sunnuntai 16. joulukuuta 2018

30 kysymystä, 30 vastausta

~Mun sydämeen on hakattu sun alaoven koodi,
Sun lempipizza täytteet ja sun inhokki booli,
Sun karaokebravuurit, kotikadun valot,
Ja ne hassut kirosanat, kun sait kerran parkkisakot~
-Patrik Blomberg - Sun Pitäis Rakastua Muhun-

Mooi!
Meitsi on tänään käynyt heittämässä 6h työpäivän ihme ja kumma päivävuorossa. Tämän jälkeen vanhempani heittivät mut kotiin ja toivat samalla mukanaan mun uuden maton. Nimittäin mulla oli täällä mun kämpässä mun vanhan huoneen matto, jonka äiti halusi takaisin mun vanhaan huoneeseen koska se näyttää tällä hetkellä enemmän varastolta kuin lisä huoneelta. Se matto oli ympyrän mallinen ja oikein söpö, mutta se oli hankala siinä suhteessa, että se oli koko ajan rytyssä tai lytyssä, koska keittiöntuolit ryttäsi sen kasaan. Äitini oli sattumalta löytänyt joulushoppailujensa yhteydessä Oliva nimisestä sisustusliikkeestä maton, joka oli täysin mun toiveiden mukainen, nimittäin valkoinen matto mustalla salmiakki kuviolla. Vaikka matto olikin hintava, niin täysin sen arvoinen. Koska tämä matto tulee menemään mulla varmasti vuosia.
Tänään vastaan tähän monien blogien suosimaan 30 kysymystä, 30 vastausta. Musta tämä oli oikein osuva, nimittäin mä en ole tämän tyylistä postausta tehnyt aikoihin!

Aloitetaas...

Avioliittoja - Avioliittoja on takana 0 ja naimisissa en edelleenkään ole. Ehkä sitten 5-9 vuoden päästä, jos ei mitään radikaalia tapahdu tässä vuosien varrella. Mutta toivottavasti jonain päivänä menen naimisiin Steffen kanssa.
Kihloissa - Sormuksen Steffe pujotti sormeeni 9.9.2017, joten kihloissa olen tällä hetkellä ollut vähän päälle vuoden.
Lapsia - Lapsia ei ole, eikä toivottavasti tulisi vielä hetkeen. Nimittäin haluan opiskella ammatin ja mennä naimisiin ennen lapsia, mutta jos jossain vaiheessa joku korkeampi voima päättää toisin, niin sitten se on asia erikseen. Mutta mielellään olisin jo valmistunut eli se 5-10 vuoden haarukalla mennää siinäkin asiassa. Lapsia haluaisin ehkä kolme sitten joskus. 
Lemmikkejä - Kultainennoutaja perheelläni on ollut silloin, kun olen ollut ihan pikkuinen, mutta se jouduttiin antamaan pois mun allergian vuoksi. Toivottavasti tulevaisuudessa pystyn ottamaan koiran, koska nykyään olen aika harvalle koirarodulle enää allerginen.
Leikkauksia - Leikkauksilta olen onneksi säästynyt eli mittarissa on pyöreät nolla.

Tatuointeja - Tatuointeja mulla ei ole yhtäkään ja mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset, koska yläasteesta lähtien olen haaveillut tatuoinnista tuonne kaulan/niskan seudulle. Mutta nyt jälkikäteen olen vähän tullut siihen tulokseen, että jos se innostus ei taas jotain syty tatuointeja kohtaan niin todennäköisesti jää ottamatta.
Lävistyksiä - Lävistyksiä mulla sitten löytyykin, mutta vain korvista. Mulla on ne perus korvanreijät, jotka olen ottanut joskus ala-asteella. Kuudennella luokalla kävin ottamassa vasempaan korvaani toisen tällaisen normaalin korvanreijän. Keväällä 2016 tuli sitten otettua eka kunnon lävistys eli Helix niminen lävistys vasemman korvan rustoon. En tiedä aionko jatkossa ottaa enempää lävistyksiä vaikka kaikista korvalävistyksistä ja napakorusta tykkäänkin.
Muuttoja - Muuttoja on mulla takana 2. Ensimmäinen oli silloin kun olin tosi, tosi pieni. Ja tämä toinen muutto olikin sitten omilleen muutto, joka tapahtui vähän päälle kolme kuukautta sitten.
Ottanut lopputilin - Lopputiliä en ole kertaakaan ottanut. 
Ollut saaressa - Useasti! Nuorempana tuli kesäisin käytyä sukulaisten mökillä, joka oli saaressa. Suomenlinnassakin on tullut käytyä useasti, samoin Ahvenanmaalla ja Thaimaassa eri saarilla.

Autosi - Minulla ei ole autoa, vaikka ajokortti löytyykin lompakosta. 
Ollut lentokoneessa - Monesti. Usein on tullut lennettyä Lappiin näin Suomen sisällä ja kauemmas niin kolme kertaa Thaimaahan. 
Onko joku itkenyt vuoksesi - On.
Ollut rakastunut - Juu ja edelleen!
Ollut ambulanssissa - En ole ollut, mutta kaksi kertaa on ollut sellainen ns. läheltä piti. Nimittäin ala-aste ikäisenä mulla oli niin raju vatsatauti, että melkein kuivuin niin silloin lääkärissä lääkäri ehdotti ambulanssia, joka olisi vienyt mut sairaalaan tiputukseen. Mutta loppujen lopuksi isäni halusi viedä mut ja äitini sairaalaan. Toinen tällainen läheltä piti oli tämän vuoden Wknd:ssä, kun ensiapu hoitajat arpoivat, että pitäisikö Roosan lähteä sydämensä takia sairaalaan ja mä olin sitten se ns. "huoltaja" niin olisin mennyt mukaan.

Luistellut - Olen! Jos tanssi ei olisi mulle se ykkösjuttu niin sitten se olisi aivan varmasti ollut luistelu. Mä en tiedä, miksi aina koulussa se luistelu ainakin ylä-asteella oli niin pakkopullaa? Vaikka oikeesti rakastan luistella.
Surffannut - En, mutta olisi ihan sika kivaa joskus testata!
Ollut risteilyllä - Olen ollut. Viimeksi tämän vuoden helmikuussa kahdestikin, ensiksi Viroon ja sitten Ruotsiin. Mä tykkään ihan sikana risteilyistä ja buffetti on paras asia varsinkin Ruotsin risteilyillä!
Ajanut moottoripyörällä - En ole, joka on todella ihmeellistä? Mä en koskaan edes kinunnut mopokorttia tai mitään. Olenpas ollut kummallinen teini.
Ratsastanut hevosella - Olen! Joskus pienenä mulla oli joku ihan ihmeellinen heppa vaihe ja muistan, kun kävin aina välillä tallilla niin mun piti ottaa kaiken maailman lääkkeitä. Sen takia, koska olen sille heinälle sekä itse hepoille allerginen. Siihen se into varmaan loppujen lopuksi kaatui.

Lähes kuollut - Mulla tulee tällä hetkellä mieleen vain kaksi sellaista pysäyttävintä hetkeä mieleen. Toinen tapahtui Thaimaassa, kun pikkuveljelläni ei ollut kellukkeita ja hän ei siis osannut kunnolla uida, kun jalat eivät yltäneet pohjaan ja hän sitten päätti turvautua muhun. No hänhän sitten painoi mut veden alle ja yritti itse pysyä pinnalla. Jos mun isän refleksit eivät olisi olleet niin nopeat niin olisin voinut hyvin todennäköisesti hukkua sillä lomalla. Toisella kerralla meinasin jäädä auton alle, kun selasin puhelintani. Auto joutui tekemään ihme mutkan mun takia, ettei olisi ajanut mun yli. Sen jälkeen ei ole puhelinta tullut sillälailla vahdattua, kun olen lähelläkään autotietä.
Ollut sairaalassa - Olen. Useita kertoja olen ollut katsomassa milloin ketäkin ja kerran olen ollut itse syntymäni jälkeen potilaana. Juurikin silloin, kun olin siinä rajussa vatsataudissa ja olin kuivumassa.Samoin yksi mun kesätyö haastatteluista on pidetty sairaalassa.
Suosikkihedelmä - Suosikkihedelmäni on ehdottomasti mangariini. Mangariinit ovat parasta, mitä tiedän! Muutenkin olen niin monelle hedelmälle allerginen, että sen takia ei oikein jää muita vaihtoehtoja. Nimittäin allergia listaan lukeutuu kaikki nämä perus: banaanit, omenat ja päärynät...
Aamu vai ilta - Ehodottomasti ilta. Se on töissäkin jotenkin huomattu, koska olen lähes tulkoon aina iltavuorossa. Kesällä mulla ei varmaan ollut kuin yksi vuoro, jolloin pääsin aikasemmin kuin yhdeksältä-keskiyöllä pois. Muutenkin olen ehdottomasti iltaihminen. Voisin tehdä kaikki koulujutut ja tärkeät asiat illalla, koska kykenen valvomaan vaikka aamuun. Esimerkiksi harvoin aloitan  postauksen kirjoittamista ilta kymmentä ennen. 
Lempiväri - Niitä on monta... mutta sanon nyt tylsänä ihmisenä, että valkoinen. Mutta meikkaamisessa ehdottomasti oranssi.

Viimeisin puhelu - Viimeisin puhelu, jonka olen soittanut niin on mennyt Steffelle. Hän piti minulle eilen seuraa, kun menin bussilla töihin.
Viimeisin viesti - Viimeisin viesti on yllätys, yllätys mennyt Steffelle ja se on ollut hyvän yön toivotukset.
Kahvi vai tee - Ei oikein kumpikaan maistu, mutta jos on pakko valita niin tee. Nimittäin mä en voi sietää kahvin hajua enkä makua. Teetä juon, jos on pakko.
Kissa vai koira - Kummatkin on söpöjä, mutta ehdottomasti koira. Nimittäin kissoille olen todella allerginen, mutta koirille en niinkään tai se on rotu kohtaista. 
Paras vuodenaika - Omasta mielestäni paras vuoden aika on se tuttu ja turvallinen kesä.


Tällainen postaus tällä kertaa, ehkä sait tietää musta jotakin uutta. Toivottavasti tykkäsit, se olisi nyt sitten ensi viikon torstain postaukseen. Kauhean nopeasti mennyt tämä joulukuu, enää kaksi sunnuntai tämän jälkeen, samoin kaksi torstaita... Aika menee niin nopeasti!

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti