perjantai 24. heinäkuuta 2015

~Vaihtoehtoi pelkästään kyllä taikka joo~

~Lähetkö messiin nyt vai heti?
En luovuta kunnes teet niin.
Ei vaihtoehtoi oo,
nyt kädet kattoon ja tamppaa mattoo~
-Nost3 & Protro ft. Herbalisti & Lakko - Bailandoo-

Mooi!
Eilen tuli taas todettua kuinka helkkurin pieni maailma on, kaikki tuntee kaikki. Se on oikeest hämmentävä tunne, kun oot tuntenut jonkun ihmisen 2-3h ja se tuntee/tietää melkee kaikki vanhat ala-aste luokkalaises jne. Kumminkin, mu elämä o taas palannut tähä oikeeseen moodiin, nimittäin viime viikko oli tekemist täynnä. Meitsi tykkää! Okei, maanantain istuin himas ja leivoin, joka oli kyl ihan mukavaa sekä sain lukee koko päivän aivan rauhassa. Loppujen lopuks kirja loppu ja sit itkin itteni uneen, no en sentään! Alotin uuden kirjan, heh! Tiistaina sitten näin Aapoo pitkäst aikaa ja se päivä oli vaan jotenkin niin täydellinen. Keskiviikkon näin sitten taas Aapoo ja etittiin mulle farkkui, jotka kylläkin löyty heti ekast kaupast ja sit äitil lahjaa. Nyt ku miettii, me ei Aapon kans löydetty sitä levyy, minkä äiti halus sillon keskiviikkon ja tänään kun kävin uudestaan niin löysin sen niinku ihan heti. Sokeita? Tai sit vaan silloin ei jaksanut keskittyy. Keskiviikkoki oli siis tosi jees! Torstaina näin Roosaa, Maijaa ja Maijan parii frendii, Valtterii ja Jesperii. Tänään sitten kävin metsästää sen äidin lahjan, sekä yhen toisen synttärisankarin lahjan ;) ja kävin kattoo sen ensi-iltaan tänään tulleen Paper Towns-leffan. Mun rehellinen mielipide oli siitä, että en tykännyt! Koska mun olis tehnyt mieli juosta siinä loppu vaihees pois koko salista. Sillä mua otti se tyttö niin paljon päähän ja mua suretti sen jätkän puolest niin paljon. Tavallaan hieno idea siin leffas oli mutta mun näkökulmast se oli suoraan friendzonaus leffa ja ite vihaan friendzonausta koko sydämestäni, vaikka ittelleni ei oo koksaan niin käynyt? Mutta oon nähnyt niin monta kertaa miten sellainen touhu on satuttanut, et must se on ihan perseest! Mut no joo, se leffa nyt ei ollut mun makuun, mutta joku saattaa tykätä? Itse en, jotenki ei voi mitään.
Tällänen viikko on ollut mulla tähän mennessä. Huomenna olis sit mamman 100w synttärit ja mun pikkuveljen synttärit ja sit sunnuntaina rippijuhlat. Maanantaina onkin sitten lähtö Heinin mökille, mä en vaan jaksa oottaa! Koska me tehään siit hauskaa, vaikka Heini sanooki, et: "Tääl on tylsää" "Ei tääl oo mitää tekemist" jne. Kyl me jotaa keksitään usko pois Hönö ;)
Mut tän päivän postaukseen. Postauksena tänään olis "Mitä mä teen, kun mulla on tylsää?" Joten katotaas, mitä mä riehun yksinäni.
Aloitetaas...


|Pidän omat Weekend-festivaalit|
-Mä oon tyyppi, joka rakastaa EMD-tyylistä musaaa! Joten kotona, kun olen yksin tai ihan sama vaikka koko perhe olis himas niin silti. Mä pistän koneest musat aivan täysille ja soitan sitä Spotifys olevaa Weekend-listaa ja kirjaimellisesti riehun tääl mun huonees. Jos oon yksin niin tämä tapahtuu olohuoneessa, sekä kyllä, naapurini on nähnyt/kuullut monta kertaa tämän minun hienon sekoamis hetken... Joskus häpeän itteäni, mutta täähän on mun elämä! Joten pistän siis musat täysil, pompin, riehun (sitä vaan ei voi sanoo tanssimiseks!) tai sitten makaan siinä olohuoneen matolla tai oman huoneeni matolla. Kandee kokeilla, tuo hyvän mielen!


|Leivon|
- Mun henkilökohtainen bravuuri ja se mistä mut tunnettiin ainakin 7lk kavereiden kesken oli se, et mä osaan tehä vohveleit. Aina seiskalla ku tultiin Roosan, Iida-Marian ja Ainon kans meille, niin aina me syötii vohveleita! Se oli vaan, jonkinmoinen perinne jo jossain vaihees. Nyt mä vaan alan ymmärtää, miks olin niin pyöreä seiskalla, heh! Mutta kumminkin, vaikka nykyään en tee vohveleita niin usein tai todellakaan niin usein kuin silloin niin taito on yhä tallella. Siis osaan mä muutakin leipoo/kokata, mutta vohvelit on se juttu. Kumminkin, jos mul on tylsää ja mul on makean nälkä, mikä mulla on nykyään todella harvoin. Niin leivon, jotakin. Ei tarvii lähtee kauppaan ostaa suklaat. Säästyy rahaa, ku meil o yleensä kaapis jauhoi, sokerii jne. Leivonnas myös kuluu aikaa, jos on tylsää niin eiks oo aik hyvä!




|Otan aurinkoo|
-Okei en nyt alota sitä perinteistä sää valitusta Suomen säästä, koska se on vaan jo niin kulunut? En tiiä miks, mut must se on vaa niin turhaa, jotenkin. Mut kumminkin, silloin kun oli se viikko jolloin oli hyvä sää niin silloin ainaki ite istuin aik paljon ulkona ja sain aurinkoo, sekä paloin. Siin myös kuluu aikaa, jos vaik kuuntelee vaa musaa ja istuu ulkon. Ite ainaki tykkään, vaik en kauheen hyvin rusketukkaan niin yritystä ainakin on! 


|Teen postausta/kuvaan|
- Minä henkilönä, joka rakastaa kuvaamista ja tätä blogin pitämistä niin tuhlaan yleensä ne mun tylsyys hetket himassa postausten suunnitteluun/toteuttamiseen. Okei, no siin kohas tulee toteuttamisen suhteen yks ongelma ain välil, jos tarvis jonkun kuvaajaks. Asiaa toki helpottaa nykyään toi kamerajalusta, joka on nyt ollut jonkin verran käytössä. Tulee jatkossa olemaan enemmänkin, mutta siit on oikeest hyötyä! Suunnittelun kohal tulee välil se ongelma kun pää lyö tyhjää. Silloin joutuu turvautumaan tohon alempaan kohtaan. Mutta yleensä mulla on jonkinmoisia ideoit pääs kehittyny, niin sit alan vaan pohjustaa niit ja jos mulla on suunnitelma, toteutus jo valmiina niin silloin aika alkaa kulua täällä blogin puolella sekä kuvien muokkaamisen puolella. Kuvien muokkaust mä vihaan tällä koneella yli kaiken! Siis mä en vaan käsitä... Mulla ei voi olla mikään muu kuin se muokkausohjelma auki samaan aikaan koneella, koska muuten kone sammuu automaattisesti. Esim, mulla ei voi nykyään ees Youtube ja Blogger olla samaan aikaan auki, tai varsinkaan internetti esim. just Youtube tai Blogger ja Spotify. Koska tää kone silloin myös sammuu itsestään. Onneks saan ensi viikol uuden koneen! Kiitos lukio! <3 Koska en olis varmana saanut uutta konetta, jos sitä ei olis tarvittu lukiossa. Jotain positiivista tässä teknologiassa on, okei on teknologiassa monia hyviä puolia, vaikka itse en YO-kirjoituksia koneella tekis... Jos mun mielipidet siis kysyttäis. Onneks saan ees kirjoittaa matikan ihan perinteiseen tapaan, jos kirjoitan kolmessa vuodessa tai no mielumminkin KUN kirjoitan kolmessa vuodessa. 


|Kulutan aikani Youtubessa/somessa/frendeille jutellen|
- Mä kulutan oikeest hullun monta tuntia välillä Youtubes. Yleensä mä katon vlogei tyypeilt ketä tilaan tai sit etin uusia ideoita postauksia varten, joita vois soveltaa blogiin tai sitten vaan etsin uusia mielenkiintoisia vloggaajia. Esim. minä joka en ennen tätä kesää tilannut yhtäkään jätkä vloggaajaa niin nyt oon ihan hurahtanut niitten videoihin! Esimerkkeinä Lakko, Miksuvlog ja  Juhpe. Mä voisin, vaikka vaan monta tuntia kuunnella Tumen tai eeddspeaks:n ääntä/juttuja. 
Tai sitten mä selaan Ask.fm, blogeja, Snäppiä, Fb:tä (kyllä, mä selaan sitä, en muuten käytä) ja Ig:tä. Sit kun litania on käyty läpi niin eiku uudestaan, vaikka samat jutut oliskin  viel siel. Milla, hanki elämä! 
Sit mä myös ärsytän mun kavereita. Laittamalla heille itsestäni oikein hehkeitä kuvia Snapchatin ihmeellisessä maailmassa tai sitten pommittamalla heidän WhatsAppit täyteen turhia viestejä, tää on tällä hetkellä pahasti ristiriidassa sen suhteen, että mä en ikinä melkeen aloita keskusteluita. Mutta kumminkin, silloin kun mulla ei oo sitä todellista elämää niin mä teen tätä. Enemmän ehk SC:s teen nykyään tätä, mutta kumminkin. Sitten he vastaavat tai ignoraavat. Niin, jos joku ei sattunut tietämään niin mulla on vaan yks frendi ja sekin on mun pehmolelu lammas. Karua. No eii, on mul varmaa ees pari frendii, tai ainakin he ovat mulle frendei, sitä en sit tiiä oonks mä heille minkään sortin frendi xD


|Luen|
- Must alkaa pikkuhiljaa tuntuu, et mä jauhan aika paljon näist Yön Talo kirjasarjan kirjoist. Mutta mä en todellakaan tiiä mitä ne on mulle tehnyt! Koska mä oon siitä päivästä, kun astuin ala-asteelle vihanut lukemista. Ääneen tai päässä niin ihan sama mä vaan vihasin sitä! No sitten kolmos luokalla siitä tehtiin sitten voisko sanoa pakonomaista eli meille pistettiin sellanen lukudiblomi nimeltä Kunnari. Okei se oli sillon ihan jees! Mut jos mut olis ennen kesää pakotettu lukemaan joiltakin valinta "tarjottimilta" yks kirja eri kirjatyyleistä, niin mä olisin jättänyt suosiol tekemättä. Mä vihasin ala-asteel lukupiirei, mä vihasin niitä yläasteellakin. Mutta yläasteel ne ei ollut niin pahoi, paitsi se mikä ihme kirja joka me ysin syksyl Espoonlahdessa luettiin ja meille pidettiin siit koe niin herranjumala se oli kyllä jotain aivan järkyttävää. Mutta nykyään. Tän kesäloman aikana, mä innostuin uudestaa noist Yön Talo kirjasarjan kirjoista. Luen täl hetkel 9 osaa ja 10 odottaa jo! Sitten mul on puol välis tai no alle puol välis toi Kaikki Viimeiset Sanat. Joten sitten kun oon lukenut harmikseni noi kaikki Yön Talot, jotka on suomennettu niin jatkan ton Kaikki Viimeiset Sanat loppuun.


|Katson lempisarjojani|
- Okei tätä on ehk vähän turha selittää sinäänsä? Koska kaikki varmaan tajuu, mitä haen täl takaa! Joten jos mul on tylsää niin kulutan aikani kattomalla joko nauhalta UP:t tai leffoi, tai levylt tai koneelt leffoi. Tai sit katon ihan tv:st, mitä sielt tulee. Mut mä en kato mitään niinku Netflixii tai muit tollasii. Niin en kato mitään sellasii sarjoi. Ainoot sarjat, mitä katon niin on Uusi Päivä, vanhat ja uudet Salkkarit sekä PLL.


|Tanssin|
- Tää on ainakin mun kohalla aik sellanen, et "tätä odotinkin". Koska tanssi! Se on vaan, jotain niin tärkeetä ja se o osa mua. En todellakaan vois kuvitella nykyään, että en harrastais tanssia. Se vaan on paras tunne, kun tajuaa ja oppii jotain uutta! Esim. mä oon todella todella pitkään tehny piruetti treenii, koska mä horjahdan aina. Se on vaan jokin, joko mu tasapainos tai korvien välis, et aina horjahdan, ns pakkoliike. No sen takii kotona teen kärsitossuil välillä vähän aikaa ja välillä monta tuntia sitä, että löydän sen tasapainon. Nykyäänkään en horjahda niin pahasti. Saan tehtyy tuplan ilman, että horjahdan ollenkaan tai triplan, joka oli jossain vaihees aivan mahdottomuus ilman horjahtamista ja sen jälkeistä kaatumista! Ja nyt mä oon sen oppinut sen ja se on vaan niin hieno tunne kun pystyy toistamaan ja toistamaan ilman, että on ees sitä pelkoa kaatumisen suhteen. Sekä se ymmärrys! Myös se hyvä fiilis on se juttu mun kohal, jos mä oon tylsistynyt tai surullinen tai vihanen tai ilonen niin mä puran sen tanssiin. 1. Helpottaa 2. Saa paremmal tuulelle tai sitten saa sitä iloisuutta lisää. Tanssiminen tunneil ja koton ei toivottavasti missään vaiheessa mun elämästä lopu! Koska sitten mä en olis enää mä.

Tälläistä tällä kertaa, ottaakaa toki itellennekkin käyttöön nää tylsyyden tuhoamis keinot. Itel toimii joka kerta jokin kohta näistä! Toivottavasti tykkäsitte.

~Moikka ja ens postaukseen~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti