sunnuntai 7. joulukuuta 2014

6. Luukku

~Koska mun unissa hänen äänensä kuiskuttaa,
kaikki leffat ja biisit hänestä muistuttaa.
Yhteys ei kadonnut,
muutti vaan muotoaan,
ja mä tunnen ja tiedän se saa mut luottamaan~
-Elastinen - Minä ja Hän-

Moi!
Ja hyvää itsenäisyyspäivää! Itselleni ei oikee kylläkään itsenäisyyspäivä oo ollu ikinä mikää hieno juhla, vaikka on se hienoa että ollaan itsenäinen valtio jne. Mut en mä oo jotenkaa tajunnu sillon pienenpänä miks sitä vietetään, vaik äiti ja isä o selittäny sen varmaa joka itsenäisyyspäivä mulle sillon, ku oon ollut pieni, heh! Ja kuin nololta se kuulostaakin, niin mä vast virallisest ymmärsin sen 8lk lopus historian tunnil... Jooh... Mä en siis mitenkää rakastanut 8 luokal hissaa tai muutenkaa ei mua oo ikin kiinnostanu sillee, mut muistan sen, ku mä salee chättäsin Aapolle. Nii yhtäkkii tuli vaa sellanen valaistuminen, et: "Wow, me ollaa itsenäistytty omaks Suomen maaks 6.12. 1917"  Tiedän, oon hitaalla käyvä muija, heh!
Mutta joo aiheeseen, joka juurikin liittyy itsenäisyyspäivään elikkäs...


~Päiväni, itsenäisyyspäivänä~

Mä siis heräsin aamul vast vähä yli 11,00 olin kyl mennyt nukkuu vast 2 ja univajettaki o iha kiitettäväst nii kunno unet teki hyvää!
Menin melkeenpä heti syömää aamupalaa ja suihkuun, koska mu hiukset oli taas vaihteeks nii räjähtäneet, ku olla ja voi.

 Heti, ku olin saanut hiukset jotenki kuivattuu ja meikattuu, nii luin hetken äikkää, mut ei siit tullut mitää. Siit äikän kokeest muutenkaa ei tuu mitään, nii ei voi mitää, heh! Mut kumminkin Heini laitto melkeenpä heti, ku olin heittäny kirjan seinään nii et: "Voinks olla sen kans tänää?" No tietenki olin Heinin kans ja lähin sit Heinil.

 Pääl mul oli;
Paita: Stockmann
Housut: Bikbok

 Heinin kaa tehtii joulutorttui, kun sen piti tehä ja muuten vaa juteltiin.


 Lähettiin vähän kolmen jälkeen läheisel ABC:lle ku Heini halus Nutellaa ja se oli ainoa paikka, jossa oli kauppa auki.

 Me jonotettiin joku 20min kassal ja mä ostin vaan Kokiksen, ku ei tehny mieli mitää ku olin just syöny koton. Sekä Heini sai Nutellansa.


 Heini sit päätti ilman lusikkaa syödä sitä Nutellaa sit sormella ja mä vaa spämmin Aapoo Snapis, sori Aapo! Mut, ku bussit kulki sunnuntai aikataulul, koska itsenäisyypäivä. Niin jouduttiin Heinin kans venaamaan tihkusateessa bussia sellanen 30-20min, eipä ollu ainakaa tylsää, mut kylmä oli.

 Päästiin sit ikuisuuden pääst meil ja alettiin kuvauttaa mun yht tulevaa postaust, josta en kerro viel mitään, heh!


 Äiti poltti itsenäisyyspäivän kunniaks noit Suomi kynttilöit ja kävin kuvauttaa niit, ku Heini kävi syömäs. Vähän ajankuluks, heh!


 Isä oli ostanu tollasen ihana itsenäisyyspäivä kimpun äitil, must toi o niin hieno! Varsinki, ku siin o ruusui ja mä rakastan ruusui yli kaiken <3

 Katottiin sit Hönön kans linnanjuhlien vastaanottoo, oltii tosi pettyneit, koska ei tykätty yhestkää mekost, heh! Tai mä en ainakaa tykänny yhtää ja sit mä ihmettelin sitä, et siel ei ollut ketään melkee sellast, jonka olisin tunnistanut siis jotaa julkisuuden henkilöit, ku ei noi poliitikot ja sotaveteraanit oo oikee mu juttui, heh!

 Mul oli pääs sellanen hieno Heinin tekemä kampaus niin, ku avasin hiukset, niin olin ihan wow- fiiliksis, ku mu hiukset oli edes iha kiharat, ei kuvas näy, mut ne oli iha kiharat.

Loppuaika ennen ku Heini lähti 22.30 himaan nii juteltiin Aapon kans ja säädettiin jotaa omaa, heh! Parhaat vaa tietää! Mut täl hetkel mä istun ja kirjotan tätä sekä panikoin, et tää tulee kuus minuuttii yli seuraavan päivän, mut ei anneta sen haitata.

Viel hyvää itsenäisyyspäivää ja hyvää yötä!

~Huomiseen ja seuraavaan luukkuun~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti