sunnuntai 12. marraskuuta 2017

~8+1 haavetta~

~Mä lupaan etten usko sun silmii enää,
Ja lupaan etten sun takii keskellä yötä herää,
Mä en tuu leikkii kotii enempää~
-Aleksanteri Hakaniemi - Kynttilät-

Mooi!
Täällä vaihteeksi kirjoittelee erittäin tympääntynyt lukio-opiskelija. Tämä toinen jakso tässä abivuonna on tuntunut yhdeltä suurelta vääryydeltä. Päivät tuntuvat ykkös jaksoon verrattuna aivan tajuttoman pitkiltä. Tunnit tuntuu menevän vain päivä päivältä hitaammin. Koko tämä toinen jakso on ollut täynnä, mitä ihmeellisempiä poissaoloja tunneilta ja niistä tunneista jääneet rästiin jääneet tehtävät ovat tuntuneet yhdeltä suurelta ydinsodalta mun päässä. Kaikista eniten mua ärsyttää se systeemi, että pantataan vikalle viikolle kaikki! Ihan kun ei jännittäisi jo aivan tarpeeksi ylioppilaskokeiden tulokset, jotka julkaistaan perjantaina 17. päivä. Siihen päälle ruotsin sanakoe, ruotsin kielioppitesti, äikän essee, luettu kirja ( arvatkaa vain olenko lukenut, no en. ) sitten vielä uskonnon väittely, uskonnon joku luento juttu ja uskonnon tehtävät. Rip yöunet. Ja tällä kaikella selittelyllä yritän kai jollain tasolla hyvittää sen, että viime torstaina ei tullut postausta. 
Anteeksi vuodatus ja mennään päivän aiheeseen eli mun salaiset ja vähän vähemmän salaiset haaveet.  Jotkut näistä saattaa olla vanhoja tuttuja, mutta joku näistä haaveista saattaa yllättää.

Aloitetaas...

| 1. Päästä SIA:n keikalle |
- Tämä haave olisi toteutunut kesällä 2016 Flow Festivaaleilla, jos olisin ollut 18 vuotias silloin... Toivon, että se ei ollut mun viimeinen mahdollisuus.

| 2. Päästä johonkin blogiportaaliin |
- Tämä haave on vasta suhteellisen tuore. Tai siis vakavasti mietinnän alla vasta lyhyen aikaa. Oon kuullut puolin sun toisin ajatuksia siitä, millaista on olla portaalissa ja että miksi se ei kannata ja miksi se kannattaa. Vähän ristiriitaiset fiilikset siitä ajatuksesta vielä, mutta tavallaan se olisi kivaa. 

| 3. Matkustaa Kreikkaan |
- Tämä haave on syntynyt Steffen johdosta. Arkkitehtuuri on siellä just sellaista, josta itse tykkään todella paljon. Samoin mulla on vähän jännä mielikuva kreikasta ylipäätään, niin haaveena olisi joku päivä päästä sinne toteamaan onko mun mielikuva aivan täysin pielessä.

| 4. Matkustaa Hollantiin |
- Tämä on haave, joka on ollut mulla siitä lähtien, kun näin Tähtiin kirjoitetun virheen ensimmäisen kerran. Tällä hetkellä jo yli 3 vuotta mun päässä pyörinyt tämä haave. Varmasti joku päivä tämä tulee toteutumaan.

| 5. Oppia viittomaan sujuvasti viittomakieltä |
- Siis tämä! Kiinnostus viittomakieleen alunperin lähti siitä, että yläasteella meidän luokalla oli avustaja, joka viittoi kolme vuotta putkeen lähes kaikki meidän oppitunnit yhdelle vanhalle luokkalaisellemme. Mä en tule koskaan unohtamaan tämän meidän avustajan ilmettä, kun hän joutui viittomaan matikan yhtälön pyöritystä tai biologian tunnilla ihmisen kehitystä. Parit viittomat olen oppinut sillä, että olen tuijottanut hänen touhujaan taululla pyörineen videon sijasta. Kuukausia, eläimiä ja numeroita olen oppinut Hallasign  Youtube kanavan pitäjiltä, silloin kun he vielä tekivät viittomavideoita. Mutta olisi halua oppia lisää viittomaan tai että siitä tulisi sujuvaa. 

| 6. Oppia puhumaan edes ranskan alkeet |
- Jo kuudennella luokalla mä halusin oppia ranskaa. Mä harjoittelin sitä satunnaisesti Google kääntäjän avulla. Yläasteella mulla oli jo todella hankalaa enkun kielen kanssa ja päälle tuli vielä ruotsi, niin ajattelin, että parempi etten ota vielä ranskan kieltä siihen. Ajatus kävi myös lukiossa, mutta se meni kemian päälle ja siinä tilanteessa kemia oli mulle tärkeempi. Ja on kyllä edelleenkin. Mutta ranskaa olisi kiva oppia... Edes joskus!

| 7. Lähteä pelastustöihin, johonkin kriisialueelle |
- Tämä on haave, jota olen pyöritellyt salaa mielessäni iltaisin ennen kuin olen mennyt nukkumaan. Ajatus kiehtoo todella paljon. Varsinkin, jos joskus pääsen tai edes valmistun lääkäriksi. Niin ei edes olisi mikään mahdottomuus lähteä, jonnekin kriisialueelle auttamaan. Se on sitten toinen juttu riittääkö rohkeus.

| 8. Opiskella edes kuukausi ulkomailla |
- Lukion alusta lähtien olen miettinyt sitä mahdollisuutta, että jos lähtisi Ruotsiin opiskelemaan. Tai sitten, jos pääsisin opiskelemaan Suomessa ja sit kuukaudeksi vaihtoon, joka on nykyään aika yleistä yliopistoissa. Tai ainakin tällaisen kuvan mä olen saanut. Mutta tässäkin on se, että onko tarpeeksi rohkeutta tai salliiko elämäntilanne...

| 9. Värjätä hiukset oranssiksi/punaiseksi |
- Tämän haaveen ainakin mun vakkari kampaaja on kuullut mun suusta moneen otteeseen ja joka kerta hän on yrittänyt saada mun pään käännettyä. Aika hyvin hän on onnistunut, kun edelleen blondi olen. Kuudennella luokalla tämä ajatus pyrki ekan kerran mun päähän ja sieltä se ei ole näköjään vieläkään lähtenyt. Edelleen hinku oransseja ja punaisia hiuksia kohtaan on suuri! Ehkä tämä haave toteutuu pian tai ei koskaan? (Huomatkaa kuvassa mun mahtavat hiusten väritys taidot...)

Tällaista tällä kertaa! Toivottavasti tykkäsitte ja tuli esille jotain uutta. Mä lähden tästä lukemaan Juhani Ahon Papin tytärtä ja miettimään, miksi en mennyt amikseen. Luovuttaisin, jos jäljellä ei olisi vain yksi jakso.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti