perjantai 19. tammikuuta 2018

~ 19 kysymystä elämästä~

~Ja jos joku päivä sinä enää et,
sittenkin ois mulla selvät sävelet.
Vaihtokauppaa käyvät toiset tunteillaan,
minä tiedän että sua ainiaan~
-Jenni Vartiainen - Minä sinua vaan-

Mooi!
Täällä kirjoittelee huomenna 19 vuotta täyttävä tytteli, joka on ehkä jopa liiankin innoissaan synttäreistään. 19 on ehkä turha vuosi periaatteessa, mutta tykkään numerona 19 enemmän kuin 18. En tiedä mistä tällainen ajatus on peräisin. 
Tänään siis aiheena olisi 19 kysymystä liittyen vuosiin 1999-2018. Osa kysymyksistä on netistä etsittyjä, mutta suurin osa on mun mielikuvituksen juoksua! Kuvat ovat peräisin tältä kuluneelta viikolta, koska meillä abeilla oli teemaviikko koulussa. 

Aloitetaas...

Teema: Urheilu
| 1. Milloin on syntymäpäiväsi? |
- 20. Tammikuuta

| 2. Mikä oli lempileffasi lapsena? |
- Prinsessa leffoista Kaunotar ja hirviö, mutta lempileffani oli pienenä Henkien kätkemä. Totoro ja Liikkuva linna on vahvoja kilpailijoita, mutta Henkien kätkemän saatoin katsoa jopa kolme kertaa peräkkäin silmät liimautuneena ruutuun. Edelleen se on yksi mun lempileffoista.

Teema: 80-luku
| 3. Kuka oli ensimmäinen kaverisi? |
- Ensimmäinen kaverini on ollut Sanna, joka on mua vuotta vanhempi ja edelleen ollaan väleissä. Koska monen kaverin kanssa on ystävyys katkennut vuosien saatossa. Sanna on ollut mun kaveri jo vuodesta 2001 tai 2002?

| 4. Kuka on ollut suurin idolisi? |
- Suurin idolini on ollut Twilight:ssa Edward Cullen:a näytellyt Robert Pattinson. 5lk-7lk mun kaikki seinät oli tapetoitu Pattinsonin julisteilla. 

| 5. Mitä asiaa kadut? |
- Mulla on periaate, että en katuisi menneitä asioita, koska niille ei voi mitään. Mutta jos on pakko valita jokin asia jota kadun, niin se olisi varmaan se etten lukenut lukiossa psykologiaa. Ymmärtäisi Steffen puheistakin välillä jotakin, jos olisi ne loput 3 kurssia psykologiaa käynyt...

| 6. Mitkä ovat pahimmat hius- ja vaatemokasi? |
- Hiusmoka oli 6. luokalla, jolloin leikkasin otsatukan ja halusin kolme violettia ja kolme mustaa sinettilisäkettä mun hiuksiin. Huomioikaa se, että oikealla puolella hiuksia oli violetti, musta, violetti ja toisella puolella musta, violetti, musta... Mun kuuluisin vaatemoka on yläasteen 7. luokalta, koska silloin mä pukeuduin vaaleanpunaiseen tuubihuiviin, kamera kaulakoruun, oranssiin offsholder-paitaan, mutta pidin sitä kuin normipaitaa... ja sitten vielä tähän asuun vaaleanvihreät farkut. Huomatkaa, että käytin näitä kaikki yhdessä...

| 7. Mitkä olivat valinnaisaineesi yläasteella? |
- Mulla oli lyhyinä aineina ilmaisutaito 8. luokalla ja kuvista 9. luokalla. Pitkänä valinnaisena mulla oli käsityö.

Teema: Julkkis/hahmo
| 8. Mistä pelosta olet päässyt eroon? |
- Mä olen pelännyt tulta siitä lähtien, kun meidän asuin alueelta paloi useampi vuosi takaperin talo. Sen jälkeen en suostunut koskemaan tulitikkuunkaan! Mä aloin melkein itkemään 7. luokalla kemian opettajalleni, etten pysty sytyttämään tulitikkua. Pääsin tästä eroon vuonna 2014. 

| 9. Mikä on kauneinta, mitä sulle on sanottu? |
- " Se tapa jolla ajattelet ja mitä ajattelet muista on niin ihastuttavaa että se palauttaa kaikkien uskon elämään ja ihmisyyteen." Mä voin tällee lähes kolme vuotta myöhemmin sanoa, että tämä henkilö ei kyllä ajattele enää näin musta, heh!

| 10. Mikä on kaikkien aikojen paras euroviisu biisi? |
- Mulla on kaksi ehdotonta lempparia Kreikan veto vuodelta 2013 ja Espanjan veto vuodelta 2010.

| 11. Mikä on voimabiisisi? |

| 12. Mitä olet harrastanut? |
- Pääasiassa tanssia tällä hetkellä noin 15 vuotta. Tanssin lisäksi, vaikka ja mitä esim. korista, telinevoimistelua, salibandyä, futista jne.

Teema: Turisti
| 13. Oletko millekään allerginen? |
- En ole edes varma olenko tästä koskaan blogin puolella edes sanonut. Aika outoa, jos tässä lähes 6 vuodessa ei ole tullut mitään aiheesta sanottua. Mutta mä oon siis aina se porukan rajoittunein ihminen, koska allergiat! Mä en edes jaksa luetella, mille kaikelle olen allerginen... Esimerkiksi: koivun ja lepän siitepöly, pöly, omena, banaani, porkkana, vesimeloni, paprika, kaikki eläimet mistä voi edes lähteä karvaa pahin on kissa! Koirasta olen itse pikkuhiljaa itseni siedättänyt, kai? Tai ainakaan Steffen koirasta ei tule mulle muita oireita, kun pihinää joskus.

| 14. Mikä on hullu pakkomielteesi? |
- Vielä pari vuotta sitten olisin vastannut tähän kaksihaaraisten hiusten repiminen ja kulmakarvojen fanaattinen nyppiminen. Mutta mun on pakko sanoa, että mulla on jonkin sorttinen pakkomielle muumimukeihin... Mä en ees kehtaa sanoa ääneen, kuinka monta mukia mulla on pakattuna pahvilaatikkoon omaa kämppää varten! Mä taidan syödä mun ruuat muumimukista sitten kun asun omillani... 

| 15. Mihin päätöksiisi olet tyytyväinen? |
- Esimerkiksi olen tyytyväinen siihen, että uskalsin päästää irti kuihtuneesta parisuhteesta samoin siitä, että en ole koskaan suostunut edes maistamaan tupakkaa!

| 16. Asia jota olet oppinut arvostamaan?|
- Olen oppinut vuosien varrella arvostamaan esimerkiksi terveyttä. Oon kiitollinen siitä, että saan olla näin terve kuin olen! 

| 17. Luettele kolme parasta muistoasi? |
- Tämä on vaikea, mutta 1. Steffen kosinta 2017 2. Mun ja Heinin tutustuminen 3. Wanhat 2107. 

Teema: Abi on jumala
| 18. Mikä luomiväri kuvastaa elämääsi juuri nyt? |
- MAC:n Let's Roll, koska se vaihtaa sävyä riippuen valosta vähän niin kuin mun mieliala ja se on glitteriä täynnä, koska glitter = Milla!

| 19. Mitä haluaisit sanoa 38 vuotiaalle itsellesi? |
- Toivottavasti elät normaalia arkea mahdollisesti kolmen lapsen ja ihanan aviomiehen kanssa! Eikö niin Milla? 


Tällainen postaus tällä kertaa! Toivottavasti tykkäsitte. Kiitos vielä Steffelle ja Eetulle valokuvaamisesta, sekä kuvissa esiintyville Roosalle, Hannalle, Sannille ja Heinille! Pahoittelut vielä, että jouduin venyttämään tätä postausta tällee perjantai päivän puolelle. Se olisi sitten ensi viikon torstaihin, sillä sunnuntain pyhitän Steffelle ja koululle.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti