samaan aikaan se tuntui unelta ja samaan aikaan liiankin todelliselta. Hetken mä mietin, että olen vain jännityksestä sekaisin ja näen vain harhoja, mutta onneksi kyseessä ei ollut todentuntuinen uni tai harha! Mä en osaa vieläkään käsittää sitä, että Aino on Suomessa. Puoli vuotta on tavallaan tuntunut aivan tajuttoman pitkältä ajalta, mutta toisaalta se on mennyt todella nopeasti! Tämän syysloman jälkeen pitäisi vielä kestää 6kk, jotta Aino olisi pysyvästi taas Suomessa. Kiitos Aino, kun jaksoit tulla katsomaan meidän tanssahteluita! Toivottavasti et nauranut itseäs kipeeksi, kun mä mokailin. 

 



- Kaikki miun prinsessat koossa! Heini, Iida-Maria, mä, Sanni, Roosa & Hanna.

 - Meitsikin pääsi hetkeksi kuvaajaksi.

- Meidän tansseja rytmitti Espoon pelimannit. 

- Jännityksen määrä oli aivan huipussaan, kun asettauduttiin jonoon salin ulkopuolelle. Varsinkin sen takia, koska mä ja Sisu oltiin jo kolmas pari, jotka kuulutettiin sisään saliin. Olimme myös yksi niistä kahdeksasta parista, jotka päätyivät eturiviin. Jännitystä myös lisäsi se, että koko tanssi kuvattiin videolle...



- Avaustanssi, Poloneesi ja Pas'd Espagne menivät todella hyvin! Murheen kyynel omalta kohdaltani oli tanssi nimeltä vanhoja poikia viiksekkäitä... Yksi poika kai puuttui ja parit menivät aivan sekaisin. Lopputulos mä pyörin yhden kierroksen kokonaan yksin ilman minkäänlaista hajua, miten koko tanssi ees tanssittiin... 


 - Cicapo ja Jenny Pluck Pears menivät kohtalaisen hyvin, koska astuin koko ajan mekkoni päälle enkä viittinyt siinä kohtaa alkaa nostelemaan sitä. Virginia Reel ja Vanhojen katrilli menivät myös hyvin. Vanhojen katrilli oli sellainen tanssi, jota oltiin opeteltu todella vähän! Ja omasta mielestäni se meni oma tanssin jälkeen parhaiten. Oma tanssin aikana mä pidin tuijotus kilpailua Stefun äidin kanssa. Oli niin lähellä etten revennyt ja pyörinyt sinne pelimannien sekaan soittamaan jotain nokkahuilua. 


- Oman tanssin jälkeen oli vuorossa enää neljä tanssia: Samba El Cumbanchero, Tango, Kehruuvalssi ja Wienervalssi + vapaat tanssit. Siis mun mekko piti tyyliin kovempaa meteliä kuin itse musiikki Samban aikana! Tangon aikana tapahtui pieni virhe, mutta en myönnä sen tapahtuneen. 

Viimeisessä tanssissa eli wienervalssissa pääsin tanssimaan vihdoin Stefun kanssa. Kiitos Heinin poikaystävälle, joka jaksoi säätää sen takia, että päästäis Stefun kanssa tanssimaan edes kerran yhdessä. 


 Tällaista tänään! Toivottavasti tykkäsitte. Tämä oli osa 1 ja saas nähdä, mitä osa 2 pitää sisällään. Se selviää ensi viikon sunnuntaina.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti