keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Pikakelauksena vuosi 2014

~Ja sä oot,
ja sä oot,
ja  sä oot.
Spesiaali.
Ja jos sä tahdot oon sun,
oon sun~
-Nikke Ankara - Spesiaali-

Moi! 
Nyt olis sit tämä 2014 vuosi pulkassa ja edessä olis taas uus vuos eli 2015! Tää vuos on mun mielest mennyt aivan älyttömän nopeasti! En siis oikee ees käsitä kuin nopeesti aika on kulunut. Tuntu, et äsken just olin Thaimaas juhlimas uuttavuotta ja siitäkin on oikeasti jo vuos! Ja sitä on myös jotenkin mahotonta uskoa, että ens vuonna oon jo 16 vuotias. Must tuntuu, et en oikeast oo ees viel 15w ja kumminkin oon jo niinku tammikuus 16. Miettikää, et kahen vuoden pääst meitsi on jo täysikänen, nyt alkaa painaa jo ikäkriisi, heh! 
Mut tänään puretan koko 2014 vuosi Top 3 juttuihin. Tän postauksen innoittajana on toiminut mulle todella tärkeeks tullut ihana hikke luokkalaiseni, matikka nero ja hilpeyden multihuipentuma Arska! Suur kiitos Arskalle, Roosal, Iikul ja Maijal jotka taisi olla ne, jotka keksi mun joulukalenterinkin suurimman osan luukuista, niin oli kyl ihanaa, et nytkin sain tähänki postaukseen vähän (aika paljonkin!) apuja tolt Arskalta.
Mut hei jaarittelut sikseen, mennään postaukseen...

Top 3 biisit:
1. Robin-Onnellinen
Mä sillon joskus niin rakastin tätä biisiä, kunnes mä aloin vihata tätä, siihen oli omat syynsä. Jos mä kuulinkin tän biisin nii joko aloin itkee tai sit mun olis tehny mieli räjähtää kappaleiks. Mä vihasin tota biisi siihen päivään asti kunnes Aapo ns. puhdisti tän biisin maineen mun pääs, heh! Kuulostaa tyhmältä, vai mitä, mutta sillee siin kävi. 

2. TCT-Rammaa
Täst biisist tulee niin mieleen yks mun elämän parhaist muistoist, nimittäin Ainon konfirmaatio syksyllä. Sinä samaisena iltana mä kuulin tän biisin ekaa kertaa ja se on niin jäänyt mieleen. Ainon konffikses oli niin kivaa ja varmaa ikinä meil ei oo ollut niin hauskaa, ku sillon tyttö porukkamme kans. Aino, Roosa ja Iiku varmast muistaa kaikki ne todella hienot kuvien otot, mis Roosa ei näkynyt ja sit ne kuvat mis ollaan Ainon mopon kyydis! (Mopo ei siis ollut käynnissä) Sit sillon illal, ku tätä biisii kuuntelin niin olin Aapon kans Skypes ja mä vaa popitin tätä, heh! Hyviä aikoja!

3. Sia-Chandelier
Täs biisis o sellanen juttu takana, et sillon joskus mä en missään nimessä halunnut kuunnella tätä biisiä! Mutta sitten yks aamu, ku mul o ain The Voice pääl ku meikkaan jne. Niin tän biisin musavideo tuli sielt ja mä vaan jäin tujottaa sitä sillee: "Tää on mun lempibiisi" Joten nyt se on koko vuoden siit lähtien ollut sellanen biisi, johon en oo kyllästynyt ja vielki jaksan popittaa sitä ihan kybäl. Osasin jossaan vaihees koko sen musiikkivideon kaikki tanssiliikeet ulkoa jne. En mä kyl enään muista, ku en oo musavideoo pitkään aikaan kattonu.

Top 3 Halaukset:

1. Aapon kans
Mä tuun varmaa muistaa tän halauksen ikuisesti, sillä meil o tapan Aapon kans, ku aina nähään nii halaa. Mut sillon kauan aikaa sitten, sillon ku mul oli toka tet-viikko menos nyt syksyl niin sinä torstaina, kun nähtiin niin jotenki se oli erityisempi se halaus, kun normaalist.

2. Ainon kans
Tää oli Iikun synttäreillä viikko takaperin niin "hyvästeltiin" Ainon kanssa toisemme joululoman ajaksi, sillä Aino lähti jonnekkin kauas, niin ei nyt sit nähä koko joululoman aikana. Siitä halauksesta teki erityisen se, että mä olin sitä ennen läpällä heittänyt Ainolle, että mulla ei tulis hänt ikävä (pyh, mul tulee ain ikävä, jos e nää jotakin frendii pitkään aikaan) Nii Aino sit heti sen jälkee halas mua ja nosti mut ilmaa, niin se siit teki erityisen jotenkin, en tiiä miks, mut se o jäänyt mieleen <3

3. Heinin kans
Just tos kuvas näkyy se halaus, joka o jääny Heinin kans mieleen. Me ei oltu Heinin kans yhes vaihees kauheen hyvis väleis niin jotenki riparil tuli taas se, että Heini oikeest on mulle tosi tärkee ja rakas kaveri! Onneks Heini pääs samal riparil mun, Roosan ja Iida-Marian kans, olis ollut aik ankeet läpät mul yksinään siel, jos Heini ei olis ollut mun kans huonekaverin, heh!

Top 3 Koulussa tapahtuneet jutut:

1.Scientific L.O.V.E-leffa
Sitä leffaa oli kyl hauska tehä, heh! Siit o kyl jääny vaa positiiviset muistot. Se leffa siis kerto siitä kuinka, joku professori oli tutkinut rakkautta. No sit siin oli sellanen lissu tyttö, joka ihastuu johonki jätkään ja sit on toinenki jätkä, joka o ihastunu tähän tyttöön, mut tää tyttö ei siihen. Sit siin o jotaa draamaa ja loppujen lopuks se lissu tyttö o just hyppäämäs kalliolt, kunnes se jätkä joka tykkäs siit tytöst tulee pelastaa sen, mutta tippuu ite sielt kalliolt alas. Sit koko leffa loppuu siihen, ku se tyttö juoksee sielt kalliolt sen kuolleen jätkän luo ja tunnustaa rakkautensa tätä jätkää kohtaan. 
Toi vika kohtaus oli ehk sinäänsä hankalin nimittäin mä esitin sitä lissu tyttöö ja sitä jätkää esitti Maria, ja kun mä juoksin sielt kalliolt alas niin 1. Mä e pysynyt pystys, koska oli kevät ja oli lunta ja jäätä ja silti niinku kasvillisuut jo, ja ku juoksin sielt nii kaatuilin vähän välii. 2. Mun pokka ei pitäny. Mä hajosin melkeen joka kerta, kun pääsin siihen Marian luo ja Maria nyt esitti siin taidokkaasti kuollutta, niin minä sitten hajoon Marian ilmeelle ja sille mun tepastelulle, ku mul oli korkkarit ja e pysynyt pystys. Ehk vuoden tokaks parhaat naurut tuli siit, ku pääsin siihen Marian kohal ja koko kohtaus oli mennyt siihen mennes aivan mahtavasti, kunnes Marian ilme oli sellanen kuollu lohi, nii mä vaan aloin nauraa ihan huolel ja tuuperruin siihen maahan Marian viereen. Oi, olis pitäny koulus väsää ne poistetut kohtaukset siihen leffaan, nimittäin se oli niin huvittavan näköst, ku olla ja voi, heh!

2. Oppilaanpäivä
Tää oli yks hauskimmista reissuista omien luokkalaisten kans. Tai no meit oli vaan sellanen pari oppilast siin porukas, jotka kulki opejen mukana. Meit tais olla siin, minä, Iiku, Roosa, Aino, Arska ja Heidi ainakin alus. Mut meil oli ainaki kivaa! Me kuunneltiin musaa ja otettiin kuvii, tai no mä otin kuvii ihan meijän luokan ohjaajan pyynnöstä, mut se oli sika kivaa. Vaikka kaikki loput 14 tyyppii meijän luokalt vittuilikin meille, et oltiin hitait, mut me tultiin meijän open mukana, joten ei me periaattees oltu hitait vaan ne, jotka meni edel niin oli liian nopeit! Joten periaattees ne kaikki valitti turhaan. Mut eipä se haitannut, meijän porukal oli sentää oikeasti kivaa, eikä sillee et: "Voi vittu, nopeesti et päästään venaa tonne, et millon bussi tulee" Koska ne bussit ei lähteny sen aikasemmin, vaikka kuinka nopeesti olis tullukkin takas siihen alotuspisteel. Siis jos ei tullu ilmi, niin oltiin sellases metsä kävelylenkki jutus oppilaanpäivän, jonne oppilaskunnan tyybet oli tehny sellasii rastei ja niit piti tehä, heh!

3.Marttapiiri kässäntunneil
Nyt, ku päästiin syksyl meijän uuteen siirtokouluun nii meijän kässänluokka o periaattees kaks osanen. joka on sika kiva sen takii ainakin meijän marttakerhon kannalt. Sillä mä, Roosa, Maija ja Julia ain linnottaudutaan sinne ns. toiseen osaan sitä kässänluokkaa ja kunnon juorupiiri ain siel, heh! Kaikki maan ja taivaan väliset asiat ain käydään läpi joka maanantai aamu tähän mennes siel ja samaan aikaan ollaan hyvin ahkeria. Elikkäs "teemme" neulonta töitämme, oikeasti se menee sillee, et pälätetään kaks tuntii, kuunnellaan musaa, jumpataan lattial, heh (Ainakin kerran ollaan, jotaa siel lattial Maijan kans säädetty) tai ollaan puhelimel ja siel lähetellään snäppeil ja sit siin sivus vähän tehty niit neulonta töit, heh! Mut oikeest maanantai aamun pelastus noi kässäntunnit, e kestäis ainakaan mitään matikkaa kaksoistuntii maanantai aamun, joten mielummin oon kässän tunneil.

Top 3 Parhaat muistot:

1. Rippileiri
Se oli kyl kesän yks parhaist kokemuksist, mut samaan aikaan yks kauheimmist! Mut parhaan siit teki ne ihmiset ja hyvä seura! Kaikki ne raamikset oman ryhmän kans oli kyl parhaimpii ikin, käytiin ain nopee se Raamatun kohta läpi ja sen jälkeen vaa kunnon pälätys tuokio. Verla reissu oli yks parhaimmist hetkist myös siel. Sillon tutustuttiin paremmin Jereen ja Ilkkuun, joten se oli kyl iha sika kiva retki, ilman niinku mitään Jeesus juttuja. Sit myös sielt jäi yks parhaimmist muistoist se, että kun uhmattiin ohjaajii ja juostiin isol porukal illal rantaan ja hypättiin vaatteet pääl sinne järveen. Ehk parhaaks sen teki se, että kun jäätiin kii nii puolet porukast juoksi piiloon sinne rannan päähän, johon me jotka oltiin piilouduttu saunan taakse käveltiin ohjaajat meijän peräs. Sit kaikki alko laulaa Kuljeta ja Johda, se teki siit jotenkin spesiaalin!

2. 28.5.2014
Siit päiväst eteenpäin oon saanut elää elämäni parast aikaa! Niinku Aapo hienost sanoi lauantai sunnuntai välisenä yön mulle et: "Oon viettäny sun kaa mun elämäni parhaat 7 kuukautta ja enemmänkin." Niin pitää myös mun kohal paikkansa! Mä oon saanut viettää melkein 8 kuukautta mun elämästä mulle maailman rakkaimman ihmisen kanssa ja se on ollut parasta koko vuodessa! Et mun tän vuoden kohokohta oli toi 28.5. keskiviikko, jolloin me mentiin yhteen Aapon kans, siit eteenpäin olevat muistot ovat kaikki korvaamattomia!

3. Ainon mökki
Se ku oltiin Ainon mökil oli kyl, jotaa uskomatonta. Mul oli ainakin ihan sika kivaa sillon ja kuuleman mukana Roosallakin oli ollut kivaa. Toivon, et Iikul ja Ainolki oli ihan jees mun ja Roosan seuras sillo... Mut kumminkin, se oli sellanen reissu ainakin mun mielest, et oli kivaa tyttöporukan kesken. Kaikki se säätäminen, uiminen, Skypes oleminen ja kaikki muu oli mun mielest parhaist hetkist kesäl kavereiden kesken. Ja sillon pääsin käymään ekaa kertaa elämässäni Tuurin kyläkaupas, et aik hyvin, heh! Sekä se reissu oli ainoa sellanen kunnon meijän tyttöporukal tehty reissu!

Top 3 Elokuvat:

1. The Fault In Our Stars
Toi leffa muutti mun elämän! Eli siit eteenpäin mä oon ollut Tähtiin Kirjoitetun Virheen totaallinen fani ja sille ei voi mitään. Onneks mentiin sillon joskus Julian kans kattoo se, vaikka Julia ei itkenyt yhtää. Mä olin mielumminki koko ajan kyyneleet silmis. Iha paras leffa! 

2. Kesäkaverit
Tää leffa oli kyl ihan sellanen ok, heh! Mutta mentiin Aapon kans kattoo se ihan sillee, no mennään kattoo joku nii oli se siihen nähden ihan hyvä! Ja ku mä tykkään suomileffoist, ehk enemmän, ku amerikkalaisist komedia leffoist, nii oli toi siihen nähden iha hyvä! Iina Kuustonen varmaa teki siit sen hyvän, heh! Mut toi o jäänyt nii hyvin mieleen, ku se oli eka kerta, ku käytii Aapon kans kahestaa leffas, ku sitä ennen oltii oltu vaa porukal.

3. Outolintu
Mä tykkäsin täst leffast ihan sikana! Käytiin kattoo toi Heinin kans, siks koska Heinil olis muuten mennyt jotkut ilmasliput hukkaan, jos ei oltais menty leffaan. No mun mielest toi Outolintu oli ihan sika hyvä! Hauskint siin oli se, että me istuttiin iha ylimmäl rivil ja kummankin vieres istu joku ja sit mä säikähdin ihan huolel yhes kohas ja Heini alko nauraa siin iha sikan mulle, heh! Sit se joka istu mun vieres, siis joku randomi katto mua sillee: "Ei täs kohas kuulunut säikähtää urpo?" Juu mun kans ei kandee mennä kattoo leffaa, jos ei jaksa mun säikähtämisii, heh!

Top 3 Inside-läpät:

Inside juttui ei voi paljastaa, mut kaikki jotka tietää juurikin noist jonkun inside-läpän niin kyl ne tajuu, heh!

1. Ruufus
2. Tintti/Sipsihamsteri
3. 800kg letka

Top 3 Parhaat postaukset:
1. Miten meistä tuli "me"
Tää postuas on mun yks luetuimmist postauksist, koko mun bloggailun aikana. Oikeastaan tokaks katsotuin. Toi o ollut tänä vuonna ehk hauskin postaus tehä, mut tavallaan se oli ehk vaikein postaus, koska piti ihan hirveästi muistella kaikkee ja eikä saanut sanoa periaatteessa mitään "väärin", joten toi oli sinäänsä hyvin vaikea tehä. Aapo varmast muistaa kuinka valitin tota postausta kirjottaessani, ku oliin Skypessä samaan aikaan, ku yritin vaikertaen kirjoittaa sitä, heh!

2. MyDay with Roosa
Tää postaus oli yks mun suosikeista, toteuttamisen suhteen. Nimittäin tää oli toivepostaus, joku tuli pyytämään tätä multa Askissa, juurikin tälläst postaust mis Roosakin olis, heh! Roosa oli varmasti hyvin otettu tästä. Mutta kumminkin, meil oli tosi hauskaa kuvata tota postausta sillon kesäloman viimeisenä keskiviikkona. Ja sen myös täst postauksesta teki erityisen, että mä en oo ikinä tehnyt sitä kirjotus vaihetta postauksessa ns. kenenkään kanssa. Mä aina teen postaukset yksin rauhassa. Mutta tän postauksen mä tein Roosan kanssa yhdessä ja valittiin kaikki kuvat yhes ja tekstit päätettiin yhes, joten se oli erillaist, ku normaalist, nii se teki postauksesta viel kivemman!

3. "Mun blondi"
Tää postaus kertoo vikast viikost kevääl koulus. Tää postaus o täl hetkel neljänneks luetuin, täs mu blogis. Ennen tota Miten Meistä tuli "me"-postausta tää oli kolmas. Mä ite tykkäsin tehä tätä postaust sillon toukokuus, muistan kuinka tän postauksen kanssa ei kauaa mennyt, ku tekstii tuli vaan ihan pääst sukkelaan. Ei tarvinnut pähkäillä tai mitään, yleensä mul menee ihan hirveest näitten postausten teos pähkäilyyn aikaa ja siihen voiko tota sanoa noin jne. Mut ton postauksen kanssa ei ollut vaikeuksia. Joten tääkin oli yks helpommista ja kivoimmista postaukseista tänä vuonna! 


Toivottavasti tykkäsitte tälläsestä tavasta käydä mun vuosi 2014 läpi! Mul on ollut aivan mahtava vuosi 2014 ja pyrin siltikin tekemään  vuodesta 2015 vielä mahtavamman. Paras vuosi, koko mun elämän aikana. On tapahtunut niin paljon kaikkea, hyvää ja myös pahaa, mut sitä pahaa en jaksa ees muistella. koska esim. yks paha asia ei ees ollut totta ja silti siitä syytettiin mua? Tai no näit tälläsii pahoi asioit o kylki kaks sellast isompaa, joissa mä en oikeesti ollut tehny mitään mut kumminkin mut oltii otettu niis syypääks. No mutta nyt ei mietitä pahoja juttuja, vaan ollaan ilosii täst viimeisest päiväst tänä vuonna.
Toivon, et teil kaikil on myös ollut mahtava vuosi ja ootte saaneet kokee hyvii hetkii! Nyt on sit mun puolest toivotettava teille hyvää ja onnellista uuttavuotta, me nähään taas uudestaan postausten parissa vuonna 2015! 

Moikka! <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti