sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

~Ootsä koskaan noussut maailmanpyörään~

~Ootsä koskaan pelännyt niin paljon,
et sun sydän nousee kurkkuun?
Istunut teekupeis ku ne pyörii ympäri,
ympäri, ympäri, ympäri.
Onksua koskaan heikottanut niin,
et sun mahanpohjas tuntuu?
Ooksä miettinyt et itkisitsä vai nauraisit,
nauraisit, nauraisit, nauraisit?~
 -Evelina - Vuoristorataa-

Mooi!
Mä en tiiä tietääks kauheen moni, et mä oon ehk yks pahimmist Salattuihin Elämiin kiintyneist ihmisist. Oon kattonu Salkkareit noin 4 vuotiaasta lähtien, kyllä mä oon nähny niit aivan vanhoja jaksoja. Kaikki Kentaurin räjähtämiset ja Annikan kuoleman ja tälläsii. No nykyään en oo enää niin addiktoitunut noihin tän hetkisiin Salkkareihin, no joo ne jäi nyt kesätauol. Mut kumminkin, koska must ne o menny aivan yli. Mä tiiän et tätä postaust lukee joku muukin Salkkareista jonkin verran tietävä, joten ketä epäilette Heikin murhaajaks? Siis Salkkareiden kevään päätösjaksossa joku salaperäinen henkilö murhasi Heikin, nii jos joku ei tienny? Mut siis mennään asiaan! Mä rakastan niit ihan vanhoi eli ihan alkuaikojen Salkkareit, tiedän et Heinikin tykkää niist. Mä siis tänään sateisena sunnuntaina 14.6. pyhitin koko päivän näille vanhoille Salkkareille. Nimittäin omistan jonku ihan heräteostoksena ostetun tollasen DVD boxin, mis on 4DVD:t pelkkii salkkareiden jaksoi. Mikä parasta ne on niit aik alku kauden Salkkareit, jaksot 136-180. Mä siis ostin ton jostaa ihmeellisest kirja-leffa kaupast? Viime vuonna ku oltiin Ainon mökil ja Aino vaatimalla vaati et mennään käymään täällä ihme kirja-leffa kaupassa. Mut nyt ku miettii ja oon kattonut jo melkee yhden levyn, oikeest oon vaa kattonut 4 jaksoo yhelt levylt, heh! Mut kumminkin, niin nyt vast tajuun kui järkevä ostos tää oli! Mä en oo ehk ikinä nauranut niin huolella, ku äsken koska Aki on näis vanhois niin hyvä, ku se o nyky Salkkareis niin tylsä. 
Okei mennään ehk tän postauksen viralliseen aiheeseen, joka ei valitettavasti ole Salkkarit. Mä voisin kyl ihan hyvin jauhaa Salkkareista tunti tolkulla, mutta säästän teidät nyt siltä! Palataan mielumminkin eilliseen, kauniiseen lauantaihin. Koska sillon paisto ja oli lämmin verrattuna nyt sataa vettä ja on viileää... Käy sääliks Roosan pikkuveljee koska sil on tänään rippijuhlat ja on näin surkee sää... No ainakin on samanlainen sää, ku isosiskonsa rippijuhlissa vuosi sitten. Joo siis sillon ku me päästiin Roosan, Iikun ja Heinin kans ripiltä niin  oli aivan samanlainen kalsea ja harmaa sää kuin nyt! Rukoilen et pikkuveljeni rippipäivän paistais aurinko!
Mut siis nyt postaukseen, joka on mun eilisestä päivästä.
Aloitetaas...

Päivähän sitten lähti käyntiin aivan turhan aikasella herätyksellä. Olin nukkunut muutenkin vain vajaan 6h, joten en ollut hehkeimmilläni ainakaa heti herätessäni. Mua väsytti niin paljon, et mua oikeest ketutti se niin paljon et olisin voinut nukkuu melkeenpä tunnin enemmän ja herää vasta puol kymppi. Mut mul o ainaki niin, et jos herään kerran herätykseen ja nukahdan uusiks niin herään vielä väsyneempänä ku sillo kun olin herännyt ekan kerran. Joten kulutin siinä sitten aikaa kuunnellen musaa.
Perus aamu juttujen esim. meikkaamisen jälkeen aloin arpoa vaatteita. Mul meni ehk eniten siinä aikaa, koska en ollut sitten tietenkään aamulla tyytyväinen niihin vaatteisiin mitä olin illalla päättänyt. Mut oon ihan tyytyväinen että vaihdoin ne illalla valitsemani vaatteet, koska olisin varmaa saanut jonkun lämpöhalvauksen niis mu tummis farkuis. 

 Päivän vaatteina olikin sitten arpomisen jälkeen:
Paita - Superdry
Farkkutakki - GinaTricot
Farkut - OneWay
Kaulakoru - Aapolta

Lähin sit puol 11 dösärille venailemaan dösää, jolla pääsisin Aapon äidin työpaikal. Josta se heitti mut, Aapon ja Aapon pikkuveljen sit Lintsille. 

 No Lintsi sitten aukes vast 13.00 joten oltiin pikkusen etuajois, koska kello oli vast puol kahentoista? Tai jotian sinne päin. Käveltiin sit ensiks sielt Lintsilt Helsingin Kultsalle päin, kun sit Aapo keksi et joo mennään Mäkkiin, ku mul on nälkä. No me sit lähettii sporal aivan toiseen suuntaan mihin oltii lähetty kävelee. Käytiin sit ennen Mäkkiin menemist Alepas, jost Aapo osti Urhol omenoit ja ittellee jotaa välipala patukoit.

 Päästiin sit sinne Mäkkiin. Pojat söi ja mä join mansikka pirtelöö, koska mulla ei ollut todellakaan nälkä tohon aikaan. Nyt mä paljastan teille, jotka tätä ei tienny. Mä en siis ollut ennen päättäreit ees maistanukkaan koskaan pirtelöö, koska hienoon Milla styleen olin päättänyt et se on pahaa! No taas tuli huomattuu, et oon aatellut aivan väärin. Koska Hesen päärynä pirtelö ja Mäkin mansikka pirtelö on tosi hyvii!

 No mäkistä päästyämme, kulutimme aikaamme sporassa istuskellen. Ei mitenkää tahallisesti, mut se pysähty 10 minaks, ku sil kuskil oli tauko? Nii ei jaksettu mennä siihen edelliseen sporaan, joka oli siin tän meidän sporan edessä. Joten jäätin sit sinne istuu, tai no noi kaks nukku ja mä istuin, haha!

 Mehän sit tietenkin jonotettiin jokunen 40 minuuttia niit rannekkeit sit. Yht asiaa mä e tajuu oikeest, miks helkkurissa ihmiset ei voi rehdisti jonottaa siten, että alottavat jonotuksen ihan sieltä perältä niinkuin kunnon  ihmiset tekee joilla on ees jonkin näköistä moraalia. Koska ku seistii siin jonos, nii oikeest jotkut *** pikkuvanhat tyttösethän yritti siin kiilata koko jonon ohi ja mennä siihen iha etee. Onneks sille ekalle porukalle se myyjä sano, et jonon peräl ja se toinen sakki tajus ite lähtee kettuun. Ku vertas sitä jonoo mis me seistiin siihen toiseen jonoon joka oli meijän vieres, nii oltais keretty salee jonottaa siin toisen jonos jo kaks kertaa verrattun siihen meijän jonoon johon yritti vaa ihmiset kiilata. Oikeest jos olisin ollut pikkusemmankaan huonol pääl niin olisin varmaa reipinyt ne etuilijat sinne jonon peräl. Okei, onneks en ollut, koska siit ei olis varmaa hyvää seurannu.
No me sit saatiin rannekkeemme sen 40 minuutin jonottamisen jälkeen ja sit alettii kiertää laitteit ns. järjestyksessä.

 No tietenkin mun tuurilla eka laite oli Kehrä, jos tiiätte niin se on se jossa on niit värikkäit vaunui ja on siin lipunmyyntipisteiden yläpuolella. Noh, mähän oon käynyt itse Lintsillä viimeks kun olin Tuukan, Markuksen, Lupen, Sofin ja Heinin kans eli siitä onpi muutamia vuosia. Eli viimeks ala-asteel olin käynyt ja viimeksi kun olin Kehrässä käynyt niin se tapahtui aikakausia sitten, kun kävin siin mu pikkuveljen kans. Sillonkin se oli jotain aivan jäätävää! Joten nyt se oli jotain viel hirveempää. Mul hakkas sydän jo siin jonotus vaihees aivan hulluna ja sit ku mä menin istuu sinne ihme vaunuun niin olin aivan varma, et mä e selvii hengis tai tajuissani ainakaa. No hengis sentää pysyin ja tajuissani, mutta en kyl nauttinut siitä paniikkikohtauksen tapaisesta olotilastani yhtään! Mut onneks se meni sitten pois ja pystyin olee normaalist koko lopun päivää.





 No joka paikkaan oli vähän jonoo, koska ihmisii oli aik paljon. Varmaan just hyvä sää houkutteli jne. Mutta ei ne jonotukset ees kestänyt niin kauaa. Koska esim. mä ja Aapo jonotettiin Rakettiin varmaa joku 20min tai 30min? En osaa sanoa, mutta ei se niin pitkält ajalt oikeest tuntunut. Sit kun jonotettiin Rinkeliin=maailmanpyörään niin ei sekään ees tuntunut niin pitkältä odotusajalta, vaikka sitä jonoa olikin ihan reilust!



 Eihän sit "loukkaantumisilt" vältytty. Mul meni jalka tai no ei se pahast menny, mut kävelles tuntuu ja jos sil nojaa nii kyl se tuntuu, et kaikki ei oo normaalist. Mut kyl se varmast venyttelyl menee, koska mul o tullu tanssiski tällee usein. No Urho se menist koko ajan oli tapaturma alttiina, heh! Mut onneks kukaan ei sentään sairaalaan meist päätynyt.



 Mä sit kohtasin pelkoni, nimittäin astuin maailmanpyörään näiden kaikkien vuosien jälkeen. Mul o jäänyt traumat, kun joskus pienempänä olin frendin ja sen isän kans Lintsil juurikin tos maailmanpyöräs ja sillon oli viel ne vanhat noi korihommelit tos maailmanpyöräs ja niit pysty pyörittää ja keinuttaa joka suuntaan. No se maailmanpyörähän pysähtyy ain, ku se ottaa tyyppei kyytii ja me jäätin sillon sinne ylös ja sitten tuulikin jo valmiiks, enkä muutenkaan nauttinut. Niin sithän sen mun kaverin isä alko pyörittää ja keinuttaa sitä itselleen vitsinä. No mähän olin aivan paniikis ja pidin tost reunast niin kovaa kii, kun vain pystyin. Joten oon ylpee ittestäni, et ees uskalsin mennä koko laitteeseen saatika ottaa puhelint esil.
Kylhä sielt näkymät oli ihan sen pelon voittamisen arvoiset! 



 Mä tuhlasin omaa rahaa 11€ noihin lakuihin, jotka nyt joudun lahjottaa pikkuveljelleni, koska must ne on liian makeita, heh! Järkevää taas. Mut oli noi kirpeet mansikat hyvii, ne olikin ainoot pitkä pystyin noist 10 kappaleest syömään ja niitäkin oli 3.



 Lähettiin sit 7h riehumisen jälkeen himaa kohti. Me käytii ihan vikan pelaamas sitä ihan tuuri pelii, mis voi voittaa sellasen hirveen kokosen sipsipussin täyn sipsii. No mä sit veikkasin et 11 on se joka voittaa, Aapo sit siihen et: "Osallistu" nii minä sit siihen, nääh kumminkin menee 5€ hukkaan. Urho sit pelas numerol 4 ja se 11 oli viel vapaa. En sit tyhmänä maksanut sitä 5€ vaan seisoskelin siin Aapon kans ja katottiin, et voittaaks Urho. No arvatkaa mikä numero voitti... No tietenki se 11 jonka olin sanonut! Ei ketuttanut yhtää, heh! 

 Olin himas noin puol ysi ja heti ulko-ovelt kävelin suoraan kylppäriin suihkuun. Suihkun jälkeen avasin koneen ja ihailin Aapolta saamaani koira pehmolelua, jonka se voitti narunvedos ja lahjotti mulle. Onha toi nyt aik, aaws!

 Mun onneks koko illan pelasti yks mun lempikauhu leffoist joka tuli tv:st. Ottolapsi, ei oo todellakaan pelottavimpia kauhuleffoi, mitä oon nähnyt! Mut se kuuluu mu top 3. Ykkösen mul on Paranormal Activity 4, kakkosen mul on Ottolapsi ja kolmanten Mama! Ei ehk niin pelottavii kauhuleffoi, no joo Paranormal Activity 4:n oli kyl pelottava ja siin mä oikeest pelkäsin. Mut sit Ottolapsi ja Mama nyt ihan sellasii "pelottavii" ekal kerral, mut tokal tai kolmannel kerral on sillee: Jaahas! Mut koska ne kuuluu mun lempikauhu leffoihin, niin ne on hyvii kerta toisensa jälkeen. Mitä oon nyt ton Ottolapsenkin neljä kertaa nyt nähny, niin joka kerta mä tykkään siitä vaan enemmän ja enemmän. Suosittelen kattoo, mut en ehk suosittele sellasen vitos-kutosluokkalaisen kattoo, koska mä muistan ku mun silloiset kaks kaverii, ku oltiin jollaa vitosel tai kutosel oli kattonut ton ja ne oli aivan kuset housus. Mut senhän takii niis on ne ikärajat. Köhköh, mäki niitä niin noudatan, jooh... Enhä mä olis varmaa nähny yhtää kauhuleffaa, jos olisin ikärajoi noudattanu. Mut niit kyl kandee oikeest noudattaa tai jos on heikko hermonen niin jättää kokonaan kattomat! Mut mä rakastan kauhuu niin ei mun maailmaa kauheest hetkauta.

Mut joo, oli tosi kiva päivä poikien kans Lintsil ja oli mul hauskaa! Kyl se mun ykköslemppari laite on vielki se Kieputin, vaik se ei ollut niin hurja nyt vanhemmal iäl ja tälläselle Powerparkin laitteissa olleelle tytölle. Mut se on ain hyvä! :)

Mut tällänen postaus tällä kertaa, toivottavast tykkäsitte!

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti