perjantai 24. heinäkuuta 2015

~Sua mä kaipailen~

~Jokainen askel vie sinut pois,
kunpa kaikki niin kuin ennenkin ois.
Jos vain tän kaiken korjata vois,
koska mä tiedän miltä tuntuu jos sä meet~
-Antti Tuisku - Jos sä meet-

Mooi!
Okei tähän alkuun, jos joku ihmetteli tota biisi valintaa. Niin en meinaa tuolla Aapoa, meillä on kaikki siis hyvin! Vaan toi o omistettu mu yhel frendil... Mutta joo, mulla on ollut vaihdikas viikonloppu takana! Siitä lisää sitten tiistain postauksessa joka tulee poikkeus syistä vasta keskiviikkona! Koska meitsi on tiistaina Heinin mökillä ja en ota tietokonetta mukaan koska haluun nsuttii tyttöjen seurast ja kännykkä riittää ja kavera tietenkin. Mun piti tänään tehä se postaus valmiiksi että olisin voinut vain julkaista sen sitten siellä mökillä puhelimen kautta. No tää ilta on ollut niin tekemisen täyteinen, että ei ees tullut mieleenkään alkaa tekee sitä tiistain postausta/purkaa kuviasitä varten. Nimittäin mun tehtävälista kuului näin, ku kirjottelin sitä automatkalla kummitädiltä kotiin. Lista alkoi siitä, että lähetä eilen ottamasi KAIKKI kuvat serkulleni xD Sitten mene rippijuhliin, jotka oli iha jees! Sitten oli, että kehitä kuvia (sain viime kesäst tän vuoden päättäreihin asti teetettyy! Oon nii ylpee ittestäni), tee äitin kortti, yks juttu joka liittyy huomiseen, pakkaa Heinin mökille, paketoi äitin lahja, julkase tämä postaus, tee tiistain postaus, pakkaa, laita kamera laturiin ja mene suihkuun. Noista jäi tekemät äitin kortti ja tiistain postaus, mutta aina ei voi keretä! Mutta keskiviikkona siis todennäköisesti postuasta viikonlopustani tai no lauantaista, joka oli toisaalta yks parhaimmista päivistä kesälomani aikana ja toisaalta yksi jätkyttävimmistä päivistä koko elämäni aikana. Mutta siitä sitten, kandee olla siis hereillä blogin puolel ;) Mutta tän päivän postaukseen!
Tänään aiheena on meitsin iltarutiini nyt kesällä. 
Aloitetaas...


-Ensimmäinen juttuhan on se, että tuun kotiin. Riippuu pikkusen mis oon ollut ja kenen kans, et monen aikaan ilmaannun kotiin. Koska jos oon ollut Aapon kans, niin tuun jo ennen kuutta tai kuuden jälkeen, koska Aapol o treenit. Mutta jos oon ollut muiden frendien kans niin aika saattaa heitellä 17-23 välillä. Mutta tällöin kun kuvasin tämän niin tulin kotiin kuuden aikoihin. Eli ilta oli vasta nuori.


- Ovesta tulon jälkeen tyyliin juoksen yläkertaan omaan huoneeseen, koska en vaan jotenkaan tykkää meidän kämpän alakerrast. En ikinä vietä siel aikaa, paitsi jos frendit o yötä, niin silloin ja silloin kun oon suihkus. Mutta muuten mua en kauheest alhaalla oo. Mutta sitten kun olen päässyt huoneeseeni niin vaihdan samantien vaatteet.

Ennen-kuvan vaatteet:
| T-Paita - Carlings |
| Farkut - VeroModa |
| Villatakki - VeroModa|
| Laukku - Longchamp |

Jälkeen-kuvan vaatteet:
| Toppi - Monki |
| Shortsit - Hollister |


- Sitten mä hivuttaudun koneelle ja oon siinä niin kauan kunnes meen suihkuun. Koneel teen blogi juttui, muokkaan kuvia, kuuntelen musaa, luen muiden blogei tai sitten oon Youtubessa. Täl tän hetkisel koneel en ees paljoo muuta pystykkään tekemään. Uutta konetta odotellessa pakko tyytyä tähän.
Mä en kauheen usein syö kotona, kun tuun kotiin muuta kun sitten iltapalan. Mutta en syö todellakaan aina iltaruokaa! Okei, esim tällöin kun kuvasin tätä postaust, niin olin ollut Aapon kans syömäs pizzaa, niin olin älyttömän täynnä vieläkin kun tulin kotiin.


 - Sit se kello lyö sen 20-21, jolloin metsi kiitää suihkuun, jos se ei ole varattu! Yleensä pesen vain hiukset ja kroppani, mutta sitten välillä värjäytän/sävytän mun hiuksii. Niinkuin juuri tällä kerralla, jolloin mä olin suihkus 45min. Koska eka pesin hiukset ihan perus, shampoo ja hoitoaine. Sitten me kuivasin mun hiukset pyyhekuiviks ja laitoin 5 minuutiksi ton Color Maskin mun tähän järekyttävään juurikasvuun, koska se poistaa sen tummuuden siit. En siis laita toto koko hiuksiin. Sitten pesen sen pois ja taas kuivaan hiukset pyyhekuiviks ja laitan ton Schwarzkopf:n blodaus moussen mun koko hiuksiin samoin siihen juurikasvuun, että sekin saisi sitä vaaleutta. Ja annan sen olla pääs 15min ja sitten pesen senkin pois ja olenkin valmis. Tos oikeest menee aikaa, varsinkin mulla, joka ei aluks tajunnut ottaa peiliä mukaan, koska mä en todellakaan tiiä mihin kohtaan mun pitää sitä ainetta laittaa, jos mulla ei ole peiliä.




 - Sit kun mä oon tullut suihkust niin vaihdan vaan yökkärin ja teen ittelleni iltapalaa. Mä söin noitten kurkkujen lisäks leipää, ettei nyt kukaa aattele, etten söis mitään. Sekä samal kun syön ja kuivatan hiuksiani niin luen, koska riippuvuus.


- Sitten kun hiukset tuntuu tarpeeks kuivilt, mut viel vähän märilt niin laitan tota hiusöljyy mu latvoihin, jotka ei oo enään niin kuolleet, jee! Ja sit kun oon sen saanut laitettua niin laitan tota Silver Mist:ä ympäriinsä mun hiuksia. Okei, mä myönnän, mä en oikeest tiiä miten tota Silver Mist:ä kuuluis käyttää tai sillee. Mut mun oma tyyli ainakin toimii hyvin, juurikasvukaan ei oo enään ruksee kun tota laittaa. Ja tässä tärkein kohta, en todellakaan harjaa! Sen virheen oon tehnyt, että oon laittanut tota Silver Mist:ä sellasiin suht märkiin hiuksiin ja sitten heti harjannut... Lopputuloksena ainakin mul, niin hiukset täyn sellasii violettei raitoi... Hyvä Milla! Mutta virheist oppii.


- Mä meen ton mun hius rumban jälkeen taas lukee tunniks, kunnes tajuan että kasvotkin vois hoitaa ennen ku nukahdan. Joten suuntaan vessaan pesee niit meikkei pois, vaikka suurin osa yleensä lähteekin suihkus. Eka mä siis pesen silmämeikit pois, ripsarit sun muut. Koska toi mun muu kasvojen pesuaine ei sovi silmille. Tai ainakin äiti näin mulle selitti. Mutta siis käytän tota Vichy:n silmämeikin poistoainet ja poistaa hyvin vedenkestävän ripsarinkin! Saa apteekeist ainakin.


-Sen jälkeen pesen koko kasvot täl mun aivan lemppari kasvojen pesuaineella, joka on myös Vichy:n. Tätäkin saa apteekeist ja tää jättää ihon tosi pehmeeks.


- Mutta, koska olen kriittinen ihminen, niin pesen vielä tällä Neutrogenan 2-in-1:lla mu kasvot. En käytät tota mask-osuutta usein mutta silloin tällöin, joten mä aina vaan pesen täl. Eli en anna olla. Mutta jos käytän tota naamiona niin silloin pitää pitää sen 5min. Mä ostin tän Sokokselt ja oon tykännyt.


-Sitten tuleekin tän mun lemppari kasvoveden vuoro. Eli tää on Avènen tuote ja saa apteekeist. Mul oli ennen se Vichy:n kasvovesi, mutta jotenkin must tuntu, et olin käyttänt sitä niin kauan et se ei enään sopinut mu iholle vaan teki siit rasvasemman. Joten tykkään täst!


- Annan hetken ton kasvoveden imeytyy, kunnes laitan kasvorasvaa. Käytän siis tota Vichy:n kasvorasvaa, jota saa myös apteekeist. Mä oon ihan -in love tohon kasvorasvaan! En vaan tiedä miten kehuu sitä, kun sana joka sitä ainoastaan kuvaa niin on "täydellinen!" Sit jos mul on muuten jotain extra kuivii kohtii kasvois niin laitan tota Bepanthenia. Esim tällöin kun kuvasin tän niin yks sellanen finnien kuivatusaine (mielumminkin poltto!) niin sai mulle aivan järkyttävän ihottuman nenän kummallekkin puolel niin laitan tota sit niihin kohtiin, että alkaisivat parantua.


-Sit harvaan vasta hiukset, jolloin niist tulee mun mielest todella kivat!


- Pesen myös tietenkin hampaat.


- Sit jos haluun, jotain special-juttui kasvoil joskus tehä niin tos on vasemalla se aine jonka pitäis kuivattaa niit finnei, mut oikeest mul ainakin toi polttaa niin pahast! Mut se on tehokas! Jos kestää kivun niin todellakin suosittelen, mutta muuten, älä ees kokeile! Mua poltti niin paljon kasvoihin, että must tuntu ku joku olis sytkäril koko ajan polttanut mun kasvoja. Toi on siis tollainen testeri pussukka ja mulla on noit varmaa 100 ja en pystynyt tähän mennes käyttämään kuin kaksi, koska kipu... Sit keskel on kivuton vaihtoehto finnien kuivattamiseen. Toi o sellast, et se jätetään kasvoihin ja silloin ku mä laitan tota niin mun kasvot on täyn sellasii valkosii läiskiä, jolloin en todellakaan ottele kuvia itsestäni, mutta siis sehän on ton idea! Ja sit aamul ne pestään pois. Ja kyl toi ihan jees toimii pitkäaikais käytös. Sit oikeel on kuorinta-aine. Tykkään, mutta en todellakaan käytä joka päivä, eikä se ole edes suositeltavaa. Noit kaikkii saa apteekist.


- Sit ennen kuin menen nukkumaan otan lääkkeni eli kalsium-tablettini. Ja arvatkaa muistanko ottaa näit joka ilta, vaikka pitäis? En... Mulla on muistutuskin kännykkässä, mutta en vain muista. Ja kun en juo/syö melkeempä mitään maitotuotteit, niin mua huolestuttaa kuinka kasaan oon mennyt jo 40 kymppisenä tai vanhempana, kun ei oo luustoo hoitanut tällöin nuorena. Tiedän, omaa tyhmyyttäni! Mut mä en voi mu muistille mitään, paitsi laittaa niit muistutuksia, enkä mä voi sil mitään etten voi juoda maitoa niinkuin normaalit ihmiset... Allergiat o perseest.
Mutta sitten mä joko luen tai kuuntelen musaa, kunnes alan nukkumaan.

Toivottavasti tykkäsitte ja tälläistä tällä kertaa,

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti