tiistai 9. joulukuuta 2014

9. Luukku

~Kadulla, hiuksiini sataa lunta,
taivaalla tähdet näkee susta unta.
Tunnen sen, mulla on sun luokses ikävä,
en tahdo eksyä~
-Katri Ylander - En koskaan-

Hello!
Mä en nyt oikeen näin illasta, kun tätä kirjottelen niin keksinyt mitään tähän alkuun, joten mennään tällä kertaa suoraan tän postauksen aiheeseen.
Ja se aihe on...


~Iltarutiinit~

 Ensin siis tuun himaan, koulust eli noin 15-16 pintaan, koska mul menee kotimatkas päälle 30min.

Mä käyn siis aina hakemassa pakastimest jäit (En siis käytä noit kaikkii, mut pari), koska mä yleensä en syö mitään välipalaa, vaan juon esim. vettä ja jäitä. Se oikeest pitää nälän pois ja mä jaksan sillon keskittyy, jotenki paremmin läskyihin tai kokeisiin lukemiseen.

Sittenpä mä taaperran portaat yläkertaan ja heitän repun omaan huoneeseen, sekä laitan jouluvalot päälle, et ei olis nii pimeet.

Vaihdan myös kouluvaatteet pois, koska e tykkää olla koton missää farkuis vapaaehtoisesti!

 Samal avaan myös koneen, koska välillä läksyihin tarvii nettii. esim. matikan tai terveystiedon juttuihin. Sit myös mä siin samal teen kaikkee muut esim. just tänne blogiin liittyvää tai sitten katon vlogei.


 Läksyt on kumminkin ennen konet, vaik kone oliski auki. Mä siis teen läskyt yleensä suoraan kouluun jälkeen pois alta, ku e jaksa sit enään illan keskittyy paitsi, jos kyseessä ei ole ruotsin tai enkun sanakoe, sillä niihin mä luen aina 21 jälkeen... Hups. Sekä samal tulee luettuu kokeisiin, jos o viel kokeit, mul täl hetkel o enään kemian koe!

 Läksyjen ja muiden koulujuttujen jälkeen mä yleensä kuuntelen Spotify:st musaa ja oon kännyl koko ajan, mutta siis tätä jatkuu ilta puol kaheksaan. Kunnes alan kattoo Salkkareita ja Uutta päivää. (Käyn siis välis syömäs, mut sitä e kuvannu)

 Uuden päivän jakson jälkeen puol ysi, meen suihkuun ja siel mä oon jonkun 15-20min, koska haluun et toi hoitoaine oikeasti vaikuttaa kunnolla.

 Suihkun jälkeen vaihdan yökkärin ja mul on aina kylmä nii noi mun tohvelitki viel jalkaan laitan.

 Hiusten kuivuttua pikkusen laitan tota mun hiusöljyy tai mitä onkaan niin mun näihin latvoihin. Toi on niin paras tuote, ku olla ja voi, koska ei oo paljoo enään kakshaarasii hiuksis. (Oon kyl käyny kampaajallakin, et se voi myös johtuu siitä) Mutta hiukset ei oo kumminkaan katkeilleet latvoist niin paljoa ton aineen avulla!

 Kävelen sit vessaan pesee mun naaman, koska muuten se huutaa kuolemaa. Kuolemaa, koska mul ainakin kuuma vesi kuivattaa mun ihoo, nii kasvois tuntee sen kuinka se kuivuu ja menee ihan punaseks, niin melkeenpä heti sit pesen sen viel ja laitan rasvaa.
Toi ei kuivata ja oikeest parast koskaan käyttämääni kasvojen puhdistusmaitoa.

Viimeisten kasvot vielä kasvovedel.

 Ennen, ku rasvaan mu kasvot niin pesen hampaat siin välis, että se kasvovesi kerkee imeytyy.

Sit mä levitän koko kasvoille tota rasvaa, ettei kasvot kuivu.

 Vessast kävelen suoraan keittiöön ja otan mun kalkkitabletin sekä vettä mukaan mu huoneeseen. Joo siis, jos en oo maininnut, mä en juo maitoa, enkä syö mitään melkee kasium pitoista, joten joudun syömään noita tabletteja. Oon kylläkin syönyt niit koko elämäni ajan niin luulis, et muistaisin ottaa niit, mut mä en muista ottaa noit tablettei ilman, että puhelin joutuu piippaa joka ilta muistuttamaan mua...

 Kello alakaa lyömään lähemmäs puol yhtätoista, jolloin lopetan musan kuuntelun ja meen yleensä tolloin nukkumaan paitsi, jos mua ei väsytä niin kuuntelen musaa jopa kello 00 asti...

Mutta sitten tulee aika sammuttaa valot ja mennä nukkumaan!
Hyvää yötä!

~Huomiseen ja seuraavaan luukkuun!~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti