maanantai 22. kesäkuuta 2015

~Mitä mökil tapahtuu, jää sinne tietysti~

~Kaisa tahtoo tanssia,
reivaa kesäyön valssia.
Juomat, järvestä nostetaan,
ne meinas jäädä katiskaan.
Tanssitaan tennissukissa~
-Vanilla - Takapenkin tytöt-


Mooi!
Kyllä, sunnuntaina ei tullut postausta. Mutta arvatkaas kuka oli liian laiska lataamaan kuvia koneelle, minä! Voisko sanoo, et mä matkustin koko sunnuntain. Lähettiin siis sunnuntaina sieltä Ainon mökiltä ja ei ollut mitkään täyden kympin yöunet takana, joten olin aikast väsynyt ja joissakin vaiheis mu olis tehny mieli vetää kunnon raivarit. Mutta ne jäivät onneksi tekemättä, koska sunnuntai oli just jees päivä, vaikka istuttiinkin suurinosa autossa. Mutta kerron tos alempana lisää siit päivästä ja muutenkin reissusta Ainon mökillä.
Mä tiedän, että siellä ruudun toisella puolella on ainakin 1 ihminen joka pystyy samaistumaan mun fiilikseen. Nimittäin siihen kun laturi hajoaa. Mä itse oon omistanut tän vuos puolen ajan jolloin mulla on ollut tää mun nykyinen puhelin eli iPhone 5s. Niin 3 laturia plus se mikä tulee puhelimen mukana. No arvatkaas kuka on tuhonnut niistä kaikista neljästä laturista jo kolme. Kyllä ilmottaudun. Mä en käsitä, koska en mä mun latureita mitenkään tietääkseni huonosti kohtele! Iha ku puhuisin jostaa ihmisest, heh! Mut siis eka mul hajos se mun puhelimen mukana tullut eli se aito iPhonen laturi. Sitten ostin Clas Ohlsonilta uuden laturin, no se ei sitten toiminut kun tulin kotiin, joten menin vaihtamaan sen uuteen. No sain uuden ei siinä mitään, kunnes tajusin pistäessäni sitä koneeseeni kiinni, että voisin siirtää kuvat koneelle puhelimestani, että se laturi ei kykene siihen. Mun ilme oli siin kohtaa oikeest sellanen, et oo tosissas! No ei siinä mitään käytin sitä sitten iha perus laturina ja arvatkaa onko siinä nykyään kosketushäiriö, mm kyllä on. Sit ostin uuden laturin sitä varten, et saan kuvat siirrettyy koneelle. No se onkin ainoa laturi joka on mulla enää ehjä. Sit ostin sen jälkeen, ku totesin siinä muutenkin ongelmallisessa laturissa olevan kosketushäiriö niin ostin  Teknikmagasinet:sta sellasen uuden piuhan. Jos joku muistaa niin se oli se sininen, jonka oon joskus esitellyt täällä blogissa, niin sekin meni nyt rikki. Ääh! Mu pitää mennä taas ostaa uutta laturipiuhaa, jos vaikka nyt osaisin pitää sen edes kasassa... No saa aina toivoa, mutta se on viimesitään ens vuon tähän aikaan tuhoutunut. Mut kattoo nyt!
Mut joo aasinsiltana latureista ihan tän päivän postaukseen. Joka siis käsittelee neljä päiväistä mökkireissua Ainon mökille Roosan kanssa. Tässä samassa on siis juhannus kuvat, joten tämä on aika kuva painotteinen postaus.
Aloitetaas...

Kaikkihan siis alkoi keskiviikko iltana eli silloin tuli vasta Ainolta tieto, että olis mahollist lähtee heidän mökille. No mä kysyin äidilt ja se oli äidille ok, joten siitä sitten lähti pitkä ja uuvuttava pakkaaminen. Mä en tykkää yhtään pakkaamisest. Lapsena rakastin sitä, mutta mitä vanhemmaks tuun sitä vaikeemmaks se tulee! Koska ei yhtään osaa arvioida säätä jne. Sit aina lopputulos on se, että pakkaa puol omaisuutta mukaansa. Näin kävi tälläkin kertaa, mutta ei se nyt haitannut.

|Torstai|

Torstaina oli sitten lähtö ennen kolmea, mutta oltiin Roosan kanssa jo ennen kahta Ainolla. Juteltiin siinä jonkin aikaa kunnes päästiin lähtee, kun Ainon isä tuli töistä. Päästiin tosi nopee lähtee joka oli hyvä juttu, koska matkassa sitten menikin oma aikansa.

Nimittäin ajomatkamme aikana vastaan tuli kolme kolaria aivan peräkkäin. Ambulansseja, poliiseja ja paloautoa piti väistellä ja aik hurjan näköisesti autot olivat toistensa perään ajelleet. Pysähdyttiin kahesti, kauppaan ja sitten Biltemaan. Matka meni muuten hyvin, jos onnettomuuksia ei lasketa. Kuunneltiin musaa ja joitan juteltiin. Olin perillä vähän ennen seiskaa? Tai jotain sinne päin.

Perille päästyämme asetuttiin mökkiimme ja sain päivän naurut Roosan ja Ainon patjalla ratsastamis laulusta. Kun oltiin saatu mökis kaikki valmiiks niin vuorossa oli syömistä ja sen jälkeen uimista.

Tulipahan sitten talviturkki heitettyä. Vesi ei kyllä mitään lämmintä ollut, voisko sanoa että se oli hyytävää tuskaa! Seistiin varmaa Roosan kans kakskyt minuuttia paikallamme tuossa vedessä. Se oli niin kylmää, et en olis uskonut oikeasti meneväni sinne uimaan. Hirveää se oli mutta lopuks iha jees, kyl siihen kylmyyteen tottuu onneks.

Sekä eka kohta Summer Bucket List:stäni on nyt toteutettu. Nimittäin vaatteet päällä uinti. Jos joku haluaa nähä mun Summer Bucket List:n jonka oon tänne blogiin koonnut niin se löytyy TÄSTÄ. Vaatteet pääl ei ollut ees nii kylmä uida, ku pelkil bikiineil. Mut se olikin sitten huonompi homma et vaatteet ei kuivunut missään vaiheessa. Mutta se oli sen arvosta!



Illalla Aksu ja Arttu tuli meijän mökkiin kertoo kummitustarinoita ja vitsejä. Ne samat vanhat vitsit, mitä on joskus pienempänä kuullut kuulosti paljon, paljon hauskemmilta tulevan seiskaluokkalaisen suusta. Siin sai sit nauraa aivan silmät kyynelissä. Pojat sit häippäs jossain vaiheessa jonka jälkeen mä tajusin katost roikkuvan hämähäkin. No arvatkaas kuka alko kiljumaan koko sydämensä edestä, niin et ääntäkään ei melkee enään lähtenyt. Mä en siis normaalisti pelkää hämähäkkejä melkeenpä ollenkaan, mut en mä niist mitenkään nauti! No meil oli hyvät hämähäkin tappo yritykset. Jos joku olis nähnyt niin se oli oikeest ollut sillee: säälittävää... Heh! 
Me sit riehuttiin Roosan kans johonkin kolmeen, jolloin Ainokin sitten kahen tunnin nukkuma yrityksensä jälkeen totesi, että ei hän saa nukuttua. No me sit siin viel juteltiin ennen, ku mentii nukkuu. Voisko sanoo, et mä sammuin kuin kynttilä heti kun laitoin silmät kii! Se on mulle aik harvinaist, koska mul menee yleensä aik kauan kunnes nukahdan. Paitsi tuol Ainon mökillä, tais kyl johtuu suurimmaks osaks siitä, et mentiin kolmen aikaan joka yö nukkuu, hups!

|Perjantai = Juhannus|

Juhannus aatto aamu lähti käyntiin meillä vasta kello puol kakstoista. Muina aamuina meit ei kyl näin "aikaisin" saanut ylös. Datattiin jonkin aikaa kunnes mentiin syömään aamiaist.

Letit oli joku meidän juttu koko mökin ajan. Ain uimisen ja saunan jälkeen laitettiin kaikille meille letit. Aino teki mulle ja Roosalle ja mä tein Ainolle. Koska ite ainakin tykkään, et on jotain vaihtelua suorien hiusten sijaan. Kiharat oli siis tosi jees ja aijon jatkaa täl letti kihara ideal ainakin pikkuveljen konffikseen asti, koska en haluu käyttää lämpöö kampaukseeni. Sillä kiharoista tulee omasta mielestäni paljon jopa nätimmät leteillä, kun kihartimella. Paitsi, jos haluaa korkkiruuvit niin silloin itse ainakin käytän kiharrinta mielelläni.



Mentiin sitten ensiks auttamaan Ainon vanhempia pihan laittamises, koska nurmikko oli kasvanut talven jäljiltä tosi korkeaksi. Auttamisen jälkeen päätettiin ottaa kuvia, kun sää vielä silloin sen salli. Saatiin just hyvin otettua kuvat, kunnes alkoi sataa kuin saavista kaatamalla. Oon vaan niin tyytyväinen tohon mun kameranjalustaan ja kameran itselaukaisimeen! Oon tosi tyytyväinen näihin kuviin, koska harvemmin meist saa ryhmäkuvii.





Sää sitten onneksi hellitti hetkeksi, että saatiin otettua kuvia IG:tä varten. Mutta eihän siinä kauaa mennyt kun kaunis auringon paisten katosi tummien pilviel sekaan ja alkoi taas satamaan.
Mut nääkin kuvat onnistu ihme ja kumma!



Sää sitten taas muuttui ja aurinko tuli takaisin, joten mentiin ulos Aksun ja Artun kanssa, koska he oli niin monta kertaa kysyneet meit laiturille, mut sään ja laiskuuden takia ei oltu jaksettu mennä niin oltiin nyt sit kilttejä ja mentiin viihdyttää heitä. Eli oikeest me katottiin vierestä, kun he syötti kaloille leipää.



Mä en vaa pysty käsittää, et kuinka paljon mä vaan rakastan tota paikkaa! Oon käynyt siel nyt kolme kertaa ja joka kerta mä vaan kiinnyn tohon paikkaan sitäkin enemmän. 



Mentiin sitten taas uimaan ja taas seistiin ikuisuus siinä rantavedessä kunnes uskallettiin uida. Sekä nyt päästiin hyppäämään, koska torstaina laituri ei ollut paikallaan? Tai jotain, kun sellanen rautatanko oli väärässä kohtaa niin ei pystynyt hyppäämään. Mutta onneksi perjantaina sitten pääs hyppii, vaikka mä luulin koko ajan kuolevani, koska vesi oli niin kylmää nii pelkäsin et saan jonkun sydänkohtauksen. Joo, vain Milla jutut.



Taas letit pääs ja menoks, uimisen jälkeen alettiin sit polttaa kokkoo. Mä itse en ollut ikinä ennen nähnyt livenä kokkoa, joten tää oli mulle aivan uutta. Mut olin hieman paniikissa, koska en oo mikään tulen suurin ystävä. Mökkinaapurimme saunakin oikein paloi juhannuksena, et palokunta ja kaikki. En nauti ikinä paloautoista tai niiden äänestä, koska se ei ikinä tiedä mitään hyvää! Enkä voi pelolleni mitään, traumat... Mutta onneksi selvisin kiitettävästi tästä juhannuksesta ja siitä kokosta. 





Aksu tuli sitten keskiyön jälkeen kysymään, että tultaisko kokolle. No mä ja Roosa mentiin ja Ainokin tuli sitten lopulta. Kuunneltiin musaa laidasta laitaan. Jari Sillanpäästä Robiniin ja joihinkin rock-legendoihin. Mut kivaa oli! Tanssimist ja musaa hyväs seuras. 

|Lauantai|

Lauantai meni oikeest kokonaan lahnatessa mökissä ja uidessa. Katottiin myös kolme leffaa koko päivän aikana. Ensiks katottiin kauhuleffa nimeltä Hostel. Mielipiteeni on se, että jatko-osia en mielelläni katso, koska niin ällöttävää leffaa en oo koskaan nähnyt ja en oo koskaan melkeen oksentanut ruokapöytään niinkuin tämän leffan jälkeen melkein tapahtui. Mua ei se veri siinä mitenkään hetkahduttanut, mutta se tapa millä ne hullut kidutti niit ihmisii sai mut voimaan pahoin! Hyi! Jos joku haluu nähä ällön leffan, niin siinä on kyl siihen osuva leffa!

Käytiin sit myös taas kerran uimassa. En kyl eka uskaltanut kastautua enkä mitään, mutta saunan jälkeen ku uudestaan menin uimaan niin kyl mä sit uskalsinkin uida! 
Uimisen jälkeen lähettiin sitten metsäretkelle. No mulla oli shortsit ja hyttyset sitten tykkäs mu jaloist niin kovin, että jalat oli aivan täynnä hyttysen puremia reissun jälkeen. En kyllä allekirjoita retkemme järkevyyttä, mut iha hauskaa oli.

Illalla/yöllä kotottiin sit kaks leffaa, joiden nimistä mul ei oo mitään muistikuvaa. Komediaa ne ainakin oli, mut mä keskityin pikkusen enemmän Aapon kans jutusteluun ku niihin leffoihin. Mut ihan jees leffoi ne oli. Meidän oli tarkotus valvoo koko yö, mutta se idea kaatu vähän niinku siin kohtaa ku kello lähesty neljää. Sitten kaikki vaan nukahti! Pitää toteuttaa tää valvominen viel joku muu yö, ku ei nyt onnistunut.

|Sunnuntai| 

Sunnuntaina mä heräsin 12 ja tyttöset heräs vasta yheltä. Syötiin, siivottiin ja sit otettiin suunnaks Tampere. Ainon isä heitti meidät Sokokselle vähän shoppailee ja sen jälkeen käveltiin Ainon mummille.







Pienen seikkailun jälkeen löydettiin Sokokselta Ainon mummille. Syötiin pannarii ja istuttiin eteisessä jutustellen. Kyl Tampere on vaa hieno paikka, vähä muistuttaa Stadii ilman hirveetä ihmis paljoutta! Mut se oli vähä jännä, et kaikki paikat meni kiinni jo kello 16 tai suljettuja. Siinä on myös ero Stadin ja Tampereen välillä.



Sokokselta tuli ostettuu pari juttuu, samoin H&M:stä, joita en tajunnut kuvauttaa... Ostamani paita näkyy ylemmissä kuvissa.

Wella Hiuslakka - 3.50€
Neutrogenan kasvojen puhdistusaine - 6.90€
Dr.Rescue:n hoitava aluslakka - 4.90€
 We Care Icon:n huultenrajauskynä - 2.50€ (Sävy: 2 Perfect beige)
Gosh:n huulipuna - 7.90€ (Sävy: 162 Nude)
Crop top - 7.99€
Mekko - norm. 9.99€ ale 5€

Lähettiin sitten seikalta Tampereelta ajamaan kohti pääkaupunkiseutua. Olin kotona noin kello puol kymmenen, jonka jälkeen purkasin kaikki laukkuni ja lahnasin koko loppu illan, koska mua väsytti ihan kiitettävästi.
Tällänen postaus tällä kertaa! Toivottavasti tykkäsitte, mul oli ainakin tosi hauska reissu ja toivottavasti Ainol ja Roosalki oli. 

~Moikka ja  ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti