torstai 15. lokakuuta 2015

~Viimeinen sanani ja se on ei~

~Mikään ei tätä ikävää poista,
hän on kohta jo kuusitoista ja hän
tietää ettei taiat auta.
Hän huutaa päästä mut ulos jumalauta~
-Sanni - Ei-

Mooi!
Syyslomaa on vielä onneksi 3 päivää jäljellä. Mun puolesta loma voisi jatkua vielä ainakin viikon, koska mulla on tuo äikän kirja, joka pitää olla kolmen viikon päästä luettu? niin todella pahasti kesken! Mun tarkoituksena oli, että olisin lukenut tuon kirjan puoleen väliin eli 300 sivulle tämän loman aikana. Mutta taitaa jäädä haaveeksi, koska olen nyt sivulla 140 ja yli puolet puuttuu tohon 300 sivuun... Noh, ehkä arkena tulee luettuu tuo loppuun. Tai sitten se jää viimeiselle illalle. Oon kiitollinen, että tuo on sentään jotenkin kiinnostava! Mä otin vaihtoehdoista sen pisimmän eli 607 sivuisen Ystävät hämärän jälkeen. Mutta todellakin mielummin tuo kuin Populäärimusiikkia Vittulajänkältä, joka jouduttiin 9lk syksyllä lukemaan! Se oli aivan järkyttävän tylsä ja mua käy niin sääliksi niitä, jotka ottivat sen luettavakseen. Voi Ananas parkaa, haha!
Tulin siihen tulokseen viime postauksen julkaisun jälkeen, että tästä lähtien postailu päivänä toimii sunnuntai perjantain sijasta. Koska en ikinä saanut postausta julkaistua perjantaina niin parempi siirtää se sitten sunnuntaille, jolloin postaus tulee 90% varmemmin kuin perjantaina! Paitsi nyt syysloma ja sitten joulukuu on poikkeavia, koska nyt syyslomalla tulee kaksi postausta, tämä ja sunnuntain postaus. Ja sitten joulukuussa tulee kaksi postausta viikossa jouluaattoon asti, maanantaisin ja sunnuntaisin. Näin ainakin oon nyt suunnitellut.
Tänäänkin postauksen aihe on pikkuisen erilaisempi kuin ennen. Nimittäin mä vastailen eri haasteissa esiintyviin eri kysymyksiin. Taas saatte kuulla/oppia minusta jotakin uutta. Mennään postaukseen!
Aloitetaas...


1. Nukutko kaapin ovet kiinni vai auki?
- Ehdottomasti kiinni! Mä jopa keskellä yötä voin mennä laittaa kaapin ovet kiinni, jos huomaan niiden jääneen auki jostakin kumman syystä.


2. Otatko shampoo- ja hoitoainepullot hotellista?
- En, niitä on niin turha ottaa mukaan, koska ne ovat sellasia pieniä.


3. Mikä on sun lemppari mäkki tai heseateria?
- Mäkissä kananugetti-ateria ja hesessä se perus hampurilais-ateria. Mutta nyt mä oikeesti lopetan näissä pikaruokapaikoissa käymisen. Hyvä esimerkki on Subway, joka alkaa olemaan liiankin tuttu paikka...


4. Ootko varastanut ikinä tiekylttiä?
- En? Tähänkin sellainen, miksi olisin?


5. Tykkäätkö käyttää post it -lappuja?
- Ei mulla tule oikeen käytettyy, vaikka ostaisinkin post it-lappuja? En oikeastaan tiedä miksi? Voi kylläkin johtua siitä, että kirjoitan kiakki muistiin puhelimeen.


6. Leikkaatko kuponkeja talteen ja jätät ne käyttämättä?
- Meille ei tuu kotiin ikinä mitään kuponkeja yms. Joten jos ne alennus/kuponkijutut on puhelimessa, niin kyllä ne tulee käytettyä.


7. Kumpi hyökkäisi mieluummin kimppuun: iso karhu vai ärtynyt ampiaisparvi?
- Toistaalta ja toisaalta. Koska saisin aika varmasti allergiakohtauksen ampiaisista, joten voisin kuolla niiden pistoksiin. Toisaalta mä saisin jonkun paniikkikohtauksen ison karhun suhteen, niin en pystyisi esittämään kuollutta, joten kuolisin siinäkin tilanteessa. Valitsen kumminkin ampiaiset.


8. Onko sulla pisamia?
- Eipä oo, eikä tuu!


9. Hymyiletkö aina kuvissa?
- Kyllä mä yleensä hymyilen, mutta en ihan aina.


10. Mikä ärsyttää eniten?
- Ehkä eniten se, että sovituista asioista ei pidetä kiinni...


11. Lasketko askelia kävellessä?
- Välillä, varsinkin jos meen portaita ylöspäin niin silloin. Mutta muuten en.


12. Tanssitko ilman musiikkia?
- Onnistuu ilman musiikkiakin. Aika usein ensiksi treenaan ilman musiikkia ja sitten musiikkiin lasken kaikki liikkeet yms.


13. Kuinka monet päikkärit olet nukkunut tällä viikolla?
- En yhtiäkään, koska muuten mä en nuku öisin.


14. Kuinka iso sänky sinulla on?
- 90cm leveä, tietääkseni.


15. Onko OK että pojat käyttää meikkiä?
- On Ok! Mulle on aivan sama kulkeeko pojat kadulla ilman meikkiä vai meikillä, sama juttu kuin tytöilläkin.


16. Katsotko piirrettyjä?
- Nykyään en katso, en ees muista milloin olisin viimeksi katsonut piirrettyjä! Varmaan joskus pari vuotta sitten.


17. Inhokkileffa?
- Mä en tiiä, mikä mua jäi hiertää siitä Papertown leffasta, mut se on ehkä mun inhokkileffa.


18. Mitä juot iltapalan kanssa?
- Vettä, koska en juo maitoa.


19. Minkän dipin otat nugettien kanssa?
- Mä oon tylsä ja nirso, niin en ota mitään dipiä. Jos otan niin sekin menee yleensä Heinille.


20. Mikä on sun lempiruoka?
- En haluisi vastata tähän perus tylsästi, että pizza yms. Mutta mun lempiruoka on salee tortillat.


 21. Mitä elokuvia voit katsoa monta kertaa kyllästymättä?
- Kauhuleffoista varmaankin Mama ja rakkausleffoista, joista en ihan hirveesti yleensä pidä niin Tähtiin kirjoitettu virhe.


22. Viimeinen ihminen jota halasit?
- En oo nyt ihan varma, mutta varmaan Aapoa. 


23. Ootko ollut partiossa?
- En ole, eräjormailu ei oo ehkä ihan mun juttu. Kuvitelkaa mut tuonne, jonnekki metsään... Mä en tulisi varmaan hengissä edes takaisin, heh!


24. Suostuisitko lehden kansikuvaan?
- En mä varmaan, paitsi sitten pitäisi olla todella, todella onnistunut kuva!


25. Koska viimeksi kirjoitit käsinkirjoitetun kirjeen?
- Mä en edes muista... Varmaan viimeksi 2014 kesällä Aapon synttärilahjan yhteydes kirjoitin sille "kirjeen". 


26. Paras aamupala?
-Mansikkajugurtti ja murot, toi on se millä Millan aamu lähtee täydellisesti käyntiin! Ainakin yleensä.


27. Kuinka monelta menet nukkumaan?
- Arkisin 22.30-01.30 | Viikonloppuisin 23.30-02.00


28. Oletko laiska?
- Olen tiettyjen asioiden suhteen. Mutta sitten jos oon jostakin kiinnostunut (koulujutuista en ole kiinnostunut, mutta koen itse niin, että niiden koulujuttujen tekeminen on mun velvollisuus) niin saan asiat todella nopeasti ja kivuttomasti tehtyy. Muuten olen kyllä laiskuudesta täydellinen esimerkki.


29. Mikä on sun kiinalainen horoskooppi?
- Näköjään tiikeri. Lukemani perusteella aika hyvin kuvaa mun luonnetta/persoonaa yms.


30. Kuinka monta kieltä osaat puhua?
- Osaan puhua suomea, ruotsia, Millan omaa kieltä, englantia ja ymmärrän (nykyään kyllä heikosti) espanjaa. Eli osaan puhua 4 kieltä ja yhtä ymmärrän.


31. Ootko tilannut mitään lehteä?
- Joskus pienenä oon tilannut Koululaista ja 6lk-7lk tilasin Demiä.


32. Legot vai dublot?
- Dublot, vaikka pienenä mun pikkuveljen legot oli mulla kovemmassa käytössä kuin hänellä itsellään. Mä olin se joka aina rakensi kaikkien lego ukkeleiden linnat ja laivat jne.


33. Oletko itsepäinen?
- Kyllä olen, jos olen jostakin asiasta vahvasti jotakin mieltä niin olen hyvin itsepäinen saadakseni juuri sen asian juuri minun tavallani läpi. Mutta vaikka mä olenkin itsepäinen, niin kyllä osaan olla joustavakin!


34. Putous vai Posse?
- Ennen ehkä Putous, mutta nykyään Posse, koska Duutsonien HP *-*


35. Katsotko saippuasarjoja?
- Salkkareita aina välillä, mutta mulla on mennyt lievästi sanoen maku koko sarjaan, koska ne jutut menee niin yli! Oon itse katsonut Salkkareita 4 vuotiaasta lähtien ja koko sarjan rakenne on muuttunut niin paljon, että huuhuh! Kaipaan niitä vanhoja Salkkareita... Uutta päivää katson joka ma-ke. Nykyään tykkään Uudesta Päivästä paljon enemmän kuin Salkkareista, vaikka olen aina kuvitellut että mikään ei tulisi menemään Salkkareiden ohitse. Nyt on niin kylläkin käynyt!


36. Pelkäätkö korkeita paikkoja? 
- En, mutta jos joudun liikkumaan jossain korkeella niin silloin peloittaa. 


37. Laulatko autossa?
- Kyllä mä yleensä, jos tiedän biisin. Mutta silloinkin se on enemmänkin hyräilyä, etten mitään lauluesitystä ala pitämään. 


38. Laulatko suihkussa?
- En. Olenko jotenkin erilainen, kun musta tuntuu että kaikki laulaa suihkussa? Mutta ei mulla tule edes mieleen alkaa laulamaan, kun käyn suihkussa?


39. Tanssitko autossa?
- Hei mä tanssin vaikka puussa, jos se on sen kappaleen arvoista.


40. Ootko käyttänyt asetta?
- Tietenkin, mitä te oikein kuvittelitte? Tuollahan mä hiihtelen ase takataskussa. 
Oikeasti, en ole.


41. Milloin viimeksi sinusta otettiin kuvia?
- Asukuvia musta otettiin viimeksi lauantaina, mutta salakuvia taisi ottaa viimeksi maanantaina Roosa!


42. Onko sinun mielestä musikaalit hyviä?
- Riippuu musikaalista, mutta yleensä joo.


43. Onko joulu stressaavaa?
- On, varsinkin siinä kohtaa, kun yrität kysyä poikaystävältäsi "Mitä haluat lahjaksi?" ja tyypin vastaus on se, että "En mä tiiä" yms. Siinä kohtaa se on stressaavaa, hah!


44. Mikä haluaisit olla isona?
- Haluaisin olla lääkäri ja siitä erikoistua joko kirurgiksi tai oikeustieteenlääkäriksi. 


45. Uskotko aaveisiin?
- Kyllä mä uskon omalla tavallani. En oikein osaa selittää miten niihin uskon, mutta uskon niin sanotusti henkiin.


46. Onko sinulle tullut déjà-vu - tunnetta?
- On! Tulee liiankin usein. Joskus jopa pelottavankin usein.


47. Syötkö vitamiineja?
- Kyllä, koska en saa tarpeeksi vitamiineja ja sun muita syömästäni ruuasta.


48. Käytätkö tohveleita?
- Juu talvisin ja silloin kun lattia on kylmä.


49. Käytätkö kylpytakkia?
- Jep!


50. Millainen pyjama sinulla on nyt?
- Harmaa toppi ja Iida-Marialta joululahjaksi saadut shortsit.


51. Ensimmäinen konsertti, jossa kävit kun olit pieni?
- Ensimmäinen konsertti, jossa pienenä kävin taisi olla Anna Abreun joku keikka.


52. S-market, K-market vai Lidl?
- S-market, koska se on meidän lukion vieressä.


53. Nike vai Adidas?
- Mä en ole ikinä tykännyt Adidaksen urheiluvaatteista yms. Joten Nike!


54. Juustopallot vai perunalastut?
- En voi sietää juustopallojen hajua enkä makua! Perunalastut vie 100-0.


55. Pähkinät vai auringonkukan siemenet?
- Pähkinöille olen todella pahasti allerginen ja auringonkukan siemeniä en ole koskaan maistanut. Joten en oikein voi sanoa kumpaakaan.


56. Lempilehtesi?
- Mä en lue kauheasti lehtiä, hups! Mut varmaan joku Demin tyylinen?


57. Oletko käynyt tanssitunneilla?
- Ihan 4 vuotiaasta lähtien olen käynyt tanssitunneilla. Oon nyt tanssinut jo 12 vuotta. Eri tyylejä kylläkin vaihdellen. Mutta Show-tanssi on se mun juttu! Ei kylläkään se meidän liikkaopen vetämä "show-tanssi" ollut mun juttu, koska se ei mitään show-tanssi ollut nähnytkään! 


58. Osaatko laittaa kielesi rullalle?
- Osaan.


59. Oletko voittanut joskus tanssikilpailuissa?
- Juu, joskus pienenä.


60. Oletko koskaan itkenyt onnesta?
- Kyllä olen ja monesti. Meitsi on kunnon itkupilli. Paitsi nykyään en itse läheskään niin usein kuin joskus ennen!


61. Poltatko säännöllisesti suitsukkeita?
- En suitsukkeita, mutta tuoksukynttilöitä kylläkin.


62. Lempipehmolelusi?
- Lammas, josta on tullut jonkinlainen inside-läppä.


63. Kenen keikalle haluisit mennä?
- Armin Van Buuren, Robinin, Imagine Dragons (Ne tulee kaikalle tammikuussa Suomeen, enkä pääse sinne... Ei ketuta ei...) tai David Guettan.


64. Kenen keikalla olit viimeksi?
- Weekend-festivaaleilla. Ja siellä viimeisenä näin Aviciin esityksen.


65. Tee vai jäätee?
- Tee, koska en ole koskaan maistanut jääteetä...


66. Tee vai kahvi?
- Tee, koska en voi sietää edes kahvin tuoksua, siitä tulee pääkipeeksi.


67. Mars vai Snickers?
- Mars, koska Snickersissä on pähkinää, joten olen allerginen sille.


68. Osaatko uida hyvin?
- Iha perus, en todellakaan ole mikään huippu uimari niinkuin Hanna! 


69. Osaatko pidättää hengitystä siten, että ET pidä nenästä kiinni?
- Osaan.


70. Oletko kärsivällinen?
- Tiettyjen asioiden suhteen kyllä, mutta joidenkin asioiden suhteen en todellakaan! Esim. aikaansaamattomuuden suhteen olen hyvin kärsimätön! Sen kaveritkin on huomannut, että siinä kohtaa menee Millalla hermo todella nopeasti.


71. DJ vai bändi hääesiintyjänä?
- Ehdottomasti DJ!


72. Oletko voittanut joskus arvonnassa?
- Juu, joskus jonkun postikortin.


73. Musta vai vihreät oliivit?
- Päästään taas tähän Millan nirsouteen eli en siedä kumpiakaan! Oliivit on mun yökötyslistalla numerolla 2.


74. Osaatko kutoa tai virkata?
- Kyllä, kumpiakin luonnistuu.


75. Kuinka monen tyynyn kanssa nukut?
- Periaatteessa yhden, mutta lammas toimii toisena tyynynä aina välillä.


76. Oletko koskaan ollut ulkomailla?
- Olenhan minä Ruotsissa ollut ainakin 4 otteeseen, Venäjällä kerran, Norjassa pari kertaa ja Thaimaassa 4-5 kertaa ollut.


77. Mitä soittimia soitat?
- Bassoa osasin joskus soittaa, mutta jos mulle nyt annettais basso ja sanoittaisi, että soitappa. Niin ei ehkä mikään mahtava soolo onnistuisi.


78. Onko sun aina pakko saada tahtosi läpi?
- Ei ole, mä osaan joustaa. Pienempänä oli aina pakko saada juuri minun tahto läpi, mutta olen kasvanut tästä kolmosluokkalaisesta ulos. Hyvä Milla, olen ylpeä sinusta!


79. Kuinka monta serkkua sulla on?
- Mulla on 9 serkkua + yhden serkun lapsi, joka sanoo mua serkuksi joten oikeesti mulla on 9, mutta meidän omalla systeelmillä 10. Äidin puolelta 5+1 ja isän puolelta 4.


80. Haluatko joskus lapsia?
- Juu, mutta juurikin panosanalla JOSKUS.


81. Mikä on sun lempiväri?
- Mulla on monta lempiväriä, mutta viininpunainen, tummansininen, musta, harmaa, valkoinen, armeijan vihree ja vaalean beige.


82. Kaipaatko ketään juuri nyt?
- Juu...


83. Jotain hauskaa mitä sulle on tapahtunut eskarissa?
- Hei, mä en edes muista mun eskari ajoista mitään. Muistan niinku ainoana asiana sen, että mun paras kaveri oli Konsta niminen poika. Mutta en todellakaan muista eskari ajoilta mitään muuta. 


84. Minkälaiset ovat unelmien hiuksesi?
- Pitkät suorat blondit hiukset. Tätä unelmaa yritän parhaillani toteuttaa.


85. Lempinimi, jolla vain perheesi kutsuu sinua?
- Mamilla, älkää todellakaan kysykö miksi... Johtuu kai mun ja mun pikkuveljen liian samanlaisista nimistä.


86. Onko sinulla outoja tapoja?
- Oi niitä löytyisi listaksi asti. Olen tänne blogiin joskus postauksen oudoista tavoistani tehnytkin, johon pääsee tästä


87. Onko sinulla mitään fobioita?
- Mun fobia on se, että pelkään ahdistumista. Tästä en sen enempää ala selittämään, ehkä joskus siitä saatan postauksen tehdä.


88. Mitä pakkoliikkeitä sinulla on, kun olet hermostunut?
- Naputtaa kynsillä pöytään.


89. Millä puolella sänkyä nukut?
- Vasemmalla puolella, katse kohti ovea!


90. Mikä oli ensimmäinen pehmolelusi ja mikä sen nimi?
- Ensimmäinen pehmoleluni oli nukke, jonka nimi oli Julia.


91. Mitä kauneussääntöä pidät tärkeänä muttet ikinä muista itse toteuttaa?
- Pese hiukset haalealla vedellä! Mitä Milla tekee, pesee hiuksensa niin kuumalla vedellä kuin itse vain kestää.


92. Mitä outoja tuoksuja rakastat?
- Mä rakastan sitä tuoksua, mikä kynttilästä tulee kun sen sammuttaa.


93. Mitä ilman et voi poistua talosta?
- Ilman ponnaria ja avaimia.


94. Korot vai lättänät kengät?
- Lättänät arkikäytössä ja korot juhlissa.


95. Oletko koskaan käynyt lähellä kuolemaa?
- Olen! Olen liian monta kertaa melkein jäänyt auton/bussin/rekan alle.


96. Viikon paras biisi?
- Robin ft. Sanni - Miten eskimot suutelee?


Tälläinen postaus tällä kertaa! Mä yhdistin monesta eri kysymy-haasteesta näitä kysymyksiä yhteen, joten näitä kysymyksiä ei ole mistään suoraan kopioitu. Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti