sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Syyskuu

~Sä et oo sanonut viel mitään,
mut mä tunnen sen.
Saatoin olla ainoastaan vainoharhainen,
vainoharhainen~
-Gasellit ft. Kasmir - Vainoharhainen-

Mooi!
Postaus on kaksi päivää myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Viime viikko kului pelkästään koulukirjojen parissa, koska koeviikko. Näköjään tuli selvittyä siitäkin ja ehkä hieman viisaampana kohti seuraavaa koeviikkoa. Opin ainakin kaksi asiaa 1. Milla lue joka englannin kappaleen jälkeen sanat niin hyvin päähäsi ettet tuskaile niitten kanssa 4 päivää putkeen, etkä siltikään muista yhtäkään! 2. Milla älä pidä itsestään selvyytenä sinun matematiikan osaamistasi. Tai sitten pidät, mutta sitten sun pitää rauhoittua ennen koetta. Okei meillä oli kyllä pikkuisen mielenkiintoinen kokeen aloitus matikan suhteen. Mutta en voi sitä syyttää siitä, että joudun viemään salee matikan uusintaan. 
Koeviikko meni mun mielestä muuten ihan hyvin. Englanti meni miten meni, en oo ikinä ollut hyvä englannissa. Jos olisin silloin pienenä kolmosluokkalaisena ollut edes hitusen verran kiinnostuneempi siitä kielestä, voisin olla nyt ihan hyväkin englannissa. Mutta no nyt mennää tällä osaamisellani, mikä mulla nyt on. Kai se tästä vielä jossain vaiheessa ajan kanssa kehittyy. Ruotsi meni hyvin, odotan ihan hyvää numeroa siitä kokeesta. Matikka ei mennyt hyvin, mutta se mennään sitten uusimaan. Virheistä oppii, nyt osaan ainakin kantapään kautta kaiken, mitä tossa pitkän matikan ykköskurssin kirjassa on! Hissa meni tosi hyvin tai ainakin oletan niin, koska sain kirjoitettuu ihan hyvin ja sekin mitä en tiennyt niin meni arvaamalla oikein. Okei, ehkä pieni virhe tapahtu siinä etten kirjoittanut kuin parin kohtaan vuosilukuja eli niitä olisin voinut tunkee vähän enemmän tekstin sekaan, mutta jaah! Meijän hissan ope on toivottavasti armollinen mua kohtaan. 
Mulle kuuluu nyt hyvää, onneksi. Koska olin pari päivää aika sad tuon matikan kokeen suhteen. Huomenna alkaa uusi jakso ja oon niin ilonen siitä, että lukkarissa on vain matikkaa, fysiikkaa, mantsaa, äikkää ja musiikkia. Itsenäisesti vielä sitten yhteiskuntaoppia, mutta se on onneksi niin yksinkertaista, että ehkä mä selviän!
Mulla jäi viime kuussa väliin kokonaan kuukauden suosikit, koska mulla ei ollut kauheesti mitään suosikkeja elokuussa. Joten korjataans nyt heti asia! Mennään postaukseen.
Aloitetaas...



 | 1. MacBook Pro |
- Ekana on mun elokuussa saama uusi tietokoneeni. Vanhemmat lukijat muistaa varmasti mun mustan Samsungin koneen, jossa oli kannessa punaisia sydämiä. Sekä varmasti vanhemmat lukijat muistavat kuinka valitin sen hitaudesta ja siitä, että se oli vanha. Niinhän se oli! Olihan se mulla ollut jo 2009 kesästä lähtien. Koulua varten sain sitten uuden tietokoneen, koska jos olisin ottanut tuon mun vanhan koneen kouluun niin olisi kerennyt mennä puolet tunnista siihen mennessä, kun olisin saanut sen edes päälle. Mä sain päättää MacBook Pro:n ja MacBook Air:n väliltä. No mä sitten valitsin tämän Pro:n, vaikka tää onkin painavampi kuin Air. Mutta ihan kuin joskus Aapo olisi sanonut, että Pro:ssa on jotakin parempaa kuin Air:ssa, joten sen perusteella valitsin Pro:n. Tämä on siis 13 tuumainen ja tässä on retina näyttö. Mä oon niin tyytyväinen tähän tietokoneeseen. Tämä on ihan taivas verrattuna siihen mun vanhaan koneeseen verrattuna. Koska tämä menee heti päälle, ei tarvitse venailla 15-30min avautuakseen. Sekä tämä pystyy pyörittämään Spotifytä, Safaria ja vaikka mun kuvanmuokkausohjelmaa samaan aikaan, kun taas vanha kone ei pystynyt pyörittämään kuin vain yhtä ohjelmaa kerrallaan. Rakastan myös tämän koneen helppoutta, kuvien nopeaa siirtoa ja sitä, että pystyy jakamaan kännykästä netin tähän tietokoneeseen, jota mun vanhalla koneella ei pystynyt tekemään! Oon niin kiitollinen ja onnellinen tästä tietokoneesta.





 | 2. Pieces:n farkut |
- Mä oon ollut niin kauan kuin vain muistan pelkästään Dr. Denimin farkkujen käyttäjä. En oo jotenkaan uskonut, että muut farkut veisi mun sydämen. Mutta nyt on niin käynyt. Nimittäin joskus 9lk keväällä Aino ja toinen mun vanha luokkalainen jutteli siitä, että Veromodasta saa ihanan pehmeitä farkkuja ja sellasii jotka ei veny helposti yms. Itekkin sitten päätin marssia kyseiseen kauppaan ja ostaa sillä kertaa yhdet farkut. Nyt ajan saatossa mun kaapissa on jo kolmet Pieces:n farkut. Mutta mä oon ehdottomasti rakastunut näihin farkun värisiin farkkuihin. Muut mitä omistan ovat mustan väriset ja toiset ovat tummansiniset lähes mustat. Nämä farkut on aivan taivaallisen mukavat ja täydellisen mittaiset! Mä tykkään ja suosittelen, että jos etsii farkkuja jotka ei maksa maltaita niin nämä on hyvä valinta. Nääkin ovat maksanut sen 34.95€ kappaleelta, verrattuna sitten Dr. Denimit maksaa 50€ ja ne venyy yhen pesun jälkeen aivan jäätävän kokosiksi! Että kannattaa käydä sovittamassa. 





| 3. Musta "pitkähihanen" |
- Tämä Carlingssista ostamani musta lähes täys pitkähihainen paita on ollut tässä syyskuussa kovassa käytössä! Tämä paita on todella mukava päällä ja sen kangas on ohutta ettei tuu kuuma kun ramppaa niitä Viherin aivan ihania portaita ylös alas pitkin päivää. Muutenkin säät on alkanut viilenemään, niin on itekki alkanut pikkuhiljaa siirtymään t-paidoista pitkähihaisiin paitoihin. 





 | 4. Silver Shampoo |
- Mä oon siitä asti, kun oon alkanut värjäilemään hiuksiani niin käyttänyt Goldwell:n shampoita. Mulla oli tosi pitkään käytössä tästä Goldwell:n sarjasta se violetti-versio, joka mulla on edelleen hoitoaineena. Se oli tarkoitettu blodeille hiuksille ja hiuksille, jotka on raidoitettu vaalealla. No mun oli tarkoitus ennen kuin ostin tämän Silver-version niin ostaa taas Stockmann Beauty:sta sitä samaa vanhaa, kunnes sitä ei ollut enään. Sitä ei ollut enään hyllyssä, joten aloin sitten lueskelemaan muita niitä shampoo purnukoita, mitä siinä hyllyssä oli. Olin jo hyvän tovin lueskellut eri hiusväreille suunnattuja shampoita, kunnes tämä Silver purnukka tarttui käteeni. Mun silmät loisti kuin timantit kun luin pullon kyljestä, että shampoo on suunnattu harmaille ja blondeille hiuksille! Oon todennut tämän todella hyväksi shampooksi vaaleille hiuksille. Pitää todellakin paikkansa, että vie ei toivottua keltaisuutta pois hiuksista ja antaa hohtavan vivahteen hiuksille. Oon tykännyt todella paljon ja huomaa eron tämän hopean ja sen violetin välillä. Itse tykkään enemmän tätstä hopeasta! Tää tulee varmasti olemaan jatkossakin mun shampoona, varsinkin kun hius muutos on tiedossa... Siitä enemmän myöhemmin.





 | 5. Rakennepaikkaava hopeasuihke |
- Monet mun kaverit saa kuulla lähes päivittäin, jos aihe kääntyy hiuksiin niin siitä että mun hiukset on omasta mielestäni väriltään keltaiset. Mä en voi sietää itselläni keltaisen vivahteisia hiuksia, vaikka ne ovatkin sen sävyset tällä hetkellä. Mutta aina pyrin siihen, että mun hiukset olisi mahdollisimman valkoiset, heh! Joten shampoon, hoitoaineen ja sävytteiden lisäksi oon nyt päälle kuukauden tai jopa kaksi? käyttänyt tätä Four Reasons:in Silver Mist:iä, joka on siis rakennepaikkaava hopeasuihke. Tämä todellakin taittaa keltaisuutta vaalesta hiuksista niinkuin pullon kyljessä lukee. Tätä ei kuulu huuhdella, joten tätä laitetaan kosteisiin tai kuiviin hiuksiin. Itse oon käyttänyt pyyhekuiviin hiuksiin.Koska jos oon laittanut täysin kuiviin hiuksiin ja vahingossa liian läheltä sumuttanut, niin mun hiuksiin on tullut liilaita täpliä tai raitoja. Joten mulla ainakin tulee toivottu lopputulos, silloin kun oon sumuttanut hiuksiin jotka ovat vähän kosteat. 



 | 6. Hiusöljy |
- Hiusten hoidosta ei näköjään päästä yli eikä ympäri, mutta tämä kyseinen hiusöljy on näkynyt moneen otteeseen eri kuukauden suosikeissa. Mä en vain henkilökohtaisesti tiedä mitään parempaa hiusöljyä kuin tämä Wella:n LuxeOil. Mulla on ollut tätä hiusöljyä ennen jotain toista hiusöljyä, joka rasvotti latvoja todella paljon. Verrattuna tähän LuxeOil:n niin tämä ei rasvoita latvoja ja oikeasti sen huomaa, että tämä tuote korjaa latvoja. Sen takia tämä on ollutkin niin pitkään mun suosikki. Koska noi shampoot mitä käytän ne kuivattaa hiuksia, koska ne ovat vaalentavia. Joten tämä aivan ihana hiusöljy korjaa nämä mun latvat kerta toisensa jälkeen. Eli jos halua hiusöljyä joka oikeasti toimii niin Sokokselta ainakin saa tätä.





| 7. Metallipurkit |
- Näistä kesällä osamistani meikkisilveltimien ja ripsivärien säilytys purkeista on tullut ihan mun lemppareita. Ennen säilytin noita meikkisiveltimiä samssa purkissa. Joten koen, että nämä lähes jokaisen bloggaaja tytön suosimat Ikeasta saatavat pitsipurkit ovat parempi vaihtoehto kuin se vanha ruma muovinen purkki. Muutenkin tykkään noista purkeista sisustuksellisesti, koska ne sopii hyvin mun huoneeseen ja niitä kehtaa pitää esillä tässä pöydällä. Muutenkin oon todella järjestelmällinen nykyään omaa huonettani kohtaan, joten "nautin" siitä että mun meikit ovat selkeässä järjestyksessä. Kaikki pohjameikkiä varten on laatikkossa, kulmia ja rajauksia varten omassa purkissa, ripsivärjeä varten oma purkkinsa ja huulituotteille oma purkkinsa. 

 | 8. Yö- ja päivävoide |
- Mä käytin ennen aamuisin ja iltaisin Vichyn kasvorasvaa, joka ennen ilmeytyi todella nopeasti ihoon. Mutta nyt jotenkin, kun olin käyttänyt sitä niin alko tuntuu siltä ettei se enään imeytynyt mun ihoon samallailla kuin ennen. Joten nyt käytän aamulla ACOn kasvorasvaa, jonka olen todennut todella hyväksi. Imeytyu todella nopeasti ja on tosi hyvä meikin alle. Eikä tuu sellainen kauheen pakkeloitu olo, kun tuon päälle on meikkipohjan tehnyt. Käytän sitten iltasin APO BASE:n koko kropalle ja kasvoille käyvää geeliä. Esimerkkinä tämä käy todella hyvin kuulemma akne iholle, koska tämä ei sisällä rasvaa, joten ei tuki ihohuokosia! Mutta silti se on todella kosteuttavaa, eikä jätä kasvoja tahmeiksi. Oon tykännyt kummastakin kovasti.






 | 9. Maybellinen vedenkestävä ripsiväri |
- Mä oon aina ollut skeptinen vedenkestäviä tuotteita kohtaan, koska miten muka joku voi olla vedenkestävä? Joku meikkituote, nääh. Mutta tämä oikeesti on! Ehkä ei täysin, mutta pysyy silti silmissä. Esim. meillä oli koulussa uintia niin kyllä tämä pysyi silmissä, mutta ei sitä mun ripsissä niin paljoa enään sen uinnin jälkeen ollut. Mutta kyllä sitä silti oli sen verran, että kun vedenkestävällä meikinpoistoaineella otti pois niin sitä ripsiväriä lähti ripsistä. Tykkään siitä, että tämä tekee pitkät ja erotellut ripset, niinkuin tykkäsin tästä samasta ripsiväristä vedenkestämättömänä niin tykkään tästä yhtä paljon tai jopa enemmän! Eli jos etsit vedenkestävää ripsiväriä, joka pitää taivutuksen ja ei varise niin kannattaa kokeilla.


Biisit:

Norlie & KKV - Ingen Annan Rör Mig Som Du

&

Gfm - Onnellinen

Tässä oli 9 mun lempparia elokuun ja syyskuun ajalta! Toivottavasti tykkäsitte ja syyslomalla saattaa tulla enemmän postauksia viikossa kuin vain yksi. En lupaa mitään, mutta katotaan sitä sitten viikon päästä. 
~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti