sunnuntai 18. lokakuuta 2015

~En sista gång~

~Sommaren, 
mitt i natten bara jag och du.
Och det känns som att tiden aldrig kan ta slut.
När ingen ser kan vi låtsas som vi känner som,
 vår första gång en sista gång~
-Albin - En sista gång-

Mooi!
Syysloma olisi sitten tämän päivän jälkeen ohi. Surullista sinäänsä, koska mua ei kukaan tai mikään saa huomenna ylös kello 6.45. Siitä tulee jotain niin tuskallista, varsinkin kun ensimmäisellä tunnilla on matikkaa. Innostus 0/5! No ainakin mun syysloma meni nopeesti, vaikka en kauheesti tehnyt mitään? Kumminkin selitän ensi viikolla kuvien kera, mitä mun syyslomaan kuului ja mitä kaikkea tein 9 päivän ajan. 
Tällä hetkellä mä olen vain niin kyllästynyt, ärsyyntynyt ja turhautunut kaikkeen mikä liittyy yhteiskuntaoppiin ja niihin tehtäviin, mitä siellä yhteiskuntaopin kirjassa on! Jos joku ei siis vielä tiennyt niin suoritan yhteiskuntaopin itsenäisesti, koska mun fysiikka ja matikka ei jostain syystä olisi mahtunut samaan lukkariin. Ja mä mielummin teen yhteiskuntaopin kuin matikan tai fysiikan itsenäisesti! Enkä mä muutenkaan kirjoita yhteiskuntaoppia niin ei sillä ole niinkään väliä. Mutta tässä mun ärsytyksessä ei ole kysymys mun motivaatiosta sitä ainetta kohtaan vaan siitä, että oon aivan kujalla mitkä tehtävät ovat tulleet läksyksi ja mitkä pitäisi olla tähän mennessä tehtynä? Okei, 2. jaksoa on mennyt vasta viikko mutta en haluisi olla viimeisenä iltana ennen koeviikkoa tekemässä niitä kaikkia ESSEE tehtäviä, joita se kirja näköjään pelkästään tehtävien osalta sisältää! Mä oon varmaan meijän koulun opon/yhteiskuntaopin opettajan viha oppilas, koska olen koko ajan valittamassa jostakin hänelle. Viimeksi oli se, että hän oli laittanut mulle poissaolon. Vaikka olin ihan matikan tunnilla silloin, kun oli sitä yhteiskuntaoppia (Enkä ole muutenkaan niillä tunneilla, niin mitä ihmettä?) Sitten valitin siitä, että mulla ei ollut siihen yheiskuntaopin kirjaan koodia, jolla olisin päässyt tekemään niitä tehtäviä. Ja nyt meen näköjään valittamaan siitä, että tehtävät ei oo merkitty tarpeeksi selkeästi niin että itsenäisesti opiskelevatkin ihmiset ymmärtäisi. Koska mistä *** mä tietäisin, mitä he ovat siellä tunneilla tehneet ja mitä tehtäviä ei tarvitse tehdä, jos Wilmassa lukee "Tehtävät loppuu, jos tunnilla ei kerennyt". Okei, tää rage loppui tähän. Joillakin vasta alkoi syysloma, onnea teille! Joillakkin loppuu tänään niinkuin minulla. Toivottavasti joku on pirteämpi koululainen kuin minä.
Tämän päivän postauksen aihe liittyy hiuksiin. Itse omistan kolme kiharrinta, joten otin niistä nyt kaksi vertailuun. Katsotaan miten kiharat syntyivät.
Aloitetaas...



- Aloitin koko homman sillä, että laitoin latvoihini lämpösuojaa! Mä oon itse todennut tämän Wellan lämpösuojan/muotoilunesteen todella hyväksi. Mulla oli ennen jotain toista lämpösuojaa, joka jätti hiukset todella tahmasiksi, vaikka kuinka kaukaa yrittikin suihkuttaa sitä! Sekä sen tuoksu oli todella imelä. En sanoisi, että tämäkään Wellan muotoiluneste tuoksuisi hyvälle, mutta se tuoksu ei jää niin vanhvasti hiuksiin. Oon myös todennut, että kyseinen muotoiluneste on hyvin riittoisa. Tai sitten se johtuu siitä, että en kauhein usein kiharra tai suorista, mutta kumminkin! Sekä voin allekirjoittaa sen, mitä pullon kyljessä luvataan silkkimäisestä kiillosta. Koska se pitää täysin paikkansa! 

- Nämä kaksi ovat siis vertailussa. Punainen kiharrin on Pro Beauty Tools:n Curler eli "ammattilaistasoinen kiharrin" ja metallinen on Philipsin kiharrin (ei salee edes enään myydä kaupoissa! Koska tämä on ollut minulla todella kauan). 

 - Ensimmäisenä vertailussa on tämä "ammattitasoinen kiharrin" Pro Beauty Tools:lta. Äiti osti tämän minulle kesällä 2014 rippijuhlia varten. Näköjään ostopaikkana on toiminut Kampaamokauppa Hairlekiini. On ollut pari kertaa rippijuhlien jälkeen käytössä ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. 




 - Kihartimen mukana tuli käyttöohjeet ja takuukuitti. Takuukuitin yhteydessä oli suomen kieliset käyttöohjeet. Josta olen katsonut aina käyttäessäni tätä kiharrinta niin käyttövinkit, jotka oikeasti on toiminut! Nimittäin mulla on pitkät (ei omasta mielestäni, mutta kumminkin) ja paksut hiukset. Käyttövinkeissä lukee pitkien ja paksujen hiusten kohdalla näin: " Valitse pienempi osio, nappakihara: 200 astetta ja 15 sekunttia" Mä halusin napakat kiharat, joten tein juuri noin miten ohjeissa luki. Lopputulos oli itseäni miellyttävä. Itselläni meni aikaa 15min puoliin hiuksiin, joten koko päähän menee se 30min. 
(Plussat): Itseni mielestä todella helppo käyttöinen ja yksinkertainen! Ei polta hiusta tai vahingoita hiusta niin pahasti kuin suoristin. Kiharat ovat todella napakoita ja pysyvät korkkiruuvimaisina ilman lakkaakin (mulla on henkilökohtaisesti todella liukkaat hiukset, joten olen ollut positiivisesti yllättynyt ettei kiharat katoa edes päivässäkään pois). 
(Miinukset): Käsi puutuu todella nopeasti, kun joutuu monta kertaa pitämään kättä otsan korkeidella. Koska halusin kiharoiden alkavan mahdollisimman ylhäältä. Laite menee todella helposti tukkoon esim. jos hiussuortuvassa, jonka olet ottanut on pienikin takku niin masiina alkaa piippaamaan. Tai sitten osio on liian paksu tai liian suuri. Kiharrin pitää ottaa pois seinästä noin 45min kohdalla. Koska se voi ylikuumentua. 

- Lopputulos!

- Toisena vertailussa on Philipsin todella vanha kiharrin. Tämä kyseinen masiina on kyllä monikäyttöisempi kuin vain kiharoihin. Nimittäin tämän laitteen mukana on aikoinaan tullut kolme tuollaista osaa mitkä voi liittää itse laitteeseen nimittäin: kreppirauta, josta saa palaset vaihdettua toisin päin niin suoristimen ja kaksi eri kokoista kiharrin päätä. Tässä itse vertailussa on tämä isompi kiharrin-osa. Monikäyttöinen laite ja ollut jo monta vuotta ihan mun lemppari kiharrin. 





- Kyseisessä kihartimessa ei ole mahdollista vaihtaa astelukuja eikä tiettyä aika rajaa ole. Joten tällä saa aina arpoa, onko kihara jo kunnolla kihartunut ja onko laite edes tarpeeksi lämmin. Tässä näkee tämän vanhanaikaisuuden. Mut tämä monitoimi laite on kumminkin huipputehokas iästään huolimatta! Aikaa kylläkin mulla meni tällä laitteella tehdessäni se 30min puoleen päähän. Joten koko päähän menee 1h, joka sinäänsä jos on kiire niin on huonompi homma... 
(Plussat): Tehokas! Tekee arkiset kuin juhlallisetkin kiharat (Pienellä kiharrus-osalla) . Muutenkin monipuolisuus. Käsi ei puudu kiharoita tehdessä! 
(Miinukset): Lämpenee todella hitaasti. Kiharan kärkeä ei saa ikinä kiharrettua vaan se jää suoraksi. Kiharat eivät pysy, vaikka laittaisi kilon lakkaa.

- Lopputulos!

- Kun kiharat ovat kummaltakin puolelta täysin valmiita niin pistän tätä Wellan hiuslakkaa, joka on mulla ultra strong:ina. Koska musta tuntuu aina, että hiuslakka ei ikinä pidä mun hiuksia siinä kuosissa miltä ne ovat aluksi näyttäneet. Tämän avulla kiharat kyllä pysyvät tai ainakin, jos tekee tuolla punaisella ja laittaa lakkaa niin pysyvät todella hyvin vielä seuraavallekkin päivälle nukkumisenkin jälkeen. Purkin kyljessä luvataan luotettavaa, pitkäkestoista, ultravahvaa pitoa. Sekä ei tee hiuksia kuiviksi, eikä jätä hiuksia tahmaisiksi, auttaa suojaamaan UV-säteilyltä ja helppo kammata pois. Allekirjoitan noista kohdista kaikki! Paitsi tuosta, että auttaa suojaamaan UV-säteilyltä, niin en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mutta hyvää lakkaa on ollut ja muistaakseni todella halpaa, vaikka pullo onkin 400ml. Sekä itse ainakin tykkään tuoksusta, kun yleensä aiemmat hiuslakat mitä olen käyttänyt niin ovat tuoksuneet enemmänkin hyttysmyrkylle kuin hiuslakalle niin tämä tuoksuu mun mielestä hyvälle! 
  
- Lopputulos kummankin osalta näkyy tässä! Aikaa meni yhteensä 45min kiharoiden suhteen, mutta muuhun säheltämiseen ja toisen kihartimen lämpenemiseen kului yhteensä kaiken kaikkiaan 1h. Itse pidin kummastakin lopputuloksesta. Kumminkin itse tykästyin arkea ajatellen vasemman puoleisiin kiharoihin, vaikka ne veivätkin enemmän aikaa! Eli vasemman puoleiset on tehty jälkimmäisellä Philipsin monitoimi kihartimella ja oikean puoleiset on tehty Pro Beauty Tools:n kihartimella. Mutta tykkään itse esim. juhlia ajatellen enemmän sitten oikean puoleisista kiharoista. Koska korkkiruuvit, jotka ovat pysyvät sekä napakammat kuin vasemman puoleiset. Tykkään kumminkin kummistakin, mutta kummissakin on omat puolensa.

Toivottavasti tykkäsitte ja tälläistäkään postausta ei ole ennen multa nähty! Muutenkaan en oo ennen kauheasti puhunut mun hiuksista yms. Joten taas jotakin uutta, heh!

~Moikka ja ens postaukseen~

2 kommenttia: