sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Wings

~Oot mun prinssi sadun,
tuhkimon ja lumikin,
eläväksi teit tarun.
Sä saat mut niin hulluksi onnesta.~
-Jannika B - Hulluksi Onnesta-

Mooi!
Mul o ollu iha sika kiire viikko jotenkin, tai ainaki silt must tuntu. Tuntu et koko kouluviikko meni ihan sika hitaasti oikee sillee, et joku olis halunnut et ne koulupäivät tuntu ikuisuuksilt. Mä e tiiä miten tuun kestää joulukuun tokan viikon, jollon mul o melkeenpä joka päivä joku koe... Ja niihin kaikkiin pitäis lukee, varmaa alotettava jo ny, kosk kemia ja matikka... Onneks ny tuleval viikol o vaa yh:n koe, mut en osaa mitään koko aineest, et siihen pitää lukee aik paljon, et tajuun ees jotain, kosk meitsi haluu siit hyvän numeron! Mut palataanpa takaisin viime viikkoon. Elikkäs viime viikon maanantaina mul ja Roosal oli tanssiesitys, jee! (Josta tää postaus nimittäin kertoo) Tiistaina mä luin hulluna mantsaa, koska koe oli keskiviikkon, ja se koe ei menny ees hyvin... Pelottaa hieman, et mikä numero siit tulee, ku se koko aine loppuu ny syksyl, ku mul alkaa kevääl bilsaa. No sit keskiviikkon mä luin ihan silmät sumeina ruotsia koska, se ruotsin koe oli torstaina, no se ainakin tuntu menevän hyvin, en kyl sit tiiä luulenko taas väärin niinku luulin enkunki kokeen suhteen... Torstaina sit ruotsin kokeen jälkeen näin Aapoo! Ja perjantain oli iha hirttopäivä koulus, ku jotenki ne tunnit meni niin hitaasti, mut onneks koulun jälkeen mentii Roosa, Heini, Iikun ja Ainon kans kattoo Nälkäpelii, joka oli mu mielest ihan hyvä, pikkusen pettymys, mut toivon et se toka osa siit olis sit parempi. Kosk tollee kävi mun osalt myös Harry Pottereiden tokavikan osan kohal, mut onneks se vika osa pelasti koko leffasarjan! 
- Mut tän postauksen aihe on maanantai päivä eli päiväni-postaus -

Mul oli siis 8.20 aamu koulus, mut heräsin jo huomattavasti aamu 6, kosk en halunnut, et tulee kiire meikin ja vaatteiden suhteen.

Mul oli yöl ollu hiukset leteil ja aamul ne näytti tält, ku avasin hiukset. 

Hiusten jälkeen alkoki sit meikkaus operaatio, johon kuulu myös tekoripsien laitto. Mä e tavallisest pidä tekoripsii enkä ollut ikin saanu laitettuu niit mu silmiin, vaik niit paritki omistan, ja nyt mun piti itse aamul tunkee ne mu silmiin ja onneks ne ei nyt iha pieleen menny ja ne pysy silmis, kosk muuten Roosa olis joutunut laittaa mul ne koulus. (Ne tekoripset siis oli sitä esityst varten) Toho meikkaamiseen kulu jonkun aikaa, kosk laitoin kaikki rajaukset ja kaikki, joita e normaalist laita, ku teen arkimeikkini, joten sitä aikaa kulu todella paljon enemmän.


Lopputulos näytti tältä :)

Sit vaan söin aamupalaa ja pakkasin mun laukun valmiiks, et olin valmis sen jälkeen lähtemään kouluun,

Ei onneks tullu kiire aamul, mut melkein kumminki myöhästyin dösäst, vaik oli aikaa, heh!
Mut kerkesin kouluun ja mul oli koulus ekat kaks tuntii valinnais kässää.

(Ainoo kuva mist näkyy mun ootd)
Huppari: Hollister
Kukkatoppi: Bikbok
Legginssit: Lindex
Kengät: Converse
Kässän tunnil taas vaa säädettiin Julian, Roosan ja Maijan kans, kosk se kässä o jotaa nii tylsää ainaki mu mielest, mut ny onneks keksin vihdoinki jotaa järkevää tekemist siel, nii ehk mä jaksan keskittyy ny siel paremmin, heh! Mut kuvast huomaa meidän pienen ryhmän aktiivisuuden, eli siis me ain eristäydytään muust kässänryhmäst tollaseen pieneen varastoon, joka o myös kässänluokkaa, mut kumminkin saadaan olla rauhas ja kuunnel musaa.

Valinnais kässän jälkeen meil oli kaks tuntii kuvist, jonka jälkeen mä ja Roosa lähettii koulust sinne tanssiesityksen kenraaleihin. Must o pikkusen ihmeellist, et ne kenraalit o keskel päivää, arkipäivänä, ku kyl ne varmast tietää, et monel o kouluu viel siihen aikaa, mut ei mua ainakaa haittaa lähtee koulust kesken, heh! 

 Meijän dösä tuli 11.58 ja siit me lähettiin Roosan kans jonnekki hornaan sil dösäl. Mul ei periaattees ollu mitään hajuu minne oltii menos, tieto oli vaan se, et Helsingin kulttuuritalo pitäis olla päämäärä. Mut meist kumpikaan Roosan kans ei ollut ennen käyny siel ja mua pelotti ihan sikan, et me ei päädytä koko kulttuuritalol ollenkaan. Onneksi huoli oli turhaa, heh!

 Jäätiin Ruskeasuol pois ja mä tavallaan siin vaihees tiesin mis oltii, kosk siin oli Ruskeasuon halli, mut ei ollu siltikää vielkää hajuu, et mis oli se kultuuritalo. Sit mentii seuraavaan dösään, joka onneks tuli ajallaan ja päädyttiin ihan sen kulttuuritalon eteen, joka oli positiivinen yllätys, kosk mä e todellakaa osaa liikkuu Stadis! Meijän koko toho matkaan koulult sinne kulttuuritalol meni vähän päälle tunti, et aik hyvin!

Meijän kenraalivuoro alko vast puol kaks, mut oli hyvä olla paikal aikasemmin ja muutenki oli kiva nähä muitten esityksii ennen meit. Meijän ryhmän osalt kenraali meni sika hyvin  verrattuna sitten oikeeseen esitykseen, jost puhun vähä alempana...

 Meijän vuoro sitten loppu noin kahen aikoihin ja lähettiin Roosan kans sit ettii ruokapaikkaa, kosk meil oli iha tajuton nälkä, ku ei oltu koulus menty syömään, ku piti kerkee dösään. No siit se hauskuus sitten lähtiki, me ei nimittäin löyetty ihan helpol sitä ruokapaikkaa. Me aateltii, et etitään lähin Mäkki. No se ei ollukkaa nii yksinkertast, lähettiin siis eka kävelee sielt kulttuuritalolt Lintsille päin, no ei löydetty mitään. Roosa meni sit Alepalaan kysyy, et mis o lähin Mäkki ja joku mummo sano, et pitää kävellä jonnekkin huoltoasemal päin. No mä sit olin nähny jonkun huoltoaseman, joten lähettiin sinne kävelee, ei löydetty mitään! Lähettii sit vaa iha turhautuneen kävelee, sitä katuu sinne ihan toiseen päähän. Roosa hänen supersilmillään näki Hesburgerin! Oikeest se tuntu sen puolen tunnin harhailun jälkeen ihan ihmeeltä, oltii kyselty mummoilta, Aapolta jne. Nii loppujen lopuks me itte löyettii ruokapaikka nii tuntu pikkusen ihmeelt. Mentiin sit sinne syömään ja, ku oltii syöty joskus puol neljän aikaan nii lähettiin käppäilee takas sinne kulttuuritalol. 

Meijän esitys alko vast noin 20.15. Mut me istuttiin Roosan kans siel kulttuuritalon lattial siit puol neljäst eteenpäin. Luettii mantsaa siin lattial, ku mu puhelin latautui, ku siit oli ton kylmyyden takii mennyt kokonaan akku. Kyseltiin siin toisiltamme vuorotellen koe alueen kappaleit ja mul meni ihan sika surkeesti, mut Roosa sentää osas asiat, heh! Eka esitys alko 17.00 ja me vaa istuttii siel maas kunnes ihmiset meni sinne saliin kattoo sitä ekaa esityst nii mä treenasin sitä tanssii ja Roosaki treenas mun kans pari kertaa, mut mul tuli koko ajan kauheit muistamattomuus kohtauksii, enkä nimittäin muistanu joitakin kohtii ollenkaa koko tanssist, hups!



Kello tikitti ja tikitti, mut tuntu kumminkin, että aika kulu liian hitaast. Roosa vaa makas siel maas ja melkee nukku siin ja mä iha lamaantuneen puhelimel, heh! Kello sit vihdoin monen tunnin istuskelun jälkeen löi 18.45 jolloin meijän muut ryhmäläiset lähti pukkariin odottamaan esiintymis vuoroo, no me mentii peräs sinne myös istuu. Ja siel sit istuttiin puoltoist tuntii ja välil vähä treenattiin, ku mä e muistanu enää mitää. Mul oli kyl aikasmoinen paniikki, ku pelkäsin mokaavani eturivis!

 Meijän eistyksen jälkeen mentii Roosan kans yleisöön kattoo muit loppuesityksii, joist ite tykkäsin ihan sikan tost poikien Hiphop esityksest! (Laatu, koska pimeys...)

 Mun äiti oli kattomas mu esityst ja otti kuvii sielt... Niist ei onneks huomannut sitä, että meijän ryhmä jääty yhes vaihees todella pahasti! Roosan äiti kuvas videolle sen meijän tanssin nii omg, ku katoin sen... No joo, se esitys meni muuten hyvin paitsi se yhden kohdan jäätyminen jäi ainaki mua ärsyttää ihan sikan!


Onneks pääsin kotiin kyydil, kosk muuten olis menny ikuisuus himaan sielt kulttuuritalolt. Olin muutenki koton joskus tosi myöhään ja mä viel luulin, et mul olis ollu tiistain matikan pistari, ei onneks ollu, kosk e olis osannu mitään tai no sillee, heh!
Kotiin tultuani pesin vain meikit ja pakkasin repun valmiiks tiistaiks.

 Laitoin myös mun ruusun maljakkoon, jonka sain äitilt tanssiesityksen jälkeen. Tost ruusu jutustki o tullu jonkinmoinen perinne mul ja äitil, koska äiti o ostanu joka kerta, ku mul o ollu tanssi esitys niin tollasen ruusun, heh! No mä rakastan ruusui niin ei haittaa todellakaan <3

Meninkin sit heti melkee nukkumaan, koska olin tosi väsynyt. Onneks tiistain oli 9 aamu koulus, kosk mä e olis pääsy aamul ylös, jos olis ollu kasin aamu. En siis sanois, et olisin tollonkaa mitenkää mielelläni herännyt, mut heräsin onneks kumminkin, heh!

Mut nyt...
...Ens postaukseen ja moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti