tiistai 7. heinäkuuta 2015

Kesäkuu

~Tiistain' ja sunnuntain' välisen' yönä,
kello on kuusi ja kotiin en löydä.
Tiistain' ja sunnuntain' välisen' yönä~
-Roope Salminen & Koirat - Madafakin darra-

Mooi!
Joku fiksu saattoi huomata, että sunnuntaina ei tullut postausta. Niin, ei tullut. Syy on kylläkin ihan yksinkertainen, väsymys. Mul olis ollut tää tän päivän postaus niinku sunnuntaille, mutta kun sunnuntaina pääsin kotiin kirppikseltä niin mua ei oikeest huvittanut millään ottaa kameraa käteen ja kuvata tätä postausta. Yksinkertaisesti selitettynä olin Roosalla yötä lauantaista sunnuntaihin, koska sunnuntaina oli kirppis, jonka takia piti herätä aikaisin ja nyt ku jälkeenpäin ajattelee niin oli oikeest fiksu idea mennä yöks, koska olis tullu pikkusen kiire tai olis pitänyt lähtee pirun aikasin, jos Roosan äiti olis tullut hakee mua täältä meiltä asti. No fiksu idea ei ollut nukahtaa kello 5. Me mentiin nukkumaan kyllä jo puol kolme, tai no mun kohal se oli todella vaivaista ja tuskallista yrittämistä, että saisin unta. Mua väsytti, oikeest ja se o harvinaist et mua oikeest kunnol väsytti, mutta ongelmana mulla oli mun selkä. Siihen sattu niin paljon, että se esti mua nukkumasta. Mutta viidelt sain sit unta ja nukuin sen pari tuntii, kunnes valot pärähti huoneeseen jossa nukuttiin. 
Päivä ennen kirppistä eli lauantai meni tosi jees, ensiks olin pelaamas aapon kans hallil säbää, joo siis osaan mä jotenkin sitä palloo lyödä sillä mailalla, mutta tunsin itteni niin väärässä paikassa olevaksi Aapon rinnal, heh! No sit illal menin sinne Roosal voisko sanoo suoraan hallilt suihkuun ja sit jo Roosal. Käytii syömäs, käveltiin kukaa döäsriltä, koska dösässä oli oksennusta ja sit käytii uimassa! Vesikään ei ollut ees kylmää oikeest! Sunnuntaina sit oltii siel kirppiksel pikkusen huonos hapes, mutta päivä meni myös hyvin tai no se aamupäivä, mitä siel nyt oltiin. Oltiin 9-13.30? Sil kirppiksel myymässä. Mul oli itseni mukaan oikeest sitä tavaraa aika paljon tai ei aika vaan todella paljon. Kotiin mä toin yhen muovikassillisen verran vain! Et mul meni kaikki tavarat/vaatteet/lelut todella hyvin ja tienasin 125€. Iha hyvin vaik ite sanonkin. Pitää silti tehä viel toinen reissu jossain vaiheessa, koska tavaraa jäi viel kotiin aika paljon ja varsinkin ku äiti sitten alko kattomaan mun huoneen yläkaappien tavaroita, joita itse en ollut tajunnut edes katsoa niin sieltä olis tullut viel ison Ikea kassillisen verran kamaa, joten toisen kerran pitää viel mennä. Toivon saavani seuraa ja nämä keitä tarkotan toivottavasti itse tajuavat, että tarkoitan heitä :)
Mutta nyt jaarittelut vähemmälle ja oikeaan aiheeseen. Päivän postauksen aiheena on siis kuukauden suosikit viime kuulta. Koska ollaan siirrytty heinäkuun puolelle! Loma loppuu... Okei ei mennä vielä tohon aiheeseen. Vaan keksitytään olennaiseen.
Aloitetaas...




| 1. Keltasuutta poistava moussemainen hiusväri |
Mä en nyt mee aivan takuuseen ton sanelemani tuotteen nimen suhteen, koska tässä lukee tän olevan hiusväri, mutta must tää vaan vaalentaa keltaisen sävytteisiä blondeja hiuksia. Tää on siis Schwarzkopf:n tällänen moussemainen vaalennusaine. Mulla on se keltasuutta poistava eli se vaalein, kun näit on T1 ja T2 niin mulla on se T1, jonka nimi on Icy Platinum. Ite ostin tän alle 10€:llä Cittarista ja oon ollut todella tyytyväinen. Ite sain testaa tätä ekaa kertaa Ainolla, kun Aino laittoi tätä mulle. No mä sit päätin ostaa oman ja testaa, no enhän mä saanut sitä niin hyvin laitettuu kuin Aino, joten seuraavan kerran ku tota laitoin niin Aino laittoi sitä mulle Ainon synttäreillä. Mä tykkään tästä oikeesti, tää oikeest toimii ja vie keltasuutta pois kestää pari pesua, kunnes pitää laittaa uusiks. Pitkiin hiuksiin tää on ainakin nyt riittänt kolme kertaa ja sitä moussea on vielä tuolla putelissa, vaikka pakkauksen selosteessa lukeekin, että pitkille hiuksille yks tällänen menee kolmessa kerrassa. Tätä kuuluu laittaa pestyihin pyyhekuiviin hiuksiin. Levittää huolellisesti hanskoilla, jotka tulee tän mukana tai sit olla niin pahis kuin minä ja Aino, että ihan vain paljailla käsillä. Mutta tää voi aheuttaa allergisen reaktion, mutta minä joka olen jokaiselle asialle allerginen niin en ole saanut tästä minkäänlaisia oireita tai reaktioita. Tätä kuuluu pitää päässä keltasuuden poistamiseksi 5min, mutta jos halua vahvemman tuloksen niin 15min? Jos nyt oikein muistan. Mutta mä oon iana pitänyt 15min ja on toiminut todella hyvin. Pitää vain muistaa huuhdella todella todella hyvin! Se on tärkeetä. Sit täs pakkaukses lukee, että käytä moussea viikoittain säilyttääksesi hiusten viileän vaalean sävyn, niin en mä oo käyttänyt ja hiukset on silti ihan vaaleet. Mutta nyt pitäis taas kohta puolin laittaa. Mut tää on tosi hyvä! Eikä tarvii käydä koko ajan kampaajalla vaalentamassa ja mulle, jolle sanottiin että en voi ikinä saada niin vaaleita hiuksia ku haluisin, koska mul on niin paljon keltapikmenttisyyttä niin kyl mä oon tällä saanut sellasen sävyset hiukset mitä oon tavotellut jo pitkään!


| 2. Batisten kuivashampoo | 
Sain tän Ainolta synttäri lahjaksi mutta nyt vasta sille on tullut oikeesti käyttöä. Nimittäin kesällä mun hiukset näyttää koko ajan likasilta paitsi sinä yhtenä päivänä kun olen juuri pessyt hiukset. Mun hiukset niinku vain näyttävät lättäniltä ja todella sellasilt rakkusilt vaik ne eivät sitä oo. No tää kuivashampoo on pelastanut mut. Mä en todellakaan halua pestä hiuksia joka päivä ja se ei oo terveellist päänahalle, koska käytän hopea shampoota joka on kuin myrkkyä päänahalle eikä varsinkaan tälläisenä allergisena tyttönä tykkää, että mun päänahka tekee kuolemaa. Joten tää on pelastan mut ja mun latteet hiukset. Hiukset näyttää parin suihkauksen jälkeen aivan eriltä kuin äsken. Hiuksiin tulee tuuheus ja kirkkaus takas. Takkusuutta se ei kyl vie, mutta sen että ne näyttäisivät takkuisilta niin viepä hyvinkin. Tää on ollut ihan sellanen most have-juttu täs kuussa, koska mä varmaa asuisin tuol suihkus ilman tätä. Tää on siis kirsikan tuoksunen ja mulla kohta aika lopussa, niin pitäis ostaa uus.


| 3. Lettikiharat |
Mä oon aina tykännyt kiharoista, mutta itselläni on suorat liukkaat hiukset niin kiharoita on vaikea saada pysymään, vaikka laittaisikin lakkaa todella paljon. Siis puhun nyt vielä laitteilla tehtyjä kiharoita. Mutta nyt siirrytään letteihin. Lettikiharat nimittäin pysyvät mulla paljon paljon paremmin kuin laitteilla tehdyt. Kaksi lettia ja näyttävät todella kivoilta. Äiti tai Aino tekee yleensä mun letit ja sillon ku oli viel kouluu niin Maija teki. Itse osaan tehä, mutta en itselleni. Äiti tekee yleensä letit mulle pyyhe kuiviin hiuksiin ja  sitten vain letittää. Aamulla lopputulos on täydellinen! Eikä edes tarvitse laittaa niin paljoa lakkaa kuin laitteella tehdessä, kun hiukset silti pitävät muotonsa. Mutta koska mulla on ne liukkaat suorat hiukset niin laitan varuiks aina lakkaa niihin kiharoihin, että eivät heti lässähdä. Mutta tykkään todella paljon, miltä ne näyttävät ja eivät tee mulle ainakaan sellast pallopää efektiä mun kasvoihin. Joo, älkää kysykö, heh!


| 4. Peiteaine |
Oon aika paljon, jotenkin täs lähiaikoina puhunut/ylistänyt tätä kyseistä tuotetaa. Nimittäin L´oréal Paris:n peiteaine, joka mulla on vaaleimmassa sävyssä nimittäin sävy 1. Mä en vaa osaan olla kehumatta tätä. Mulla on ollut joskus ennen se Lumenen peitepuikko, joo terve ei mitään verrattuna tähän! Sillä ainakaan itse en saanut mitään peitettyä ja se oli muutenkin liian tummaa vaikka vaalein sävy olikin. Sit mulla oli se mun valokynä, jota käytin peiteaineena/peitepuikkona. Joo sekin oli kyllä ehkä mahtavin idea... Miks en vaan suoraan tallustellut kauppaan ja ostanut tätä! Ite oon ostanut tän siis Stockmannilta mutta tätä saa nyt kaikkialta missä L´oréal Paris:a myydään. Mä rakastan tota sävyä, koska se sopii juuri mun kasvojen väriin ja tää on todella riittoisa ja peittää oikeesti ja tykkään siit ohueast koostumuksesta. Koska ne kohat mitä tolla peitän, niin haluan että ne ovat tasaisen näkösiä. Eikä sellaisia, et niistä näkee laittaneensa meikkiä kauheasti naamaansa. Jos etit suht halpaa ja hyvää peiteainetta, jolla saa punaiset näppylät piiloon niin tämä!


| 5. Kulmakynä |
Mulla oli ennen se Cliniquen kulmakynä, joka nyt jälkeenpäin ku miettii niin oli liian tumma mulle. Sekä yli hintava, koska nyt kun miettii niin olisin säästänyt aika paljon jos olisin heti ostanut tän. Mul on siis tää Lumenen kulmäkynä sävyssä numero 2 ja tää on tällänen maantien ruskee ja siitä ehk yks sävy tummempi. Vaikka hassulta kuulostaa niin mulla on todella todella tummat kulmat luonnostaan ja mul on aivan vaaleat hiukset. Yhistelmä näyttää ehkä hupsulta, mutta sille en voi mitään. Koska en halua värjätä hiuksiani ruskeiksi enkä kulmiani vaaleiksi! Mut tää Lumenen kulmakynä on aivan täydellisen sävynen mun omien kumien kanssa, koska ne menee just yks yhteen. Hintakaan tällä ei ollut paha ja ostin ite Stockmannilta, mutta saa aika varmasti kaikkialta missä Lumenea myydään. Oon tykännyt tästä paljon ja oon ilonen, että serkkuni silloin vinkkasi mulle tän! Koska tää on ollut mul nyt päälle kaks kuukaut koht? ja siin ajas mä olisin varmaa kuluttanut yhen tollasen Cliniquen kulmakynän kun taas tätä mä en oo kuluttanut melkeen yhtään siitä kun ostin tän. Koska en paina niin paljoa niin se terä ei mee huonoks nii ei tarvii terottaa koko ajan. Nii väriä säästyy :)


| 6. Bodymist ~ Sheer Love |
Sain tän isältä tuliaisiksi laivalta, kun hän kävi Ruotsissa. Mulla oli ollut ennestään tästä se vartalovoide, mutta sitten pyysin isältä voiko hän tuua sen saman hajuvesi muodossa, koska sitä varalovoidetta ei jaksa koko ajan olla levittämässä, että tuoksu pysyisi. Mä oon käyttänyt tätä lähes koko kuukauden todella ahkerasti niinku varmaan huomaa, että tätä on "aika paljon" kulunut tosta purkista. Tää vaan oikeesti tuoksuu niin hyvälle! Äidin sanoja lainaten, raikkaalle ja hedelmäiselle. Mä ite kyllästyn aik nopee hajuvesien tuoksuun, mutta tää on niist neljäst yks johon en oo viel kyllästynyt! Muut ovat Holllisterin Palisades Beach, joka on todella makea mutta tykkään tosi paljon. Sitten tää mun ainainen lemppari Christina Aguileran hajuvesi tää lasin värinen purkki, jossa on mustaa pitsiä. Ja sitten Escadan Born In Paradise on myös sellanen, josta tykkään todella todella paljon! Mutta tässä kuussa se mun lemppari ja eniten käytetyin oli tää Victoria´s Secretin Sheer Love, jonka pitäis tuoksua valkoiselta puuvillalta ja vaaleanpunaiselta liljalta?


| 7. Bikiinit |
Mä ostin sillon 2013 talvella bikiinit Thaimaata varten, jolloin ostin tuon yläosan Funky Ladystä ja maksoivat ihan reilusti, että ei sil. No mä sit en käyttänyt niitä kuin sen Thaimaan matkan ja sit ostinkin jo uudet ne mun tummansiniset. No tossa parisen viikkoa sitten ennen Ainon mökille lähtöä testailin niitä mun tummansinisiä ja näit mun kullan ruskeita? bikiinejä ja tajusin, että minkä aarteen olin haudannut kaappini perälle, koska kun laitoin nää mun tän hetken lemppari bikiininen yläosan päälle niin olin ihan shokissa miks ihmees olin ees halunnut käyttää niit tummansinisii ku nää on nii hyvät ja hienot. Se hienous on nois helmis! No mä sit ostin jokunen aika sitten ku oltiin Heinin kans käymässä kaupoilla niin tohon yläosaan sopivat alaosat, koska mul oli ennen tohon yläosaan "kuuluva" musta alaosa, mutta en tykännyt niist yhtään. Joten tää Bikbokista ostettu alaosa oli aivan huippulöytö. Ja kun oon päässyt viime kuus parikertaa uimaa niin nää on olleet sellaset, mitkä pitää ain olla pääl koska tykkään noist nii paljon! Vaik en missää ranta kunnos kyl oo eikä toi sää mitään rantakelejä kyl merkitse.


|8. Huppari |
Tää on ollut mun lemppari huppari ostopäivästä lähtien. Oon niin kauan ku vain muistan niin ettinyt sellast kivaa hupparii, jossa ei olis vetskaria vaan tällänen pään yli vedettävä. No silloin ku mä löysin tän Bikbokista niin mul oli se ja sama mitä siin lukee kunhan se o vaa lämmin ja siin ei oo vetskaria. Okei no tää mun hupparis oleva teksti ei oo paha, mut jos olisin ottanut sen toisen nii porukat olis varmaa kattonut sillee "Milla mitä?" Hahha, mut joo siis tos mun hupparis lukee: "Wish I Was A Mermaid" Mä tykkään tästä todella paljon ja voisin vaa hengaa joka päivä tää pääl, mut en nyt sentää kehtaa. Mut tää on niin ihana ja oli joka euron arvoinen kun silloin mietin, että onks tää turhan "kallis" Enkä kyl enää ees muista tän hintaa, mutta nii rakas täst hupparist mulle on tullut, et eipä haittaa enää yhtää et kui paljon tää sillon joskus maksoikaan!




| 9. Farkkutakki |
Mä sain tän farkkutakin kutosluokal, mut silloin tää oli mulle todella iso esim hihoista. Ja mä sanoin äitille, että en mä tuu ikin mitää farkkutakkii pitää ku se on poikien juttu, joo vain milla kutosluokalla. No mä sit löysin tän 8lk lopussa mun kaapista, mutta en ottanut kunnon käyttöön paitsi nyt tänä keväänä. Mä oon aik monet päivät täs kevääl ja kesäl hiihdellyt täs takis, vaikka täs farkkutakis on tarkotuksel kolme neljäsosa hihat ja tää on lyhyt mallinen niin tää on lämmin, paitsi eilen tää oli kyl ehk huonoin valinta, koska stadissa tuuli niin paljon. Mutta muuten tää takki on ollut mun sellanen, jes on ees jotain mikä ei oo huppari mut silti lämmin omalla tavallaan ja sopii hameiden kans sekä farkkujen! Tää kyseinen farkkutakki on ostettu Vero Modasta silloin kutosen keväällä, että tätä ei enään myydä todennäköisesti missään, mutta oon kiitollinen että tää viel mahtuu mulle koska oon ihan in love- tähän takkiin.



 | 10. Hame |
Tää hame on kyl oikeest ollut pitkään jo kovassa käytössä. Jos jonkun hameen päälleni pistän niin yleensä se on tämä. Tykkään tost kankaan kuvioinnista/materiaalista, koska ruusut on se juttu! Muttenkin, koska toi on valkoinen niin se on helppo yhistää melkein kaikkien paitojen kanssa. Tää on ostettu H&M;stä ja myydään salee edelleen, vaik ite oon ostanukkin tän varmaa viime vuonna? Tai jotain, mutta tykkään myös tost vetskarista joka on tuol takan, tai siis mä pidän sitä ainakin yleensä keskellä takana? Voi sitä varmaa muullakin tavalla pitää, jos haluu. Mut mä pidän näin ja yleensä mä laitan hameiden alle mun tanssimikrot, koska en haluu et vilkkuu mitään tai jos tuuli päättää yllättää niin ei haittaa, vaikka helmat vähän lentelis. 


Biisit:

&

Tällänen postaus tällä kertaa toivottavasti tykkäsitte!

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti