sunnuntai 25. lokakuuta 2015

~We could stay young forever~

~'Cause I don't know where you're going,
but do you got room for one more troubled soul?
I don't know where I'm going,
but I don't think I'm coming home and I said.
I'll check in tomorrow if I don't wake up dead.
This is the road to ruin
and we're starting at the end~
-Fall Out Boy - Alone Together-

Mooi!
Mulla ei varmaan ikinä oo ollut näin kipeet käsilihakset, mitä mulla on nyt! Olin nimittäin ensimmäistä kertaa elämässäni eilen kunnolla salilla. Kiitos Hannan tuli siitkin nyt innostuttuu ihan kunnolla! Pitää nyt ensi viikon aikana saada hommattua salikortti jollekkin salille, koska en oo nyt hetkeen ollut mistään urheiluun liittyvästä näin innoissani. Nimittäin mun innostus tanssin suhteen lopahti viime viikon tiistaina kuin seinään. Syynä siihen se, että meillä on joulukuun alussa joulunäytös ja meillä on tällä hetkellä sijainen, joka ei näköjään suostu treenaamaan meidän kanssa joulunäytös-sarjaamme. Joten ei treenata seuraavaan 3 viikkoon? sitä meidän näytös-sarjaa ollenkaan! Se on sitten vähän huonompi homma, että kuka muistaa mitäkin siitä sarjasta. Koska meijän aiempi opettaja lähti ulkomaille ja meillä vaihtui kokonaan meidän oma opettaja toiseen meidän viralliseen opettajaan. Olipa vaikeasti selitetty. Siis meidän tanssiryhmällä on periaatteessa kaksi opettajaa ja meillä on ollut tähän asti toinen niistä ja sitten kolmen viikon päästä meille tulee tämä meidän toinen opettaja. Mutta tässä välissä on sijainen...
Meille palautettiin viime viikon keskiviikkona vihdoinkin meidän koeviikon kokeet. Ei ensimmäinen koeviikko huonosti mennyt! Mähän oikeasti pelkäsin mun matikan ja englannin puolesta etten pääsisi niistä läpi. Onneksi huoli oli turhaa, nimittäin sellaiset neutraalit numerot tuli. Englannista tuli 7 (joka oli sama kuin yläasteella ja mun todistuksen ainoa häpeäpilkku), historiasta ja matikasta tuli 8 (kummatkin tippuivat yläasteelta... Historia on ollut aiemmin 9, mutta nääh! Matikkahan mulla on aina ollut 10... Mutta mä oletin uusintaan menemistä, koska siinä kokeessa en muistanut mistään mitään! Hyvä, että sentään pluslaskuja osasin laskea), liikunnasta ja ruotsista tuli 9 (liikunta nousi verrattuna yläasteeseen, siinäs näitte yläasteeni liikunnan opettajat, kyllä mä siellä tunneilla ihan 9 arvoisesti olen! Ruotsi pysyikin sitten samana, mitä oli yläasteellakin) ja viimeisimpänä muttei todellakaan vähäisimpänä kemiasta 10. Alkutunneista, kun kemia alkoi niin mulle tuli heti ikävä mun yläasteen kemiaa, mutta eipä ole enää ikävä niille tunneille! Koska lukiossakin sain paremman numeron kemiasta kuin koskaan yläasteen aikana! Oon tyytyväinen koeviikon tuloksiin, mutta toivon että seuraavalla koeviikolla menisi vieläkin paremmin, koska ei mulla ole paljoakaan aineita mistä olisi kokeita ja muutenkin helpot aineet tässä jaksossa (matikka, äikkä, mantsa ja yhteiskuntaoppi).
Mutta mennäampi tämän päivän postauksen aiheeseen! Joka liittyy musiikkiin. Mä en kauheesti osaa kuvailla mun musiikkimakua, koska se on niin laaja! Mä tykkään monen tyyppisestä musiikista ja haluan nyt jakaa teille mun Top 10 lempibiisiä! Ensimmäiset kolme kappaletta on mun tämän hetkisijä lempikappaleita ja loput sitten ovat kappaleita, joista olen pitänyt jo pitkään! Enkä vaan ole kyllästynyt niihin millään.
Aloitetaas...




~1. Imagine Dragons - Demons~
- Mä oon jo kesän 2014 lopulta asti pitänyt Imagine Dragons:n musiikista, vaikka en ole mitenkään sitä hehkuttanut. Arskakin vasta 9lk lopussa taisi tajuta sen, että pidän kyseisen bändin musiikista hyvinkin paljon. Ennen kuuntelin heiltä ehkä noin kolmea biisiä pelkästään eli Radioactive, Shots ja  juurikin tämänkin hetkistä lemppariani Demons:a, jonka olen nyt taas löytänyt uudelleen! Nykyään tuleekin vähän laajemmin heidän musiikkia kuuneltua kuin vain noita kolmea.

~2. Fall Out Boy - Just One Yesterday~
- Kyseisen bändin tuotantoa on tullut aikaisemmin kuunneltua vain ohi mennen! Mutta nyt, kun olen kuunnelut ainoastaan ystäväni kokoamaa soittolistaa, jossa Fall Out Boy bändin biisejä on suhteellisen paljon. Niin pari kappaletta on noussut mun ihan lemppareiksi. Nimittäin juurikin tämä kappale, jonka olen tähän linkannut. Harvoin tykästyn, johonkin kappaleeseen näinkin paljon! Tämän kappaleen pitää soida joka aamu ainakin 5 kertaa ennen, kun lähden kouluun! Se on vaan se juttu.


~3. Jimmy Eat World - The Middle~
- Samalta soittolistalta olen myös tykästynyt tähän kappaleeseen. En ollut ikinä kuullutkaan kyseistä kappaletta tai esittäjää, mutta ensiksi huomioni herätti rytmi. Mä oon muutenkin todella tarkka siitä, mitä kuuntelen! Pitää olla hyvät sanat tai sitten hyvä rytmi. Tässä pätee ainakin rytmi. 

~4. Sia - Chandelier~
- Sia on ollut pitkään jo mun yksi lempilaulajista. Kumminkaan mikään muu biisi kuin tämä ei ole saanut mua niin vakuuttuneeksi. Tämän kappaleen taustalla on mulle ittelleni paljon asioita, jotka ovat jotenkin helpotteuneet tämän biisin kautta. En mä osaa selittää, mutta jos joku myös tekee ns. sillälailla, että miettii aina tiettyä juttua tai henkilö jonkun kappaleen soidessa niin varmaan ymmärtää, mitä haen takaa. Tämä biisi on muutenkin mulle tärkee ja osasin silloin joskus tämän kappaleen musiikkivideossa tanssivan Maddie Ziegler:n tanssiliikkeet, mitkä hän tanssii kyseisellä musiikkivideolla. Mutta taidot on mennyt minulla kylläkin jo ruosteeseen... Voisin taas harjoitella ne, että muistaisi koko sarjan ulkoa.


~5. David Guetta - What I Did For Love~
- Mä oon tykännyt David Guettan musiikista pitkään! Tänä kesänä sitten sain vihdoin ja viimein nähdä hänetkin livenä siellä Weekendissä. Mä tykkään muutenkin David Guettalta todella monista biiseistä, mutta tämä What I Didi For Love on kolahtanut muhun ehkä pahiten. Nimittäin oon kuunnellut tätä niin paljon ja siltikään en kyllästy! Vaikka mä oon sellanen, joka kuuntelee yleensä kyseisen kappaleen kerralla puhki ja sen jälkeen ei voi enään sietää sitä. Mutta tämän kanssa ei ole onneksi käynyt niin.

~6. Norlie & KKV - Ingen Annan Rör Mig Som Du~
- Ruotsin kielisestä musiikista on tullut mulle nyt lukion alettua jonkinlainen pakkomielle! Mulla on sellaiset tietyt viisi kappaletta, joista yksi on kylläkin coveri niin niitä tulee kuunneltua kerta toisensa jälkeen. Mutta niin kuin varmasti jotkut ovat tajunneet, että olen todella paljon hehkuttanut yläpuolella olevaa kappaletta. Kappaleen rytmi on täydellinen ja tykkään sanoista aivan tajuttomasti. Vaikka kappaleen aihe ei olekkaan mikään perus rakkauslaulu tai perus onneton ero laulu, niin tykkään silti todella paljon. Vaikka en kyllä itse pysty kauheasti samaistumaan laulun sanoihin, mutta kumminkin!



~7. Ed Sheeran - All Of The Stars~
- Kaikki, jotka on jo jonkisen aikaa mun blogia lukenut niin aivan varmasti tietävät, että Tähtiin kirjoitettu virhe on mun lempielokuva. Sekä mä rakastan sen elokuvan soundtrackiä! Silloin 2014 kesänä, kun se elokuva tuli leffateattereissa niin kuuntelin lähes pelkästään sen elokuvan kappaleita. Mä kulutin niistä todella monet kappaleet ihan puhki esim. Charli XCX-Boom Clap-kappaletta en voi edes enää kuunnella ilman sellaista kyllästymisen tunnetta. Mutta on ehkä kolme kappaletta, jotka on kuluttamisesta huolimatta edelleen sellaisia, joista tykkään hyvin paljon! Juurikin tämä yläpuolella oleva on yksi niistä, samoin kappaleet Not About Angels & Wait. Muutenkin tykkään Ed Sheeranin musiikista silloin, kun kaipaan jotain hidasta musiikkia.

~8. Robin - Onnellinen~
- Mähän oon jonkin tasoinen Robiner, haha! Oon kuunnellut ihan siitä lähtien, kun Robin julkaisi sen ensimmäisen biisinsä eli Frontside Ollien. On tosi harvoja kappaleita joista en pidä Robinilta, niitäkin on ehkä ainoastaan noin 4 kappaletta. Oli myös tosi vaikea päättää kolmen biisin välillä, minkä tähän postaukseen laitan (Kuvitellaan, Onnellinen ja Erilaiset). Kunnes sitten tajusin, että mikä kappale silti on ollut kaikkein tärkein siitä lähtien, kun kyseinen kappale julkaistiin. Joten päätös oli sitten helppo eli Onnellinen. Aluksi silloin, kun tämä julkaistiin niin kuuntelin tätä lähes kokoajan. Kunnes tästä tuli yksi mun vihatuimmmista biiseistä, jonka syytä en ala selittämään. Silloin mulle koko biisin merkitys muuttui ihan täysin, kunnes sitten Aapo sai mut taas tykkäämään tästä biisistä. Ja se tykkääminen on jatkunut tähän päivään asti! Tähänkään en kyllästy siis millään!


~9. P!nk - Try~
- P!nk:n musiikkia kuuntelin todella paljon sellaisena ala-aste ikäisenä, koska sitä tuli melkein koko ajan The Voicelta #jonneteimuista. Nykyään koko The Voice kanavaa ei edes enää ole tai no sen kanavan numero on vaihtunut, nimi muutettu ja sieltä ei tule enään musiikkia. Kumminkin P!nk:n biiseistä jouduin myös päättämään kolmen biisin väliltä, että minkä mä tähän postaukseen upotan (Try, Fuckin' perfect & Who knew) Kumminkin tässäkin vaiheessa tajusin, että mikä kappale on ollut se joka on kerta toisensa jälkeen saanut Millan sieltä pimennosta nostettua taas elämän tielle. Meneepä taas deepiksi, mutta kumminkin. Monta kertaa, kun olen ollut toivoton ja on tuntunut siltä, että millään ei ole merkitystä minkään asian suhteen. Niin jollain ihme keinolla tämä biisi on saanut mut aina yrittämään uudelleen ja tajuamaan sen, että ei elämä ole niin mustavalkoista. 

~10. SANNI - Me Ei Olla Enää Me~
- Sanni on ollut aina mun lempi suomalainen naislaulaja. Siinä äänessä on jotakin ja se vetoaa muhun. Sanniltakin tykkään lähes kaikista kappaleista, mutta ainoastaan yhdellä kappaleella on todellinen merkitys minulle. Jos joku nyt miettii, että oonko eronnut tai joskus eronnut, koska tämähän kappale käsittelee eroamista yms. Niin heti alkuun 1. En ole eronnut 2. Mulle tämän biisin taustalla on ystävyys 3. Ja se miten pahasti voi toisen tunteilla leikkiä ja miten voi mennä välit niin pahasti ettei toista voi edes enää katsoa silmiin. Vaikka vuosia on mennyt niin silti tämä biisi saa oikeasti miettimään ja tämä henkilö kenestä tässä "puhun" niin aika varmasti tunnistaisi itsensä, jos lukisi tämän ja kuuntelisi kyseisen kappaleen. Taas liian deep...


Tälläinen postaus tällä kertaa, ehkä nyt sai jonkinlaisen käsityksen minkälaista musiikkia mun musiikkimakuun kuuluu. Niin kuin varmasti huomasi, että laidasta laitaan mennee, englannista ruotsiin ja suomeen, pop punkista electroon ja rauhalliseen. Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti