sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

~Nukun pommii~

~Kaikkee mä oo kuullu hulluks mua on luultu,
muttei mulla pleksit ihan pienest huurru.
Hommat valkenee ni naamat kalpenee,
mutta beibi kyllä täällä tarkenee~
-JVG - Tarkenee-
Mooi!
Minä olen taas palannut kotiin, jee! Noin viikon pituinen kidutus on ohi ja jalat kuolleet. Oikeest mua sattuu edelleenkin polviin, kun tuli tos eilen istuttuu autos sellanen 11h. Ei täs mitään, täst toivutaan! Automatka kotiin sujui tosi hyvin, vaikka tuli taas tapeltua tota kännykän akun loppumista vastaan. Koska mul menee täst puhelimest nykyään tosi nopee akku, varsinkin jos kuuntelee musaa! Ei vaa ennen mennyt, pitää varmaa jossain vaihees käydä vaihtaa akku, koska en mä jaksa tota puhelint koko ajan laturiskaan pitää. Onneks mul on se Heiniltä saatu hätäakku, mut siinkin on sellainen ongelma, et se lataa sen 40% ja sit se onkin jo tyhjä. Joten jos sun kännykkä on jo niinku sammunut ja sit tunget sen siihen hätälaturiin, niin sit siihen su puhelimeen latautuu se 30%, koska se 10% menee siihen et se saa sen puhelimen päälle takas. Mut onneks mul oli toi kirja, joten en koko ajan kuunnellut musaa. Mul on enää sellanen 50 sivuu jäljel tota 8 osaa ja sit mä oonkin taas tyhjän pääl. Pitää päästä kirjastoon lainaa 9 ja 10, jos niit ees on siel *-* 
Tämän päivän postauksen aiheena olisi siis mun tänä kesäsest Lappi-reissust. Tää on osa 1. Jossa käsittelen myös Powerpark reissun joka oli siis sunnuntaina (12.7.) ja maanantai, tiistai sekä keskiviikko päivät. Tokassa osassa käsittelen sitten torstain, perjantain ja lauantain. Tällee varotuksena, postaus o aika kuvapainotteinen eli niitä riittää! Mutta eikös mennä postaukseen. 
Aloitetaas...

| Sunnuntai |

Sunnuntai aamu lähti aikasten heräten, oikeastaan mä en ees herännyt mun herätykseen vaan heräsin ysilt ihan paniikis. Koska mul oli kaikki niin levällään viel ja lähtö oli kympilt. Joka oikeest veny sinne puol yhteentoista, mutta kumminkin. Sit se ku alettiin pakkaa kamoi autoon niin oli täyt tuskaa. Koska siin vaihees mä tajusin, et mul ei jäänyt ollenkaa jalkatilaa, joten mä istuin risti-istunnassa koko matkan Powerparkiin. Siis meijän ensimmäinen pysähdys oli Powerpark ennen, ku ajettiin isovanhemmil/mökille. 

Me sit ajettiin sellanen olisko ollut 5h? Koska lähettiin puol ykstoist ja oltiin peril vähän vaille neljä. Mul meni koko automatka lukien ja musaa kuunnellen. Oon niin kiitollinen, et mul ei tuu autos huono-olo kun luen. Joskus mul tuli, mut ei onneks enään ja varsinkin ku nyt on lasit niin säästyy päänsäryltäkin. Matka meni muuten ihan jees, paitsi et mä sain joka tunnin välein aivan jäätäviä kohtauksia tost helkkurin Ikea-kassista. Nimittäin jos mun pikkuveli tai mä liikuttiin pikkusenkin niin se koski sitä toista joka ei liikkunut. No mu pikkuvelihän sit vaihto asentojaan ihan koko ajan. Ja mä yritin hallita itteni, etten sais mitään kilari kohtaust, koska mä vihaan sitä kahina äänt mikä siit kassist lähtee. Samoin sitä, et ku mä kuuntelen musaa nii joku/jokin koskee muhun. Mä e vaa siedä sitä, heh! Eli jos kuuntelen musaa ja joudun istumaan "paikallani" niin älä tuu hinkkaa sil sun Ikea-kassil mua tai ei hyvää seuraa. No ei vaiskaan!

Oltiin siis peril sillon vähän vaille neljä ja ostettiin rannekkeet jne. No se Powerpark meni seiskalt kiinni, niin oltiin johonkin puol seiskaan siel. Oli just jees, ei satanut. Eka oli sellast pilvist, niinku kuvistakin huomaa ja sit alko paistaa! Joka oli tosi jees. Käytiin sit kaikki nää maholliset laitteet läpi. Ehk ainoot laitteet joissa ei käyty niin oli Keinukaruselli ja se Boosteri? Mun lemppari laite oli se uus jonka nimi oli kai Junker, se oli hyvä ja mä huusin niin paljon, et mun pikkuveljen oikee korva varmaa kuuroutui. Mutku must oikeest tuntu, et mä tipun siit kun siin oli ainoastaan jalkojen kohal niinkun se turvakaari höskä. Mut mä pidin siitä todella paljon eli jos meet Powerparkiin, nii mee siihen! Se o oikeest hyvä.











Meillä sit "hotelli huoneenamme" sellanen mökki sielt alueelt, jossa saa noi asuntovaunut sun muut olla ja sit siel peräl on näit mökkejä. Tänä vuon me ei sit otettu sitä samaa mökkiä mis me ollaan kaks viime vuotta oltu, koska äiti halus mulle ja mu pikkuveljelle kunnon sängyt. Koska siel toises mökis oltais jouduttu nukkuu sohvasängys, joka olis ollut meille kummallekkin liian lyhyt. Koska jos mä oon 168-169cm pitkä ja se oli mulle lyhyt, nii mu pikkuveljel se olis ollut todella lyhyt! Koska se on mennyt mun ohi pituudes... Mä oon tän perheen pätkä.

Mut kumminkin, siin mökis oli siis yläkerta ja alakerta. Alhaal oli yks huone, jossa porukat sit nukku, pieni keittiö, iso vessa/kylpyhuone, olkkari ja sit parveke. Ylhäällä oli sitten kolme sänkyä, jotka me sit vallattiin. Siin kohtaa mietin, miks tosta ei infottu aikasemmin niin olisin voinut ottaa jonkun frendin mukaan!

Mul oli ollut Powerparkis ja autos lökärit ja croptop. Joten ku lähettii syömään niin vaihdoin vähän parempaa pääl.
| Paita - Stockmann |
| Bandeau - Cubus |
| Farkut - Carlings |








Mentiin siis syömään sinne Powerparkin omaan ravintolaan? Niinku me ollaa edellis vuosinakin tehty. Aina vaan yht hyvää ruokaa! Mä olin kyl puol kuollut ton syönnin jälkeen, ku en oo jotenkaa tottunut noin isoihin annoksiin.

Tolta siis näytti meijän mökki ulkoapäin! 

Ilta menikin sit Aapon ja Roosan kans jutellessa. Lukiessa ja sit saunassa. Koska siis siinä mökissä oli sauna jne. Sit meninkin nukkumaan.

| Maanantai |

Maanantai päivä starttas puol yhelttoista soivalla herätyksellä. Ja oltiin pakattu jo edellis iltana kaikki kamat, niin oltiin jo yhelttoist ulkona mökistämme. Ja matka jatku kohti jotakin aivan random ABC:t jossa kuulemma ain pysähdytään, mut en mä ollut vaa ikinä siellä käynyt. 



Oltiin ehk joskus about seiskalta mummil ja ukil. Syötiin ja sen jälkeen olin jo sillee, ei tänne mä en jää! Vaik kuinka paljon rakastanki mu isovanhempii jne. Mutta mä oonkaupunkilainen! Koko elämäni asunut kaupungil, joten keskellä ei mitään ei houkuttanut yhtään. Mul oli niin huonot fiilikset, mut onneks sit tuli nopeest ilta, et pääs nukkuu.

No ennen ku menin nukkuu, niin alotin ton ja sain päätöskeen sen 6 osan. Ja sit menin nukkuu.

| Tiistai |

Tiistai päivä meni lyhyesti ja yrimekkäästi sängyssä maaten, koska mul oli kurkku aivan törkeen kipee. Must ei lähtenyt aamupäiväl äänt ollenkaa ja ku mun ukki on tosi huonokuulonen. Eli sille pitää huutaa jos hänelle vastaa/puhuu. Nii minä toivottomana, jotaa elekieltä yritin hänel. Nii hän katto mua pitkään ja totes, et tytölt o ääni pois. Mummi vaa nauraa vieres. Mut siin oli mu tiistai päivä suurinpiirtein.



Jotenkin mu tyyli oli siel isovenhemmil aik yksinkertanen ja mun normaalist tyylist poikkeava. Lökärit, huppari, ponnaril hiukset (harvoin mul on ponnaril hiukset!) ja ilman meikkiä. Okei toi meikki ei ees oo normaalistikkaan mikää välttämätön.

| Keskiviikko |

Keskiviikkona mulla oli jo parempi olo, mutta olin kumminkin aivan selkeästi viel kipee ja toipilas. Mutta kumminkin välttämättä halusin lähtee tunturiin perheeni kans, vaik tiesin jo et siit tulee tuskaa. Koska me yleensä kävellään/juostaan sinne tunturin pääl. No minä, puoli kuolleena yritän juosta, lopputulos oli se että mä en saanut henkee ja sydämeen otti ja kaikki oli vaa nii kamalaa. Ei oo varmaa ikin tuntu nii ahistavalt, ku et saanut ees sanaa suustas ku nii hirvee olo. Onneks se sit meni ohi, jonkin ajan kuluttua. Vaikka pelkäsinkin, että pyörtyisin. Koska mulla oli niin kamala olo. 





Tunturin pääl sit paistettiin makkaraa ja vaahtokarkkei! Oli just jees, jota en olis jotenkaa osannut meilt jotenkaa olettaa.







Kaunista siellä oli joka puolella. Mä kyl tykkään tost Lapin luonnost tavallaa enemmän talvisin, koska siel on oikeest sitä lunta jne! Mut kyl se o kesäsinkin todella kaunista. Mut ton meijäntunturi reissun jälkeen mentiin sit mökil, mis vaa grillattiin ja lahnattiin. Tai no mä lahnasin ja kuuntelin aivan jäätävän kovalla olevaa radioo, jota ei ees mun puhelimen volume taso ylittänyt! Sillon se on oikeesti todella kovalla. 
Mutta me ei sit jääty mummin ja ukin ja mu pikkuveljen kans mökille, koska mä halusin suihkuun ja olisin voinut sillä hetkellä tehä mitä vaan oikean kunnon suihkun puolesta. Joten me lähettiin mu isovanhemmil, joten pääsin suihkuun ja olo niin ihana! Ja jätettiin sit porukat mökil. Mummil ja ukil mä vaan kävin suihkus ja söin kilpaa mansikoit mummin kans, heh! Ja sit illal kaikki ihan perus. Mut tää keskiviikko päivä oli mun ainoo päivä, jolloin mul ei ollut niin hirvee olo siitä, että olin siellä peräkorvessa. Koska maanantai ja  tiistai olivat olleet niin tylsiä ja piinaavia niin tää keskiviikko oli niinku pelastus. 



Tällänen postaus tällä kertaa. Vähän kuvia, eiks nii, heh! Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti