torstai 11. tammikuuta 2018

~Vinkkejä vanhojentansseihin~

~Sinä kysyit multa neuvoa,
Oisko jossain kauppa auki sunnuntaina,
Pakko saada suklaata,
Sinä oot siihen koukussa~
-Petra - Korvaamaton-

Mooi!
Aivan liian väsynyt tyttö tällä hei. Mä en käsitä, miten se menee mulla niin, että ykkös vuonna mä menin nukkuu ain 23:30. Tokana vuonna 00-00:30 ja nyt tämä mun nukkuminen on mennyt siihen, että mä meen 1-2 nukkumaan! Joka vuosi vähän lisää väsymystä, eiks nii?
Penkkarit on koulussa aikalailla kaikkien huulilla, mutta mä haluan keskittyä tänään kertomaan omat vinkkini tulevien vuosien prinsessoille sekä tämän vuoden prinsessoille, jotka tanssivat tuossa 15.-16.2.2018 vanhojentanssit. Omista tansseistani on jo melkein vuosi, mutta silti muistan ne kaksi päivää kuin eilisen! Tässä ovat minun 10 vinkkiä...
Aloitetaas...

| 1. 10cm korot vs ballerinat/tennarit |
- Mä siis suosittelen koko sydämestäni, että kannattaa tanssia oikeasti mukavissa kengissä. Sä et jaksa tanssia sitä 10 eri tanssia korkokengissä. Okei ehkä tanssiin tarkoitetuissa korkokengissä, pystyy ne kymmenen tanssia tanssimaan. Mutta itse tanssin Vans:n kengissä ja mulla ei ollut jalat ollenkaan kuolleet spektaakkelin jälkeen. Kun taas yhdellä rinnakkaisluokkalaisellani lensi korkokengät ensimmäisen kahden tanssin jälkeen nurkkaan. Tässä kohdassa mielummin mukavuus kuin se kaunis korkea korko.

| 2. Mekko irti lattiasta |
- Mekon helman lyhennys on paras asia, mitä on keksitty! Koska mikään ei ole ikävämpää kuin se, että sun kaunis prinsessamekko repeää. Pahimmassa tapauksessa joudut pitämään toisella kädellä helmaasi ja toisella paristasi kiinni. Iiku voisi kertoa tästä hyvin paljon omakohtaisia kokemuksiaan. Mun neuvo, älä jätä mekkoosi liian pitkäksi ja toivo, että vannehame ja korkkarit pelastaisi tilanteen! Iso EI!

| 3. Pukeutumisjärjestys |
- Ole järkevä, äläkä toimi niinkuin minä! Eli älä pue ensin mekkoa, sitten vannehametta ja kuvittele saavasi kengät jalkaasi taikka sitoa ne... Eka ne kengät, sitten se vannehame ja pään yli mekko päälle.    Vanhempien/siskon/jonkun apu on tässä kohdassa ihan suositeltavaa, jos ei halua kampauksen tai meikkien menevän pilalle mekkoa pukiessasi. Muutenkin suosittelen ensiksi kampaajaa, sitten meikkiä ja sen jälkeen vasta mekkoa. Tietenkin riippuen tanssien ajankohdasta.

| 4. Kampauksella nukkuminen |
- Itseäni ainakin silloin noin vuosi sitten mietitytti paljon se, että miten ihmeessä mä nukun sillä mun kauniilla kampauksella. Itselläni oli siis vanhojentanssit torstaina sekä perjantaina, joten nukuin kampauksen kanssa yön yli. Itselläni oli kampauksena vesiputousletti ja kiharat. Hyvä vinkki, että jos  on mahdollista, niin nuku siten, että pystyt heittämään kiharasi sängyn päädystä yli ja nuku periaatteessa melkein sängystä yli. Ainakaan kiharat eivät menneet pilalle. Nutturan kanssa nukkumisesta minulla ei ole kokemusta. Mutta Heini kertoi, että paras tapa on laittaa nuttura verkon sisään ja nukkua kyljellään. Se saattaa olla elämäsi yksi levottomimmista öistä elämäsi aikana, mutta kyllä sen kestää.

| 5. Tanssijan ensiapu-paketti |
- Hyvä idea pakata itselleen ns. ensiapu-paketti mukaan. Esimerkiksi hakaneula tai useampi, hiuslakkapullo, pinnit, rakkolaastari, juomapullo ja meikit eivät ole huonoja ideoita. Olisinpa itsekin tajunnut tämän listan... Itselläni oli mukana näistä kohdista tuo viimeinen ja niistäkin meikeistä vain huulipuna... En tiedä mitä oikein ajattelin!

| 6. Harjoitusmeikki |
- Ei ole huonompi idea kokeilla omaa vanhojentanssi meikkiä paria kertaa kotona ennen kyseistä juhlapäivää. Koska sitten tiedät varmasti miten teet meikkisi, miltä se näyttää ja pystyt näin estämään esimerkiksi sen, että juhlapäivänä kaikki menisi meikin suhteen pieleen. Varsinkin jos aiot käyttää itsellesi aikaisemmin tuntemattomia tekniikoita tai tuotteita. Mulle oli esimerkiksi irtoripsien laitto lähes tuntematonta, joten harjoittelisin sitä meikin yhteydessä. Itse siis meikkasin itseni, joten en osaa sanoa mitään meikkaajista yms.

| 7. Oikeanlaiset meikit |
- Suosittelen vahvasti hyvää primeria, meikkivoidetta ja puuteria, koska jos pohja ei ole kuosissa niin meikki pahimmassa tapauksessa levahtaa täysin! Sulle tulee 101% varmuudella kuuma ja hiki, sen takia meikkipohjan pitää olla kunnossa, paitsi jos ihan välttämättä haluat näyttää variksenpelättimeltä.  Omalle iholleni täydellinen kombo oli Maybelline:n Baby Skin-primer, Lumene:n Blur-meikkivoide ja MAC:n Studio Fix-puuteri. Silmäni silloin pohjustin NYX:n luomiväri-primerilla. Tämän kombon olin pystynyt testaamaan pariin otteeseen tanssin täyteisillä baari-illoillamme Roosan kanssa.

| 8. Mekko Chat |
- Tämä ei ehkä oikein enää tämän vuoden prinsessoja pelasta, koska kaikki ovat ostaneet jo mekkonsa. Mutta meille perustettiin Whatsappiin meidän koulun tyttöjen kesken oma vanhojentanssimekkojen chat-ryhmä. Joka oli oikeastaan tosi nerokas idea! Sinne siis jokainen laittoi omasta mekostaan kuvan, jotta kenellekään ei tulisi samanlaista mekkoa. Koska on se lievästi sanottuna ikävää, jos jollakin toisella oli täysin sama mekko ja vielä kamalampaa jos se olisi samassa värissä! Mekkojen myyjät nimittäin pyrkivät siihen, että samaa mekkoa ei myytäisi samaan kouluun. 

| 9. Mekon hankkiminen |
- Milloin kannattaa mekko ostaa? Itse ostin oman mekkoni heinäkuun alussa ja sain sen lokakuun alussa itselleni, vaikka oikeasti sen piti tulla minulle jo syyskuun alussa. Toimituksessa oli mukamas jotain häikkää, niin varmaan... Itse en siis pysty sitä mekkoliikettä suosittelemaan. Mutta esimerkiksi Heini osti mekkonsa käytettynä Instagram:sta, joten kannattaa sosiaalista mediaa hyödyntää! Ja Roosa osti mekkonsa Mecco:sta ja mekko tuli suhteellisen nopeasti ja täysin oikean kokoisena ja värisenä! Suosittelen vahvasti hommaamaan mekon viimeistään silloin, kun koulussa alkaa ne itse vanhojentanssi treenit. Jos haluaa pukeutua pukuun ja aikoo vuokrata sen, niin kannattaa olla ajoissa liikkeellä! Koska nimittäin yleiset koot menevät nopeasti kuumille kiville! 

| 10. Tanssipari |
- No entä sitten se pari? Milloin se kannattaa hommata ja kuka? En edes tiedä suositaanko tälläistä valmiit parit politiikkaa. Ainakaan meidän koulussa tänä vuonna ei ole valmiita pareja, vaan pari vaihtuu joka tanssissa. Mutta meillä -99:llä oli vielä tämä, että jokaisella oli se oma virallinen tanssiparinsa. Yleensä pariskunnat tanssivat yhdessä ja no siitä olen vähän sitä ja tätä mieltä. Koska mulle tapahtui juuri se kamalin skenaario eli ero ennen vanhojentanssi treenien alkua. Mulla oli onneksi onnea matkassa, kerrankin! Eli mulla oli alunperin pari sovittuna jo 9lk:lla. Suosittelen hommaamaan sen parin sun kaveripiiristä tai jonkun aivan randomin joka vaikuttaa mukavalta, niin jo lukion ekana vuonna. Toisena vuonna halukkaat pojat ovat jo valitettavasti harvassa... 

Tällaisia neuvoja multa! Toivottavasti joku sai tästä jotakin apua tai sai edes muisteltua omien vanhojensa hyviä ja huonoja hetkiä. Olen erittäin onnellinen, että sain senkin kokemuksen kokea tässä lukion aikana. Nimittäin se olisi ollut ihan mahdollista, että olisin jäänyt koko lystistä paitsi. Toivottavasti tykkäsitte. Se olisi sitten sunnuntaihin!

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti