perjantai 12. kesäkuuta 2015

~I Know My Heart Is A Ghost Town~

~Now, I'm searching for trust
In a city of rust
A city of vampires
Tonight, Elvis is dead
And everyone's spread
And love is a satire~
-Adam Lambert - Ghost Town-

Mooi!
Tänään saatte oikeest aik harvinaisen postauksen multa luettavaksenne, nimittäin tälläsen suunnittelemattoman postauksen. Mä siis yleensä suunnittelen ja käytän monta paperiarkkia yhteen postaukseen. Näkisittepä nytkin, ku mulla on suunnittelun alla tän kesän tulevia postauksia. Niin yht postausta oon suunnitellu täl hetkel kuuden A4 kokosen paperin verran, miettikää kui paljon se on paperia, paljon! Ainaki mulle. Onneks vanhoist vihoist o saanu revittyy noit isoi A4 kokosii sivuja. Siis joo, mä revin ne ylimääräiset sivut, jotka on jääny kouluajoilt tyhjäks niin mun postausten suunnittelu paperiks. 
Mut joo, toissa päivän eli keskiviikkon näin Heinii, joka oli vasta tullut Maltalta himaan. Ei meil ihan puoleen yöhön asti mennyt jutellessa, niinku epäilin viime postaukses. Mut olis varmasti juttuu sinnekki asti riittänyt, nimittäin me pälätettii varmaan 3h englanniks. Mun siis heikkous on englannin kieli, joka oli mun todistuksen ainoo häpeä pilkku... Mult se ei vaan niinku luonnistu. Mut jotenki Heinin kans pälättämises ei ollut mitään sellast suurempaa ongelmaa, verrattuna vaik koulu ympäristöön. Juteltii koulust ja kaikest, pääasias todistuksiemme numeroista ja siitä että onko muka mun entises koulus helppo saada 10 todistukseen, mun mielest ei, mutta Heini oli toista mieltä. Heini toi mulle Maltalta tuliaisiksi Oreoita ja ripsarin. Ripsarin oon todennut todella hyväks ja tällä hetkellä se on mun ykkös ripsari. Sekä jopa parempi, kun se mun entinen kuivunut Maybelline:n ripsari. Merkki on kai Essence? ja mä tykkään todella paljon! Se täs on vaan harmi, et noit ei saa suomest? Ja sitku toi loppuu/kuivuu niin oon pulassa, koska Heini tuskin lentää Maltalle justkaan sillon.

 Käytiin samaisena keskiviikkona pyörähtämässä "kaupoilla", koska äitini tarvitsi jotain siivous juttuja joita meidän piti sit hakea ja meil oli kuuluisaan tapaan nälkä, nii mentiin samal myös syömään meidän vakkari ravintolaan... Harvat ja hyvät tajuu, haha! No ei vaiskaan, niin käytiin sit Prismas hakee äitil ne sen siivous jutut ja samalla oli tarkotus ettiä mulle keltaisuutta estävää mousse sävytettä. Voikohan sitä noin sanoa, mutta kumminkin! No Prismast ei sitä sitten löytynyt niin loppujen lopuks Sokos Emotionin ja Hairstoren kierrettyämme päädyimme Citymarkettiin, jossa tätä kyseistä moussea sitten oli. Mä siis kokeilin tätä moussea jo viime viikon perjantaina Ainolla, jolloin mun hiuksista tuli todella vaaleat! Joten halusin ostaa sitä ittelleni kotiin, että tää ihana vaalea hiusvärini säilyisi. Tämä mousse putilo maksoi 9.95€. Käytii sit samal kiertämäs Bikbok ja Cubus, joista etin biksuihini alaosaa. Koska yläosa mulla oli jo valmiina himas, tai no joo oli mulla alaosaki, mut se oli liian iso joten päätin sit ostaa uudet. Alaosa löyty Bikbokista hintaan 12.95€ ja noi on just täydelliset mun sen yläosan kanssa. Et oon ylpee et löyty! 

Tittididiii! Arvaatteko mikä ihana tulokas mun kotiin saapui viime viikon perjantaina.

 Nimittäin Slik:n kameranjalusta. Mä oon haaveillut kameranjalustasta jo hiemaisen ikuisuuden. Pyysin isältä sitten päättäri lahjaks kyseistä kameranjalustaa, mutta lopputuloksena se tulikin sitten ostettua ihan omilla rahoilla. Me suunnistettiin Aapon kanssa siis viime viikon perjantaina eli tasan viikko sitten Jätkäsaaressa sijaitsevaan Verkkokauppaan. Mä en siis ollut ennen käynyt, koko paikassa ja se oli ehk pieni kulttuurishokki mulle aluks, koska mä en oo ihan kauheen yleinen näky missään elektroniikka kaupassa. Tai näin mä ainakin koin tämän Verkkokaupaun=elektroniikka kauppa. No onneks Aapo oli ennenkin siellä käynyt, et se ties mis kaikki oli, koska mä olin aivan sillee: "Ööh?" Mut joo etittiin siis heti ekaks kyseinen kameranjalusta käsiimme, koska olin kattonut sen netistä jo valmiiks. Joka oli aik järkevää sinäänsä, koska olis ollu hyvä siin kameranjalusta hyllyn kohal alkaa arpomaan mikä olis paras. Tää mun Slik:n kameranjalusta maksoi Verkkokaupassa 69,90€. Tän siis virallinen nimi on kai Slink Sprint Pro II GM. Joo, kukaan ei mua nyt tuomitse! En oo ennen ostanut mitään tällästä, joten nää nimet o mulle ihan hepreaa. Mutta siis kumminkin, tää on täyskorkusena melkein 170cm eli melkee mun pitunen. Ja mun mielest todella kevyt! Sekä mitä oon nyt testaillut niin oon todennut tän todella hyväksi ja yhiks parhaimmist ostoksist pitkään aikaan. En siis heittänyt rahaa hukkaan ja nyt ei tarvii enää temppuilla tuolien, kirjojen ja laatikoiden avulla, jos halus sellasen kotitekosen kameranjalustan, haha!



Nyt päästään tähän mulle ehkä tällä hetkellä ajankohtaisimpaan aiheeseen, nimittäin yhteishaun tulokset paljastu torstaina eli eilen. Meitsihän oli jo sitten aamu 8 hereillä odottamassa innolla, että minneköhän päädyn, vaik olin aik varma jo ennestään. Jos siis joku ei vielä tiennyt hain siis pelkästään lukioihin ja järjestykseni oli tämä:
1. Viherlaakson lukio
2. Tapiolan lukio
3. Munkkiniemen yhteiskoulu
4. Vaskivuoren lukio
5. Leppävaaran lukio
Mä siis roikuin tuolla Viherin sivulla 8 lähtien, 8.45 paljastui taidelinjalle päässeiden nimet, mutta normilinjalle jonne hain niin nimet paljastuivat vasta ysin jälkeen. Ette arvaakkaan minkä sydärin sain siinä vaiheessa, kun luulin että niiden taidelinjalaisten nimet oli normilinjalaisten nimiä ja yritin ettii Aapon sukunimee joka on ennen mua. Ja sitä ei löytynyt tietenkää, koska ei meist kumpikaa ollu taidelinjalle hakenut nii mul iski kauhee paniikki ja olin jo ihan sillee et: "mitä ***?!" Mutta loppujen lopuksi tajusin, että ne oli taidelinjalaisten nimet, koska Iida-Marian nimi luki siellä. Joo olen tyhmä sen tiesinkin jo. No ysiltähän sitten nimet pärähti listana sinne nettisivuille ja juuri sillä hetkellä, kun aloin niitä selaamaan niin Aapolta pärähtää viesti puhelimeni yläkulmaan, josta siis olin nimiä katsomassa että: "Kaikki päästiin Viheriin". Mun ilme siin kohtaa oli sellanen: "Olisin halunnut löytää nimeni itse" mutta se oli jo myöhästä siinä vaiheessa. Mä olin niin happy, et mä, Heini, Aapo ja Roosa oltii normilinjal ja Iiku sitten taidelinjalla ja Ainost ei siin vaihees tiedetty, mutta hänkin sitten oli taidelinjalle päässyt. Nähtiin sit porukal 11 aikaan tulevan lukiomme pihalla, koska mentii viemää päättötodistuksemme ja varmistamaan paikkamme Viherin tulevina ykkösinä. Itse päädyin Aapon kanssa 1A luokalle, et jos joku on tulossa sille luokalle ja lukee tätä postausta niin saa ottaa yhteyttä, heh! Mut joo, Roosa ja Hönö sit pääs myös samal luokal (1B) ja Iiku ja Aino (1C). 
Oon tosi ilonen, et pääsin Viheriin ja pääsin viimein eroon varmaan päälle 10 vuoden jälkeen yhdestä muhun takertuneesta ihmisestä, okei toi oli ilkeest sanottu mut oon siitä vaan niin onnellinen. Tuska on ohi! Mut joo, mun ekan jakson lukkari ei vaikuta miltään unelmalta, nimittäin suurin osa päivistä on 8.15-14.30. No ehkä mä kestän. Aineina sit on kemiaa, ruotsii, enkkuu, opoo, matikkaa, hissaa ja liikkaa. Et ei kauheen pahalt vaikuta, kyl mä selviin. Tavallaan onneks eka jakso mennää Viheris tänä vuon siten, että ollaan koko jakso oman luokan kanssa, et on samat aineet kaikil siin ryhmäs. Mut tokas jaksos sitten sekottuu. Itse olen tyytyväinen jatko-opiskelupaikastani ja toivon, että moni muukin oli, sinne minne olikaan päässyt. Nyt saa sit kunnol ottaa loman kannalt, ku tääki stressi on ohi!

Mut tää oli tällänen postaust, toivottavasti tykkäsitte. Me nähään sit sunnuntain postaukses.
~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti